kerstkids

Voor strobist en alle portretten die je buiten of op een andere locatie hebt gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Vandaag voor het kerstbezoek kwam op zolder zoon en dochter nog even op de foto gezet. Ben zelf tevreden met het resultaat en weet ook zeker dat ik de familie hier een groot plezier mee doe.:-) Toch wil ik deze foto ook graag aan jullie kritische blik onderwerpen. Ben erg benieuwd met wat voor tips en trucs jullie komen om deze foto te verbeteren. Ik merk vaak dat een andere blik (en zeker bij mijn eigen kinderen is mijn blik erg "gekleurd") hele andere zaken ziet.

Even wat info over de settings:
Kinderen op ongeveer 80 cm van achtergrond
1 flitser (580EX) met paraplu aan voorzijde iets aan de rechterzijde
1 flitser (430EX) met grid links om de achtergrond iets aan te lichten
Iets natuurlijk licht van links
Reflector op links om iets bij te lichten.
Camera op ISO100
Brandpunt 35 mm
Diafragma 5.6
Sluitertijd 1/125

Afbeelding
rks20151225-IMG8870 by Rijk Rijksen, on Flickr
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

Leuke spontane plaat waar u en familie trost op mag zijn.
Wat tips en trucks betreft dit is geheel naar smaak veder te regiseren.

Door je hoofdlicht nog wat naar voren te schuiven net buiten camera beeld creeer je een nog zachtere belichting (hoe groter de licht in verhouding tot de afstand van je onderwerp des zachter je licht.
De positie zou kunnen zijn op 4 uur met dezelfde hoogte of iets hoger daarbij kunt u nog spelen met de paraplu zelf.
Het centrum van de paraplu bevat veel meer hardere licht dan bv de rand.

de tweede flitser met grid had u misschien ook als een haarlicht kunnen gebruiken zodat het stel nog meer los komt van je achtergrond.
Door de flitser achter u dochter te plaatsen aan de linker kant met de kop op schouder hoogte van uw dochter let hiermee op dat je licht 1 of 2 stop lager is gezien je de balans wel wil behouden en alleen een subtiele toevoeging wilt toevoegen.

Met je sluitertijd kun je de aanwezigheid van je achtergrond regelen door bv ipv van 1/125 naar bv 1/60 te gaan.

Dit zou een paar suggesties kunnen zijn maar nogmaals dat is geheel afhankelijk van uw eigen smaak.
Gebruikers-avatar
barry van strien
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 165
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2013 07:43
WoonplaatsCOLON Spijkenisse

Leuke foto waarvan ik wel begrijp dat je er tevreden mee bent :D
Zelf zou ik de mouw van je dochter iets oplichten (net boven de rechterarm van je zoon) zodat hier de glitters meer zichtbaar worden.
Verder stoort het vlekje in de achtergrond net boven het knotje van je dochter mij, idem het vlekje net naast het rechteroor van je dochter.
Al moet ik zeggen dat het op de tablet meer op valt dan op de laptop.
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Bedankt voor jullie reacties, dit is precies wat ik graag hoor, waar zitten de kleine verbeterpunten die je zelf niet meer ziet :D

Groet,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar