Kikkers op het water

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Superkiwi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 944
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 21:10
WoonplaatsCOLON Woensdrecht
CONTACTCOLON

Deze keer geen close-up macro foro's van kleine poelkikkertjes maar kikkers geschoten met de 100-400 L
met meer ruimte om de kikkers heen, in een poging iets meer van hun leefomgeving in de foto's te laten zien.

1. Deze kikker zocht het droge op bovenop een boomstam. Het stille water zorgt voor een mooi reflectie.
AfbeeldingReflection by Danny van Diermen, on Flickr

2. Turend over het water. Zijn lichaamstaal en nerveuze blik zeggen me dat hij bij de kleinste beweging het water in duikt.
AfbeeldingOn the lookout by Danny van Diermen, on Flickr

3. Je moet echt goed kijken anders kijk je er zo overheen; kikkers zijn geweldig goed gecamoufleerd.
AfbeeldingCamouflaged by Danny van Diermen, on Flickr

Groet,

Danny
Kiwi says hi!
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Oef... ik schrik van de derde foto. Die vind ik niet mooi en niet goed. Veel te rommelig. De eerste foto spreekt mij ook niet aan. Alleen de tweede foto vind ik mooi en goed. :) :)
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

#1 De symmetrische spiegeling van de stam/kikker en takje in het water is erg leuk.. een leuke/mooie foto..
#2 Ook een aardig plaatje...
#3 Camouflage-kikker.. :)
Gebruikers-avatar
Superkiwi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 944
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 21:10
WoonplaatsCOLON Woensdrecht
CONTACTCOLON

Twee verschillende beoordelingen, leuk om te zien dat smaken verschillen :D

@jonggolde: wat spreekt je niet aan in foto 1, is het het takje of iets anders?

De comment van Natuurfreak geeft precies aan wat ik met foto 3 wilde laten zien; dat kikkers uitermate goed gecamoufleerd zijn.
Stil liggend in een ondiep water tussen bladeren, gras en takjes vallen ze nauwelijks op. Zelfs als je dicht langs het water staat en geconcentreerd het water afspeurt is het nog steeds erg goed mogelijk om ze over het hoofd te zien.
Vaak vind ik foto's van kikkers met een rustige, egale achtergrond ook prettiger kijken, maar dat was niet mijn intentie met deze foto.
Vandaar dat deze rommelige foto bij mij door de keuring kwam ;)
Kiwi says hi!
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

De totale compositie van de eerste spreekt mij niet aan. Zeker ook het takje. Nu ik dat wegdenk komt de foto bij mij beter over dan zo. Belichting en scherpte is uiteraard prima.
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Ik kan Henriette wel enigszins volg vwb foto 1 maar ik keur deze echter niet af.
Ik zou bij 1 meer ruimte bovenin willen zien
Foto 2 is subliem :D :D :D en de derde vind ik helemaal niet zo fout. Grappig gezien en zoals Rob het vertaalt een echte camouflagekikker waarbij je ook nog eens prima de sprietlijnen gevolgd hebt!!! :lol: :lol: :lol:
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar