juiste compositie?

Zonsopkomsten, vergezichten... al je landschapsfoto's kun je hierin kwijt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
anita2000
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 400
GeregistreerdCOLON 21 Mrt 2013 12:29
WoonplaatsCOLON Valkenburg, Zuid Limburg
CONTACTCOLON

Graag zou ik een foto willen laten zien waarbij ik zelf er niet uitkom of de compositie nou wel/niet interessant is.
De ene keer denk ik 'leuk geprobeerd, maar toch maar niet' de andere keer 'mmm het heeft wel wat'.
Je ziet rechts een grote boom en onder koeien.
Dan links een groot blauw vlak.
Het is overigens aan het einde van een steile helling, dus sterk van onderaf genomen.

Vraag: is het vlak links te saai...of is 'less more beautifull'?

36699

1

Ik heb de meest originele foto later toegevoegd...vanuit RAW eigenlijk niks aan veranderd
Bij deze vond ik de schuine horizon irritant. Door de horizon recht te zetten hou je geen lucht rechts naast de boom meer over.

36704

2
Laatst gewijzigd door 1 op anita2000, in totaal 27 keer gewijzigd.
pkupku
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2009 07:20
WoonplaatsCOLON bargercompascuum

ik had persoonlijk liever meer "lege" ruimte links gezien. foto op 2/3 formaat bv.
Er zijn 60 spieren nodig om nors te kijken en maar 20 om te glimlachen.Waarom zou je je dan vermoeien?
Gebruikers-avatar
JBWfotografie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 103
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2010 16:06
WoonplaatsCOLON Hilversum

Op zich is het een leuk idee.

Ik zou zelf proberen toch een iets hoger standpunt te nemen, zodat je de koeien wat meer in geheel ziet.

Is er een mogelijkheid om de boom in zijn geheel op de foto te zetten, en dan idd op 1/3 met een kleine rand blauw.
Ik denk dat dat de compositie sterker maakt.

Helemaal mooi zou zijn als het hekje rechtsonder er ook af is, maar om die nu weg te gaan halen :-)
2 x EOS 40D + BG-E2N / Canon 17 -85 IS USM / Tamron 17-50mm F/2.8 / Sigma 70-200 F2.8 II APO EX DG MACRO / Speedlite 580EX II / Sirui R-1004 Reporter Statief met Sirui K-10X / Tamrac Expedition 6
Gebruikers-avatar
SvdL
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 873
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2011 09:46
WoonplaatsCOLON Emmen

Mijn eerste gedachte is, zou je niet aan de andere kant van de heuvel kunnen staan? Nu staat niets er in het geheel op, en het hekje/boompje rechts is teveel informatie. De uitsnede bovenkant boom is niet verkeerd, stel dat de runderen er wel in het geheel op staan. Dan heb je (zonder hekje rechts)zelfs een behoorlijk mooie foto te pakken.
Vriendelijke groet,
Stefan
Ik dank het licht voor elke foto die ik nog mag maken.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar