Je moet wat in deze tijd

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Fresno
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 467
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2007 21:53

Helaas wil het nog geen lekker fotografeer weer worden, maar wil ik toch mijn camera wat uitproberen. Komt bij dat ik me voorgenomen had minstens 1x per maand wat te posten.

We werken nu vanuit huis en vrouwlief voert dagelijks de vogeltjes en hierdoor op het idee gekomen wat te freubelen. Lag nog mos van de kerstversiering in de tuin, ook hadden we in het verleden een boomstronk meegesleept en nu dit in onze postzegeltuin op het terras, op 2 meter van ons raam de boel opgestapeld en hier wat vogelvoer opgelegd.
Duurde paar dagen, maar de vogels hebben het gevonden. Als ik nu pauze heb van mijn werk pak ik de stoel er bij en hoop in het korte momentje wat gasten te zien. De spreeuwen maken er echter een zooitje van en hierdoor moet ik telkens het mos weer terugleggen.

Kortom ik heb nu een heerlijk verwarmde luxe vogelhut :lol:
Resultaat is nog niet heel geweldig en de diversiteit van vogels is ook niet groot, maar het is best wel leuk om te doen. De vogels zijn zo leuker dan op een voedseltafel.

Wellicht dat anderen dit ook kunnen proberen, ben wel heel benieuwd wat jullie in de tuin hebben rondvliegen.

Nou dit is het geworden tot dusver, commentaar is niet nodig, is gewoon een door slecht weer ontstaan idee, waarbij resultaat niet heel belangrijk is. Mijn vrouw was wel blij met het feit dat ik het raam van binnen en buiten gewassen heb :D

AfbeeldingSpreeuwen

AfbeeldingSpreeuw

AfbeeldingHoutduif

Afbeeldingkoolmees
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

In vind het toch super gave foto's! En, volgens dat ik kan lezen door het glas van het raam genomen. Dan heb je ze wel heel netjes gepoetst want ik zie geen kwaliteitsverschil. Als mijn ramen nog eens vuil zien, dan weet ik bij wie ik moet zijn. :wink:
Gebruikers-avatar
Fresno
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 467
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2007 21:53

Doe dat ramen lappen wel vaker, maar is zeker geen hobby. Is trouwens ook nog dubbel HR++ glas. Bij verkeerde hoek, krijg je beetje vreemde waas.

Maar probeer het ook eens, ben wel benieuwd naar andere tuinfoto's.
Gebruikers-avatar
sschot
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 430
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2018 01:11

ik vind dat je te bescheiden bent, het zijn hele leuke en fraaie platen waarbij je door de zorgvoldig gekozen positie een fraaie achtergrond hebt, waar de vogels lekker op uit komen!
Groet, Steven
_____________________________________
Canon EOS 7D Mark II | EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM | EF 50mm f/1.8 STM | EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM | Sigma 70-200mm f/2.8 EX DG OS APO HSM | TAMRON 90MM 2.8 MACRO DI SP | Canon Speedlite Flash 580EX |
Gebruikers-avatar
Fresno
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 467
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2007 21:53

Dank je voor het compliment. Wat ik hiermee wil aantonen is dat in een klein tuintje midden in woonwijk, met weinig hulpmiddelen (stronk en mos) er heel makkelijk zo iets te doen is. Het lijkt een vogel in natuurlijk terrein, maar door een beetje naar beneden te fotograferen zie je de schuur niet. Beetje voer doet de rest. Zal morgen de set-up posten.
Zijn gemaakt met 70-200 F4 IS lens op ca 2,5 meter afstand.

Lijkt me leuk als anderen dit ook proberen. Denk dat er best mooie foto's van veel verschillende vogels te maken zijn. Hoop dat er dus meer voorbeelden komen. Dus........ :D
Laatst gewijzigd door 1 op Fresno, in totaal 19 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Fresno
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 467
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2007 21:53

Kijkje achter de schermen, met telefoon gemaakt. Meer is het niet.

Afbeeldingsimpel

Vanmiddag toch nog wat kunnen fotograferen. De laatste foto is met ISO 12800 gemaakt, werd al behoorlijk donker. Je ziet de regendruppels vallen en op zijn veren. Alle 3 met de 70-200 F4 IS. sluitertijd 1/500.
Bij de 2de foto ISO 8000 zie je de achtergrond wat vreemde vlekken, dit komt door de positie van de lens op de ruit.

Blijf me verbazen over de lichtgevoelige sensor. Laatste foto is wel wat minder, maar nog steeds bruikbaar. Waar mijn oude 80D dit resultaat met moeite haalde op ISO 1600.

AfbeeldingVink

AfbeeldingKouw 1

AfbeeldingKouw
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Leuk zeg!

Simpele set-up met prima resultaten. Het hangt wel een beetje van je type glas af of erdoorheen fotograferen werkt. Bij mijn glas is dat vrij matig helaas.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

Top Eric dat je ook je setting laat zien! Ook deze laatste foto's zijn zeker de moeite om te tonen, ik ben een zeer grote liefhebber van tuinfotografie. Ik zou maar al te graag foto's hier op het forum posten maar met al die omwegen loop ik tegen een muur. Begin vorig jaar heb ik een virus op mijn PC gehad en sindsdien vertrouw ik veel sites niet meer. Zou dat echt nu echt niet mogelijk zijn om hier rechtstreeks foto's te posten?
Gebruikers-avatar
Fresno
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 467
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2007 21:53

Paul, ik gebruik: https://www.flickr.com/
Kan weinig gebeuren, behalve dat je foto's mogelijk door anderen ook gebruikt kunnen worden. Je zou ze kunnen voorzien van watermerk. Verder doe je met deze dienst niets met je pc, je upload foto's en deelt ze ook van deze aanbieder. Er staat niets op je pc.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Paul eos7d schreefCOLON 20 Jan 2022 10:25 Zou dat echt nu echt niet mogelijk zijn om hier rechtstreeks foto's te posten?
Heel kort: nee, dat gaat niet (meer) gebeuren.

En zoals gezegd: met (bijvoorbeeld) Flickr loop je echt geen risico, en al helemaal niet als je er een speciaal/ apart mailadres (gmail, hotmail) voor aanmaakt en een ander wachtwoord gebruikt dan voor andere zaken.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar