simpel...

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

... maar toch mooi.

Speciaal voor Henriette deze frontale mus ;)

AfbeeldingIMG_7244-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Hopla, die staat er mooi op!!
Persoonlijk zou ik geprobeerd hebben om de achtergrondruis nog iets te verminderen,
maar misschien komt dat vooral omdat ik op het moment zelf erg aan het worstelen ben met ruis..
Ben aan het oefenen om in photoshop via LAB-kanalen de ruis te verwijderen zonder al te veel scherpte in te leveren.
Dat levert betere resultaten op dan bv Lightroom..

Maar soms is ruis juist ook een 'extra-tje' qua sfeer, dus een smaak-ding...
De vogel is sowieso mooi!
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Thanks voor je feedback Maurice. Ik moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk niets doe met/ aan ruisonderdrukking. Heb daar een paar keer mee zitten spelen, maar dat leverde vooral onscherpte op. Moet me daar nog eens goed in verdiepen!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Dat vind ik wel héél aardig van je! :) Maar eerlijk gezegd mis ik wat scherpte op zijn kopje. :) Maar leuk zijn ze zo, toch?
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar