Langstaart makaak

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Ferry Passchier
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 329
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2015 13:39
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Hoi :D

Tijdens mijn trip door Bali ben ik ook een paar dagen in Ubud verbleven, vlakbij het bekende apenbos.
Ik heb veel meer foto's gemaakt dan deze, maar ik ben er bij deze niet over uit wat ik moet doen met de crop. Aan de ene kant vind ik de verticale wel leuk omdat die lange staart zo meeloopt met die tak, maar de horizontale uitsnede vind ik eigenlijk krachtiger qua beeld.

Wat jullie?
#1
Afbeelding

#2
Afbeelding

Bedankt voor het kijken :)

-----------------------------------------------------------------------------

Edit:

Dit is uiteindelijk de uitsnede geworden (+ een kleine kleuraanpassing)
Afbeelding
Laatst gewijzigd door 2 op Ferry Passchier, in totaal 30 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

't is wat je noemt oogcontact :-) Voorkeur voor de tweede omdat daar de naam van het beest beter tot zijn recht komt.

Michiel>=-
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Ja ja dat is lastig. Dat vind ik ook. Bij de onderste foto staat zelfs zijn staart er nog niet helemaal op. :) Op de eerste foto komt de aap wat sterker over omdat de achtergrond daar minder meedoet.
Ik sta dus voor hetzelfde dilemma als jij! :) :) Misschien is het een optie om de aap op de onderste foto heel secuur te selecteren met het magnetisch lasso, de selectie om te keren om de achtergrond een tikkeltje te vervagen.
Gebruikers-avatar
BJ Koorn
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 93
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007 17:59

Lastige keuze, precies wat jonggolde zegt. Ik denk dat ik het liefste de hele staart erop had gezien, maar dan krijgt de aap zelf niet de aandacht die het verdiend....Ik vind zn kleur mooi springen tov de tak, hoe dan ook toffe foto!
Gebruikers-avatar
Ferry Passchier
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 329
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2015 13:39
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Dank u allen :)
Dit is de uiteindelijke keuze geworden:

klik (of zie update in de OP)
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Zo vind ik hem inderdaad het mooist. Met hele staart! :) Maar ook de kleur vind ik mooier dan bij de vorige twee. De aap en zijn oogjes vallen hier prima op hoor!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar