Bronst damherten

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
almanbrother
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2465
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2006 13:45
WoonplaatsCOLON Heuvelrug
CONTACTCOLON

Afgelopen zaterdag naar de AWD geweest om iets mee te pikken van de bronst van de damherten.
Van veel activiteit was geen sprake. Er werd wel volop geburld. Na een paar uur rond struinen kwam ik op een veldje waar één jonge heer met een aantal hindes stonden.
Heb me daar gepositioneerd en rustig afgewacht. Soms liepen de dieren op nog geen 10 meter langs me op. Na een uurtje of anderhalf kwam er wat activiteit. Een ander mannetje verscheen ten tonele en dat zorgde voor enige strijd. Kon daar een leuke serie foto's van maken.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

Alvast bedankt voor het kijken.
Groet,
Aldert
Ik zou toch eens HIER kijken!!
Voor een account op zenfolio.com: code QHS-2X7-66B
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Je geduld is beloond.... moooooie foto's! Ik heb ze allemaal nog eens goed bekeken, maar ik heb geen echte favoriet. Allemaal mooie foto's van een geweldig moment....

Groetjes,
Elsbeth.
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Mooi inderdaad.
Ik heb wel een favoriet, namelijk de eerste. Puur omdat de "dames" aan het toekijken zijn :)
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
jtolsma
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 541
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2008 20:58

Ben er zaterdag ook geweest en inderdaad weinig gevechten, wel geburl. Mooie foto's hoor. Geen voorkeur.
J@n

Ik verdiep mij vandaag maar weer eens in mijn lachrimpels :-)
Canon Eos 60D met het nodige glas, statief, flitser etc. + Canon Powershot SX230 HS (met GPS), voor erbij.
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

Je hebt dit tafereel mooi in beeld gebracht, Aldert.

Rob,
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Mooie serie Aldert.

<Jeffry>
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Gebruikers-avatar
Stafford
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 276
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2009 14:36
WoonplaatsCOLON Zeeland
CONTACTCOLON

Ik vind ze stuk voor stuk prachtig...

Ik ben alleen wel benieuwd of je nog iets 'bijzonders' doet om deze dieren zo dicht te kunnen benaderen.
Maak je gebruik van camouflage kleding, heb je een camouflage tent, loop je tegen de windrichting in?
Of niks van dit alles?

Ik wil namelijk van het weekend ook eens een poging doen om wat damherten vast te leggen maar ik zit me af te vragen of ik nog ergens rekening mee moet houden.
Heb je een bepaalde tactiek? Vroeg in de ochtend of bij een water plaatst of zo?
Of is een kwestie van op goed geluk het bos in lopen?
Neem eens een kijkje op mij site: http://www.zeelandfotografie.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
almanbrother
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2465
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2006 13:45
WoonplaatsCOLON Heuvelrug
CONTACTCOLON

Dank voor jullie reacties.
@Stafford: In de AWD kom je herten tegen die schuw en die minder schuw zijn. Dat zul je zelf ook wel merken.
Bij deze foto's stond ik onder een boom, maar verder niet onder camouflage of iets dergelijks. Zolang ik maar stil stond was er niets aan de hand en liepen er herten soms heel dicht langs me op. En ja, 10 meter vind ik dan heel dichtbij :wink: .
Ik had mijn camera met 500mm op statief, maar al gauw bleek dat teveel te zijn. Ik heb vervolgens met de 300mm deze foto's gemaakt.
En ja, vroeg in de ochtend is natuurlijk het mooiste, mits er zon is.
Verder heb ik werkelijk van 8.30 tot 15.30 gelopen en gezocht (ja er zijn genoeg damherten in de AWD, maar goed fotograferen is weer wat anders) en hier op deze plek dit moment getroffen.
Groet,
Aldert
Ik zou toch eens HIER kijken!!
Voor een account op zenfolio.com: code QHS-2X7-66B
Gebruikers-avatar
Stafford
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 276
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2009 14:36
WoonplaatsCOLON Zeeland
CONTACTCOLON

Aldert, bedankt voor je reactie!
Neem eens een kijkje op mij site: http://www.zeelandfotografie.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar