Daar is-ie weer!

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Anoniem 3

De Grote Bonte Specht.

Door de jaren heen een trouwe bezoeker van onze tuin. Dol op pinda's en pindakaas. En hij komt op vaste tijden eten.
Vanmorgen heb ik mijn Canon maar weer eens in de tuin gezet en voorzien van de 100mm macro. Afstandbediening er aan geknoopt en weer terug achter glas.

De eerste foto is daar een resultaat van.
1.

36358

En terwijl koolmezen zich tegoed deden aan de pinda's, verkoos meneer het om de pindakaaspot maar weer eens op te zoeken. De Canon stond in de tuin opgesteld dus moest ik van achter glas mijn toevlucht nemen tot de Panasonic.
Toch mooi dat er nog net even een koolmees de zaak kwam inspecteren....
2.

36359

Gebruikers-avatar
A.Otten
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2008 21:13
WoonplaatsCOLON Delden

De eerste is echt een mooie plaat, en dat op 100mm.

gr Andre
canon 40D+grip , canon 5D mark II + grip en het nodige glaswerk.
Gebruikers-avatar
LBtmff
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 158
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2013 20:41
WoonplaatsCOLON Westerkwartier

Erg mooi / leuke bezoeker, Nr. 1 is de mooiere plaat.


M.v.g.,
LBtmff
Gebruikers-avatar
toledo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 364
GeregistreerdCOLON 01 Mrt 2009 13:50
WoonplaatsCOLON Wognum

Een gezellige boel in je tuin!!

Groet,
André
Je blijft kijken op http://verlaat-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Aerowswift
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 240
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2012 21:33
WoonplaatsCOLON Veghel

Blijf me erover verbazen dat je je klok gelijk kunt zetten met deze bezoeker :)
Eerste foto geniet me voorkeur. Vooraf handmatig scherp gesteld?
Anoniem 3

Aerowswift schreefCOLONBlijf me erover verbazen dat je je klok gelijk kunt zetten met deze bezoeker :)
Eerste foto geniet me voorkeur. Vooraf handmatig scherp gesteld?
Die bezoektijden, ja, daar kun jij over meerpraten!
Niet handmatig scherpgesteld, gewoon op statief, MF aan, IS uit en maar hopen dat de vogel binnen het scherpstelveld gaat zitten.

PS, hoe gaat het met je 70-200 + extender?
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

Foto 1: prachtig.

Gabriel, kan ik 'm een weekje van je lenen, die specht? Want die komen we nog tekort in onze verzameling van trouwe gevleugelde tuinbezoekers. Heel af en toe wappert er eentje binnen, meestal als ik niet thuis ben GRRRRRRRRRR
In de aanbieding staartmezen en 2 (!) roodborsten..... Ondanks dat de Robin een territorium piet is "dulden" ze elkaar redelijk. Maar niet tegelijkertijd eten...........
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Leuk Gabriel! Die eerste is mooi, de tweede grappig! ;)
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Anoniem 3

Hij durfde wel, die koolmees. De specht laat zich door geen kauw of gaai wegjagen, maar hakt er lustig op los.
Leuk detail misschien, Aerowswift was een week of twee geleden bij me en toen zei ik hem: "de specht komt zo rond half vier". En ja hoor, twee minuten over half vier hing hij aan de pindakaaspot.
Laatst gewijzigd door 1 op Anoniem 3, in totaal 7 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Mooie waarneming! Die met de koolmees vind ik wel stoer!
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Anoniem 3

Dat tafereel had ik nog nooit gezien. De specht in de pot is al gewoon, de koolmees in de pot ook, de gaai en ekster maken er ook druk gebruik van, maar een combinatie van specht en koolmees... nee. Helemaal nieuw.
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

:shock: heb jij een hele pot van Appie buiten hangen. En ik maar proberen met af en toe een likje....
Anoniem 3

Da's de vijfde al, deze winter.
Anoniem 4

Nou die staat er strak op. Je wint er geen Zilveren Camera mee, maar het is vooral een leuke registratie. Niks mis mee.
Die tweede is heel bijzonder. Toen ik vroeger nog een tuin had, heb ik die twee soorten nooit zo innig bijeen gezien.
Anoniem 3

Je kunt bij je penthouse toch wel een pindakaashuisje ophangen? :wink:
Anoniem 4

Ja, dat kan wel. Heb ik vorige (strenge) winter geprobeerd met pinda's en vetbolletjes.
Helaas komen de tuinvriendjes niet zo hoog.
Heb wel een keer een jong torenvalkje op het terras gehad, schuilend voor een sneeuwstorm.
Geen bijzondere foto, schuin door dubbelglas genomen. Wilde hem niet wegjagen in dat weer.
http://www.eosdigitaal.nl/forum/gallery ... e_id=36418" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Eerste foto mooi in de scherpte. Ik heb alleen wat tegen pindanetjes :D (op de foto). En netjes in het kleur gebruik. [zeurmodus aan] langere sluitertijd zodat de kop bewogen is?[zeurmodus uit]
Foto 2 heel netjes en heel mooie situatie. Vooral de houding van het koolmeesje... Deze foto moet het vooral van het moment hebben. De locatie is nou niet echt jedat :D
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
jojoelsprao
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 189
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2012 12:01
WoonplaatsCOLON Meppel
CONTACTCOLON

Jaloers dat jij dit in de tuin hebt!:D tevens erg leuke foto's!
Anoniem 3

Allen dank voor jullie reacties.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar