pointycoat [update]

Voor strobist en alle portretten die je buiten of op een andere locatie hebt gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Ferry Passchier
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 329
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2015 13:39
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Hoi :)

Ik ben echt totaal nieuw op het gebied van portretten. Vandaag heb ik deze foto gemaakt, en ik hoor graag wat jullie hiervan vinden :)
Helaas had ik geen flitser voor handen, en moest ik het doen met het uiterst lastige licht aldaar (erg donker).
Afbeelding

F/4.0 - ISO 12800 - 1/40 SEC
Overigens nog een tweede probeersel:

Afbeelding
Totaal anders benaderd, met de slechte beeldkwaliteit juist als uitgangspunt genomen.
Laatst gewijzigd door 1 op Ferry Passchier, in totaal 6 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

Geweldig ontwerp de jas en het sierraad om de nek voegt zeker wat toe.
De make-up te dik aangebracht en onvoldoende gemengd met de omliggende huidskleur

Foto technisch eerlijk gezegd matige prestatie ben ik bang heeft weg van een snapshot dan een doordacht gemaakte foto.
Ruis, onscherpte, vlekkerige huid, de keus voor bust shot komt twijfelachtig over (wat wil je nu laten zien)

Harde feedback sorry
Een ding met portretten en eigelijk alle onderwerpen als het licht niet juist ga dan opzoek naar een alternatief (work the light)
dit kan van alles zijn van aanwezig licht (raam, zon, reflectiescherm tot kunstmatig, flits, zaklamp, een telefoon, tablet.

Daarnaast probeer je ISO zo laag mogelijk te houden zodat je ruis en beeldverlies tegengaat.
Gebruik spot meeting om de juiste sluitertijd vast te stellen dit doe je door met je middelste scherpstelpunt onder de kin scherp te stellen en de belichting vas te zetten met functie *
vervolgens stel je dan scherp op het oog dichts bij de camera en composteert de foto.
Je zult zien dat de dame correct is belicht en de achtergrond afwijkend is. (bepaal voor jezelf wat belangrijk is in het beeld en trek daar je conclusie uit)

Wat compositie betreft:
Bepaal voor jezelf wat het hoofdonderwerp in jou foto is en wat wil je de kijker vertellen of laten zien.
- scene (spiegels gang, diepte)
-model ( bepaalde uitdrukking, emotie of een mooi moment)
- kleding/styling ( details, ontwerp, vormgeving, textuur etc)
Gebruikers-avatar
Ferry Passchier
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 329
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2015 13:39
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Harde feedback is prima hoor :)
Ik moet ook zeggen dat dit helemaal geen gepland ding was....we gingen naar het gemeentemuseum en kwamen deze jas tegen en ik wilde er een foto van maken.
Maar het licht was zo beroerd daar, dus ik heb met onmogelijke instellingen de foto moeten maken (zie exif onder de foto).

De makeup is dan ook grotendeels photoshop (het sieraad en het naakte lichaam onder de jas overigens ook).
Ik wou dat ik deze jas kon lenen om mee te nemen naar een studio. Want ik vind hem wel erg gaaf :P

Wel goede tips overigens. Ik neem ze mee :)
Dat met die belichting vast zetten met function is nieuw voor mij, maar oh zo handig!
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

Inderdaad geen verkeerde gedachten voor een rematch van de puntjas :-)
Gebruikers-avatar
Ferry Passchier
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 329
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2015 13:39
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Gaaf is ie he?
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

Ferry Passchier schreefCOLONGaaf is ie he?
Geen adres sociaal media gegevens van de eigenares gaan we samen iets moois van neerzetten :-)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar