Tijgers, leeuwen en... Vicks :D

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Nemi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 470
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2011 20:25

Deze foto's heb ik pas geleden in Blijdorp gemaakt. Ben benieuwd wat jullie er van vinden. Ik ga snel weer, voor we het weten zijn de kleine leeuwtjes groot.

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding
http://www.by-ellen.com" onclick="window.open(this.href);return false;
gonwil
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 513
GeregistreerdCOLON 30 Mrt 2008 19:20

Leuke serie.

groet Gonda.
Gebruikers-avatar
lassie_sr
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 976
GeregistreerdCOLON 27 Sep 2009 12:27
WoonplaatsCOLON Hellevoetsluis

Mooie serie heb je hier gemaakt. Ik vind wel dat er een rode kleur zweem over de foto's zit. Ik denk dat je witbalans iets teveel aan de warme kant zit. Iets koeler zetten zal denk al een mooier beeld geven, maar dat is mijn voorkeur en geen wet

Laszlo
Canon 5D Mark II│Canon 7D Mark II | 24-105 f/4 L |17-40-f/4 L |70-200 f/4 L |100 f/2.8 L Macro|Sigma 150-600||
druifje45
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 353
GeregistreerdCOLON 04 Apr 2010 08:23
WoonplaatsCOLON leiden

leuke serie, bij jouw waren ze allemaal wel wakker zie ik. haha groetjes krista
gek zijn is ook leuk
eos 50d, manfrotto statief en een volle tas
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Foto 1 is een prachtplaat!! :D :D :D
Mooi gecompositioneerd en de achtergrond past in het geheel!
Bij de overige platen vind ik de omgeving niet echt een meerwaarde................... :oops: :oops:
Ik heb de eerste plaat een tikkie qua kleur aangepast. Met jouw goedvinden wil ik deze wel er bij plaatsen. Ik hoor het wel!

Jo :wink:
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikers-avatar
Nemi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 470
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2011 20:25

Bedankt voor de reacties!
Ik zie de rode zweem niet. Ik hoor het echter vaker. Juist daarom bewerk ik mn foto's sinds kort niet meer na op de Laptop, die blijkt niet geschikt. Heb het nu op een goed beeldscherm gedaan, hoewel die niet gekallibreerd is. Bij mij/op het werk/ipad/telefoon ogen ze nu allemaal goed kwa kleur dus ik dacht dat het nu over was met rode zweem.
Maar Jo: ik ben benieuwd naar jouw bewerking dus kom maar op hoor, met die foto :)

Ook ik vind de eerste het mooist, die tijgers liggen altijd mooi te poseren. Jammer genoeg heb je de omgeving niet voor het uitkiezen in de dierentuin. Zojuist de knoop door gehakt dat ik morgen weer "even" richting Blijdorp ga dus ik ga het weer proberen :D
http://www.by-ellen.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

nette serie met nummertje 1 als de mooiste..hier ook inderdaad de rode/oranje zweem, ik kan mezelf herinneren dat dit inderdaad bij andere foto's die je geplaatst hebt ook was..lijkt inderdaad een witbalans "probleem"
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
Nemi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 470
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2011 20:25

Nou.. Er was tijdens deze dag ook een witbalans "probleem". Ik had die ochtend een fotoworkshop waarbij de tip gegeven werd bij bewolkt weer de witbalans op flitsen te zetten. Ik heb dat geprobeerd. Geen goede tip. Op het schermpje zag ik het niet, maar op de pc waren ze super rood van kleur. Gelukkig is de witbalans aan te passen op de pc. Ik vrees dat het ook wat met mijn persoonlijke smaak te maken heeft dat sommige foto's wat rood ogen. Ik zie het namelijk zelf niet, op behoorlijk wat verschillende beeldschermen. Daarom ben ik wel benieuwd naar de bewerking van Jo. Kan ik het verschil zien.
http://www.by-ellen.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Aangezien je aangeeft er geen moeite mee te hebben als we een voorbeeldje plaatsen ben ik zo vrij geweest...

Afbeelding
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Mijn bijdrage:

28779

"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikers-avatar
willo72
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2010 11:44
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

WOW, foto's 1 en 4 vind ik goed gelukt, ze keken mooi recht in de camera.
5D mark III/50mm f1.8/Tamron SP 24-70 VC f2.8/Tamron SP 90 VC f2.8 Macro/Canon Extender 1.4x II/70-200 L IS f4 USM/Canon 300 L IS f4 USM/Speedlite 430EX II Powershot G5x
Gebruikers-avatar
Nemi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 470
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2011 20:25

Ook Judith en Willo bedankt voor de reacties. Ben er zelf ook heel blij mee, dat ze recht in de lens keken. Lukt me wel eens vaker om die aandacht te trekken, echt leuk. Diezelfde ochtend had ik een van de jonge leeuwtjes bij het hek (met ruime afstand hoor) lopen uitdagen met een grasspriet waar hij/zij ook erg geinteresseerd in was. Hij wilde hem echt proberen te pakken, ging met zn pootje slaan net als mn katten doen.

Wat de bewerkingen betreft.. Die van Judith vind ik een beetje tè wit. In werkelijkheid was de kop van Olinka geliger. De bewerking van Jo, van de tijger, vind ik wel heel natuurlijk uit zien, thanks.
http://www.by-ellen.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
arsarlat
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2450
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2005 22:27

Nette serie Nemi. #1 is de mooiste. Wellicht deze iets teveel verscherpt omdat de snorharen wat korrelig overkomen, zeker t.o.v. de andere foto's. De bewerkingen van Jo en Judith komen op mij wat prettiger over qua kleur dan de originelen, maar je zou ook een tussenweg kunnen bewandelen als je gevoelsmatig weet dat er toch iets meer geel in zat.
We live together in a photograph of time.
----------------
[size=75]Canon: 40D & 50D / MP-E65mm /EF-S 17-55 f2.8 IS USM / 430EX - Sigma: 105mm Macro f2.8 / 70-200 f2.8 / EM-140DG - Tokina AT-X Pro 12-24 f4.0 - Tamron SP AF 200-500 f5.0-6.3[/size]
tdelee
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 55
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2010 09:39

Mooie serie foto 3 en 4 spreken mij het meest aan.
Ik ben vandaag ook weer terug geweest naar blijdorp, blijft leuk :-)

Groet Tamara
Tamara
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar