Kerkje Kerniel + UPDATE

Zonsopkomsten, vergezichten... al je landschapsfoto's kun je hierin kwijt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

Op weg naar een opdracht kwam ik voorbij Borgloon ( BE ) gereden. Uit één ooghoek flitste dit beeld voorbij...gestopt, rechtsomkeer gedaan, cam gepakt en op de plaat vastgelegd. Moet zeggen...ben blij dat ik gestop ben ;-)

Afbeelding

Veel kijk genot.

C'
Laatst gewijzigd door 1 op CrisM, in totaal 28 keer gewijzigd.
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
Anoniem 3

Mooie frisse plaat.
Ik zou er een panaramaformaat van gemaakt hebben, dan krijgt het kerkje de aandacht die het verdient.
Nu overheersen de bloesembomen.
Dus mijn advies is: croppen tot net onder de toppen van de fruitbomen.
Gebruikers-avatar
petuut
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4837
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2007 23:11
WoonplaatsCOLON Ergens in Limburg

Ik zou 'm zo laten. :wink:
Met de bloesembomen op de voorgrond krijg je een mooie dieptewerking in de foto.
Prachtplaatje trouwens !

Groet, Ruud
De mooiste shoots maak je in Limburg
Gebruikers-avatar
staartjager
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 444
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2013 12:54
WoonplaatsCOLON Driebergen

Ik stem ook voor laten zoals ie is, juist het doorkijkje omlijst door de bloesembomen maakt het voor mij echt een bijzondere foto, met alleen het kerkje zou die wel beter naar voren komen, maar zou ik de hele plaat toch minder interessant vinden. Nu vind ik het een heerlijek foto, waar je steeds weer nieuwe details in ontdekt, geslaagd dus voor mij!
EOS 7D en 400D + Canon 100 mm F2.8 macro, 50mm F2.5 macro, 17-55mm F2.8 en 100-400mm F4-5,6L
FotoJade.nl
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

Ik zou daar wel willen wonen, maar dan moest het altijd lente zijn :) .
Je hebt Borgloon prachtig op de kaart , pardon foto gezet.

Gr. Jan
Canon materiaal
Gebruikers-avatar
roelie-ulft
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 786
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2009 18:48

Inderdaad, gewoon zo laten!!!! Door de bomen krijg je de prachtige diepte in deze foto. Goed dat je terug bent gegaan!

Paul.
Wordt vervolgd.
Gebruikers-avatar
Nemi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 470
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2011 20:25

Ik vind m prachtig zo! Juist door de voorgrond creeer je diepte. Prachtige kleuren ook zo bij elkaar. Jammer dat er niet nog wat blauw in de lucht zat maarja.. dat heb je jammergenoeg niet altijd in de hand.
http://www.by-ellen.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
XiaoBianZi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 424
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2007 20:06
WoonplaatsCOLON Veenendaal/Yangshuo

Mooi plaatje! Hij is zo al mooi, maar ik ga mee met Gabriël, als je 'm cropt net onder de boomtoppen wordt ie nog mooier (en de diepte werking blijft).
The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Niet mee eens, de dieptewerking wordt juist een stuk minder als je iets uit de voorgrond weg gaat halen.
Het kerkje is nu juist het punt waar de aandacht naartoe getrokken wordt en is qua verhouding en plaatsing prima.
De takken links en rechts en de voorgrond zorgen voor een natuurlijk kader die je met croppen ook kwijt bent.
De frisse bloesem op de voorgrond versterkt het beeld juist, deze eraf croppen amputeert het beeld en maakt 'm vlak.
Lekker laten dus zo!
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

Bedankt met de opbouwende comments!
Over het al dan niet croppen, heb ik een iets andere foto ( iets andere standpunt ) met een ander tone bewerkt, eentje met en eentje zonder crop:

1. zonder crop.

Afbeelding

2. met crop.

Afbeelding

Groeten,

C'
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
Gebruikers-avatar
roelie-ulft
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 786
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2009 18:48

Leuk dat je het verschil tussen het origineel en de crop laat zien. En het origineel is mooier :D . En waarom vind ik dat: bij je crop foto zitten nu aan de onderzijde 3 "rare" toppen van de bomen. En de diepte blijft bij het origineel mooier.


Paul
Wordt vervolgd.
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Een mooi lentelandschapje.
De compositie van de eerste foto vind ik het mooist, maar de tweede oogt iets frisser en kleurrijker.
Dus ik zou zeggen......foto 1 met de nabewerking van foto 2. :wink:

De pano vind ik persoonlijk te veel afgesneden.

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Anoniem 3

Zo 'net onder boomtoppen' had ik het ook weer niet bedoeld.... :wink:
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

Ik vind vooral de 2 updates erg mooi.... mooie en betere kleurtoon dan #1,vind ik...


Rob,
Gebruikers-avatar
XiaoBianZi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 424
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2007 20:06
WoonplaatsCOLON Veenendaal/Yangshuo

Ik vind ook de eerste compositie mooier en de bewerking van de tweede en dan ook nog iets lager uitsnijden voor de panorama en hij is helemaal top wat mij betreft (ik zou een kwart van de onderkant wegsnijden, maar uiteraard zoveel fotografen, zoveel meningen).
The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

Een mooie foto die met diverse crops (smaken verschillen) steeds de nadruk ergens anders op kan leggen.
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar