Rachel outdoors

Voor strobist en alle portretten die je buiten of op een andere locatie hebt gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

Een paar weken terug samen met Rachel erop uitgetrokken voor een korte freestyle shoot in de buurt
Niet te veel poespas maar gewoon gaan :-)

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

't Is totaal niet mijn type fotografie, maar de derde foto spreekt me het meest aan. De vierde vind ik minder, vanwege het te lichte jurkje. De eerste en tweede spreken me qua kleurstelling minder aan, maar los daarvan vind ik de eerste wel erg mooi.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Ik vind de tweede de beste.

Foto 1 is naar mijn mening iets te hoog genomen, minder lucht, meer vrouw was imo mooier geweest.
Foto 3 heb je het gele eruit getrokken lijkt wel, vind ik niet prettig ogen
Foto 4 heilt wat over naar links en leid het jurkje inderdaad erg af.

Ik vind de kleurtonen van foto 1 en 2 wel weer mooi, kwestie van smaak :)
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

Eenvoudig dat deze beelden mogen lijken, toch heeft deze shoot mij verbaast dat het soms toch lastig is om eenvoudige foto's te maken, daar ben ik een beetje mee bezig, minder techniek meer interactie, en lettend op mijn omgeving

@Renate~B bedankt voor je heldere feedback hier kan ik wat mee :-)

@MarcoEOS550D
foto4 heb ik de hooglichten bewust wat gepusht om een meer retro effect te creeeren, net weer wat anders dan een gewoon plaatje
Gebruikers-avatar
Hari Seldon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 706
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 20:22
WoonplaatsCOLON Arnhem

Vergis je niet: een bloemenveld is heel lastig om te fotograferen! Dus wat dat betreft zijn foto's 1 t/m 3 al hele goeie pogingen! In het kader van inhoudelijke, goed bedoelde, over smaak valt niet te twisten, opbouwende, ik hoop dat je er iets aan hebt, en ach.. [censored] over foto's blijft leerzaam:

Foto 1:

Je het hier drie achtergrondslagen (bloem, bos en lucht) die totaal niet spannend in verhouding zitten. 50% bloem, 25% bloem en 25% lucht. Dat kan volgens de regel van derden natuurlijk anders, daarnaast lopen de lijnen van die achtergronden ook redelijk lineair van links naar rechts. Hier had je qua achtergrondcompositie meer mee kunnen doen.

Fotomodel heb je nu in een 3/4 gezichtspunt, maar dat geldt zowel voor het hoofd als voor het lichaam, waardoor dit ook saai wordt. Je zou de volgende keer haar lijf recht, of heel gedraaid kunnen laten, en haar hoofd (nek) laten draaien - dan wordt dat spannender

Foto 2:

Op de punten van foto 1 al beter (achtergrond en draaiing model), maar strookje lucht had van mij weg gemogen. Model had wellicht iets door haar knieeen moeten gaan daarvoor

Foto 3:

De beste van de drie! Achtergrond duidelijk voor iets gekozen, strookje bos maakt het spannend, en model tuurt naar de linkerhoek van de foto wat het ook spannend maakt!

Foto 4:

Mag in een andere serie, vind ik hier de minste: foto scheef, dichtgelopen lucht, pose met de benen is niet geheel fraai... nee sorry. Deze doet mij niet zo wat.

Overall: misschien kan je een keer een keukentrapje / laddertje meenemen - scheelt een hoop bij dit soort shoots!
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

@ Hari Seldon tnx voor je feedback hier kan ik zeker wat mee!
neem ik mee op mijn volgende tocht :-)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar