Kolibries uit Costa Rica

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Onlangs een kleine 3 weken naar Costa Rica geweest. Interessant land, met veel mooie dieren. De omstandigheden om deze dieren te fotograferen vielen mij vaak niet mee. Maar ik ben tevreden over onderstaande kolibrietjes...en ben benieuwd wat jullie ervan vinden :!: :wink:

#1

36650

#2

36651

#3

36653

#4

36652

#5

36649

Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Mooie foto's Frank!!!
De tweede is heel erg mooi, maar mocht m.i.iets minder centraal..................

Jo :wink:
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
jeannettebo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 351
GeregistreerdCOLON 02 Jun 2008 23:15
CONTACTCOLON

prachtig!
een tas vol fotospul
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

gave serie, scherp met een mooie DOF. knap vastgelegd.
gr.
Roland
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
Nemi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 470
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2011 20:25

Prachtig! Erg knap dat je ze er zo goed op hebt gekregen want volgens mij valt dat niet mee moet die snelheid.

Het is dat de vakantie voor dit jaar al geboekt is.. Maar 2014.. :D
http://www.by-ellen.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
toledo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 364
GeregistreerdCOLON 01 Mrt 2009 13:50
WoonplaatsCOLON Wognum

Bij het zien van deze serie komen gelijk de herinneringen weer boven van onze vakantie in dit prachtige land!

Het vastleggen van deze bijzondere mooie vogels valt inderdaad niet mee, ik heb ze dan ook moeten flitsen anders kreeg ik ze niet knap op de foto.
Ik weet niet of je hier ook je flits hebt gebruikt maar ik vind ze een klein beetje donker, misschien kan je alleen de vogel nog iets oplichten want juist bij Kolibries zie je de prachtigste kleuren.
Maar ik weet hoe moeilijk het is om deze snelle rakkers mooi op de foto te krijgen daarom vind ik dat je het best knap gedaan hebt!!

Groet,
André
Je blijft kijken op http://verlaat-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Bedankt voor de reacties!

@André; je hebt gelijk de foto's zijn een tikkie donker. Ik heb helaas geen (losse of externe) flitser, en de ingebouwde flitser werkt vast niet zo goed in combinatie met een 100-400 stel ik me zo voor. Zonder flitser is licht echt een probleem bij dit soort foto's. Hoewel ik de foto's al best wat opgelicht heb in de nabewerking, zou ik ze nog iets verder kunnen ophalen. Wellicht moet ik dan toch eens gaan kijken naar een flitser. Ik heb jouw foto's van Costa Rica op je website eens bekeken, en echt respect voor de prachtige foto's die je daar hebt gemaakt. Zo mooi heb ik ze bij lange na niet gemaakt, ik vond het erg moeilijk om dichtbij te komen, of om te belichten, of om ze enigszins vrij uit hun omgeving te krijgen. En helaas heb ik bepaalde vogels zoals de toekan zelfs niet eens gezien :(
Gebruikers-avatar
toledo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 364
GeregistreerdCOLON 01 Mrt 2009 13:50
WoonplaatsCOLON Wognum

@ Sunblade,

De foto's van de Kolibries die op mijn site staan heb ik gemaakt met de 40D + 100-400 + de bodyflitser!
Het was met die bodyflits voor mij de enigste mogelijkheid om deze snelle vogels knap op de foto te krijgen. Het waren wat loze uren die we over hadden vanwege de regen en onder het afdak hingen van die suikerwater potten waar veel Kolibries rondvlogen. En ja, dan is het de sport om een Kolibrie goed voor je lens te krijgen en ik heb vele foto's weggegooid maar enkele waren toch geslaagd.

Groet,
André
Je blijft kijken op http://verlaat-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Sunnyboy
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4426
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2007 13:11

Waanzinnig mooie platen. Zo'n klein en snel vogeltje zo vastleggen dan heb je het goed gedaan.

Gr. Chris
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Mooie platen! Over de donkerte en de wat centrale positie is al genoeg gezegd. Ik vind ze ondanks die aandachtspunten mooi. Die beestjes zijn zo razend snel...
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
SvdL
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 873
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2011 09:46
WoonplaatsCOLON Emmen

+1 knap gevangen!
Vriendelijke groet,
Stefan
Ik dank het licht voor elke foto die ik nog mag maken.
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Mooi vastgelegd!

<Jeffry>
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Bedankt nog voor de reacties!

@André; nu ik lees dat jij gewoon de bodyflitser gebruikt hebt destijd (je hebt toen dezelfde body en lens gebruikt als ik nu gebruikt heb) heb ik er wel spijt van dat ik het niet eens geprobeerd heb met de bodyflitser. Ik heb gewoon aangenomen dat de lens te groot/lang zou zijn en dus lichtbundel van de flits in de weg zou zitten... :cry:
Franscanon40d
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 168
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2012 16:05
WoonplaatsCOLON Zuidholland

Foto's overdag met de zon tussen 9 en 17 uur is nagenoegd niet te doen. De acties zijn mooi vast gelegd en netjes scherp. Het blijft geluk hebben om alle factoren goed te hebben staan.

Ik heb zelf in Hongerije foto's gemaakt. Zelfde effect.

Groet,

Frans
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Het licht is altijd het probleem...maar geluk moet je afdwingen, of dmv techniek jezelf onafhankelijk van "geluk" maken :)

Bedankt voor je reactie Frans
carlitto
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 39
GeregistreerdCOLON 07 Apr 2010 20:16
WoonplaatsCOLON Julianadorp

een fijne serie om naar te kijken, knap vastgelegd.

gr Frans
Canon 400d, canon 50 1,8, canon efs18-55, canon macro lens 100 2,8, canon efs 55-250, redged TSC 424 met RNB-1.
Akumal

Vind ze ook wel wat donker Frank, in de toekomst je belichting ff aanpassen ;-).
Fraaie momenten en compo's, achtergronden ook top. De compo van 2,3 en 5 had ik iets anders gedaan ;-).
ardaan
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 05 Apr 2013 18:19

Ondanks al het "commentaar" op belichting, centralisatie, enz. wou ik dat ik zulke foto's kon maken.
Aan de andere kant denk ik dat dit nou niet echt een onderwerp is, waarbij je op je gemakje even alle instellingen perfect kunt zetten...
Ik ben net pas begonnen met DSLR fotografie en soms gaat het me best aardig af, maar andere keren ook weer helemaal niet.
Deze serie foto's vind ik in ieder geval geweldig mooi, ondanks dat ik misschien (nog) heel snel tevreden ben ;-).
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Bedankt Frans en Ardaan.

Ook nog bedankt Rob :evil: :wink:
thijs broekkamp
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1052
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2009 19:51
WoonplaatsCOLON Bergen N-H
CONTACTCOLON

Ja erg mooie actie momenten, donkerte is genoemd
[size=75]Canon eos 40d en 30d|Canon ef 300mm f4|Canon ef-s 10-22mm f3.5-4.5 USM|Canon ef-s 18-55mm IS|Sigma 150mm f 2.8 macro[/size]
Website: http://www.wildnature.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Blog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar