dagje Lieteberg zutendaal in de vlindertuin

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Danny_B
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 39
GeregistreerdCOLON 02 Jan 2011 11:20

enkele probeersels van close ups van vlinder en libelle.

49638

49637

49636

mvg Danny
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Hi Danny, leuke poging voor de close ups. De vlinder staat mooi in het kader. Het licht is een beetje hard, wat licht plekken en donkere schaduwen oplevert. Maar dit is lastig te voorkomen natuurlijk. De juffertjes zijn naar mijn smaak iets te weinig op de voorgrond. Ik zou nog proberen iets dichterbij te komen. Wat voor objectief heb je gebruikt voor deze foto's ?
Danny_B
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 39
GeregistreerdCOLON 02 Jan 2011 11:20

dag Sunblade, dank je voor je opmerkingen.

Ik heb mijn 100-400 lens gebruikt,de instellingen moet ik je even schuldig blijven (heb ik niet bij de hand).

het waren niet de beste omstandigheden in die serre: veel volk, niet de mogelijkheid daardoor om statief te gebruiken, dus uit de hand met een snelle sluitertijd en in reeks.
mvg Danny
Sisterray
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 279
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2016 13:03

Op zich ben ik het eens met Sunblade. Als het juffertje het hoofd motief is, dan had deze prominenter op de foto mogen komen.
De vlinder staat er heel mooi op de foto !
Grtz, Jack
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Ook niet de meest voor de handliggende lens om dit te doen :)

Idd het licht is wat aan de harde kant. Probeer volgende keer meer je onderwerpen te isoleren of naderhand de foto te croppen.

Vlindertuinen zijn mooie locaties om dit soort dingen te oefenen.
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar