Myrthe plastic creatie

Voor strobist en alle portretten die je buiten of op een andere locatie hebt gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

Ik liep al wat langer met een gaaf idee in mijn hoofd, na wat afspeuren op internet en een e magazine kwam ik op die perfecte voorbeeld.
Met het voorbeeld als referentie ben ik aan de slag gegaan.
Wat ik nu laat zien aan kleding is in mijn ogen nog een concept en puur om te zien of het wel of niet werkt
Nou het werkt en het heeft hier en daar wat tweeks nodig maar ik ben wel erg blij met het resultaat.

Daarbij had ik het geluk te mogen werken met een super creative energie rijke dame Myrthe
Dat zorgde ervoor dat ik volst uit mijn creativiteit en ideeën kon putten.

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

wat close ups van de geweldige Myrthe

5
Afbeelding

6
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Ferry Passchier
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 329
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2015 13:39
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Voor mij doet vooral #1 het. Heerlijk scherp, mooie kleuren, mooi belicht, mooie blik. Top@
Bij #2 vind ik het vignette te sterk naar mijn smaak. Ook zouden haar vormen beter uit kunnen komen met een iets andere houding.
Bij #6 vind ik het zonde dat er boven die pluk haar nog een groot stuk voorhoofd te zien is. Had in mijn ogen beter geweest als het een grotere pluk was (Jessica Rabbit style haha)
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

@Ferry Passchier
Dank voor uw feedback:-)
foto 1 & 2 zijn mijn persoonlijke favo puur omdat ik daar voor mij gevoel het juiste moment heb gepakt.

Wat voor houding zou u voorstellen bij foto 2 de vignetta is/was voor mij een experiment ik wou bij wijze een soort maanlandschap creëren.
Mijn ogen aardig in de buurt.

Foto 6 ben ik mee eens! van de pluk, ik heb nog getwijfeld om er meer haar in te shoppen maar heb dat toch niet gedaan omdat ik niet het gewenste resultaat verkreeg.
Gebruikers-avatar
Ferry Passchier
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 329
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2015 13:39
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Hoi Rick T,

zeg maar je ipv u hoor ;) Graag zelfs.
Wat voor houding ik zou voorstellen vind ik lastig. Maar iets waarbij ze wat meer kracht uitstraalt. Misschien wat opener ofzo.
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Mooie foto's van een mooi model !

Qua serie zie je verschil in kleur en licht per foto. 1,2 en 6 horen duidelijk bij elkaar terwijk 3,4 en 5 ook qua stijl,kleur en licht bij elkaar horen. Is dit een bewuste keuze ? Ik had er denk ik voor gekozen om er dan twee series van te maken. (is persoonlijk hoor :wink: )

#1, mooie foto, vignet past goed, sterke blik en compositie
#2, Past goed in de serie, mooie afwijkende pose, jammer dat de lucht qua kleur afwijkt van de eerste foto.
#3, Doet mij niet zo veel, schaduw in haar gezicht vind ik niet zo fraai.
#4, Sterke pose met mooie lijnen.
#5, Mooie blik van het model alleen doordar de tak met het mos precies in het scherptegebied zitten blijven deze ook veel aandacht trekken. Compositie is net niet ballans in mijn ogen.
#6, Voor mij de topper van de serie, sterke blik, mooie kleuren en een prachtige achtergrond. De opmerking over de lok haar begrijp ik en zou een verbeterpuntje kunnen zijn.

Groet,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
Hari Seldon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 706
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 20:22
WoonplaatsCOLON Arnhem

Woah! Wat een model zeg! Die zou ik ook graag voor de lens willen hebben.

En daarmee weet je gelijk dat jij goed zit met je foto's - anders zou het model niet zo goed er uit komen! Gave serie!

Opbouwende kritiek:

1. Prima gave foto. Naar mijn smaak mogen de donkere kantjes in de hoeken weg en de boel iets lichter - maar da's smaak
2. Wederom posterwaardige foto. Ik had iets meer voorgrond gepakt, en haar nog meer uit het midden gezet.
3. Jammer dat de weg in de weg zit... verhaal wat je hier wil vertellen is mij niet helemaal duidelijk. Belichting had iets lekkerder gekund (denk ik) en die zandweg maakt hier een duidelijk onderdeel uit van de composisitie - die loopt hier niet lekker
4. Jawohl! Weg zit niet in de weg en de kuiltjes boven de damesbips staan er perfect op!

5 en 6 vind ik er niet zo bij horen

TOpperS!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar