Katten

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
André 1
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 02 Mrt 2013 17:07

Katten zijn leuk maar lastig, hier 1 van mn testjes met mn model, eindelijk wat zon in huis.
Camera hulplampje inschakelen gaat niet, dan oogjes half dicht, logisch. Flitsen geeft hele rare oogjes.
Graag uw kritische opmerkingen.

Afbeelding
Gebruikers-avatar
staartjager
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 444
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2013 12:54
WoonplaatsCOLON Driebergen

Ahw, wat een schatje!
Paar tips voor de volgende keer: een rustigere achtergrond is vaak mooier, deze leidt een beetje af van het onderwerp en dat vind ik vaak wat storend. Ook kun je door je diafragma verder open te zetten zorgen dat je scherptediepte kleiner wordt. Zodat de foto wel scherp is op het koppie van de kat, maar de achtergrond onscherp wordt. Dat geeft vaak een veel mooier effect, het onderwerp komt dan meer los van de (vage) achtergrond en de achtergrond leidt ook minder af.
Scherpte op de kat zelf ligt goed, mooie heldere oogjes, ik heb alleen het idee dat je wat veel verscherpt hebt in de nabewerking, kan dat kloppen? De haartjes lijken wat te "hard", niet helemaal natuurlijk.
Ik ken je kat natuurlijk niet, maar heb het idee dat het rood op zijn kopje wat (te) donker is?
Tenslotte, het is natuurlijk ook een kwestie van smaak, maar ik denk dat de foto mij in ieder geval beter zou smaken als de oortjes er wel op zouden staan en misschien dan weer iets minder van de borst.
EOS 7D en 400D + Canon 100 mm F2.8 macro, 50mm F2.5 macro, 17-55mm F2.8 en 100-400mm F4-5,6L
FotoJade.nl
André 1
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 02 Mrt 2013 17:07

@Staartjager, bedankt, jaja maar meneer beslist zelf waar ie gaat zittten, heb geen studio ;)
Op dat rode kussentje komen snorharen wel beter uit.
Klopt hoor met HDR iets teveel fineness en strength,ook aan 't testen, resultaat zie je pas goed op 100%
Lol, ging me hier enkel om snorharen, zou ook graag andere background op zetten, vrij simpel hoor maar is monnikenwerk om snorharen te behouden (cs3).
tnx !
Gebruikers-avatar
staartjager
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 444
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2013 12:54
WoonplaatsCOLON Driebergen

Haha, ja ik ken het hoor! Mijn dame is ook zo eigenwijs als wat en weigert dus pertinent daar te zitten waar ik vind dat de achtergrond mooier is. Wat hier soms heel goed werkt is een fleecekleedje ofzo over de bank of stoel leggen waat ze op dat moment het liefste ligt, dan gaat ze daar acuut op zitten, want nieuw, en heb ik een fijnere achtergrond. Of zo dat de achtergrond verder weg is, dat helpt ook. En met diafragma verder open scheelt ook al een heel stuk, dan wordt die achtergrond in ieder geval onscherp en valt ie wat meer weg.
De snorhaartjes staan er wel mooi op inderdaad, lekker eigenwijs! Daarom bij het laatste punt ook al dat het een kwestie van smaak is, en natuurlijk maar net wat je wilde laten zien.
EOS 7D en 400D + Canon 100 mm F2.8 macro, 50mm F2.5 macro, 17-55mm F2.8 en 100-400mm F4-5,6L
FotoJade.nl
André 1
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 02 Mrt 2013 17:07

Ik weet maar dit is geen Eos, kan slechts van f/3.4 tot f/8.0 en als ik me goed herinner had ik op Sport ingesteld, werkt ook goed met beestjes, 1/320, iso 800, f/3.4, awb. Ben dus wat beperkt. Jaja nieuwe dingetjes altijd goed voor katten, stop maar weer eens wat kattengras in een speeltje, veel licht erop en leuke foto's ;)
Laatst gewijzigd door 1 op André 1, in totaal 7 keer gewijzigd.
pkupku
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2009 07:20
WoonplaatsCOLON bargercompascuum

ik ben het met staartjager zijn commentaar eens, maar vroeg me af nou jou antwoord hierop waarom hdr bewerking ??
Er zijn 60 spieren nodig om nors te kijken en maar 20 om te glimlachen.Waarom zou je je dan vermoeien?
André 1
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 02 Mrt 2013 17:07

pkupku schreefCOLONik ben het met staartjager zijn commentaar eens, maar vroeg me af nou jou antwoord hierop waarom hdr bewerking ??
Beetje testen ;)
André 1
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 02 Mrt 2013 17:07

weer ff bezig geweest en hoop nu wat beter ;)
Maar die snorharen blijven lastig hoor.

36840

Laatst gewijzigd door 1 op André 1, in totaal 2 keer gewijzigd.
Anoniem 3

Maar waarom heb je je eerste post weggehaald?
Zo kunnen we niet vergelijken.
En... maak er even
[photoid]nummer van de foto[/photoid] van, dan verslijten onze muisknoppen niet zo veel...
André 1
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 02 Mrt 2013 17:07

Telescoop schreefCOLONMaar waarom heb je je eerste post weggehaald?
Zo kunnen we niet vergelijken.
En... maak er even
[photoid]nummer van de foto[/photoid] van, dan verslijten onze muisknoppen niet zo veel...
1e was knudde.
Thx ! nu photoid
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar