Sibillini hoogvlakte

Zonsopkomsten, vergezichten... al je landschapsfoto's kun je hierin kwijt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Net terug van een weekje Italie. Vanuit de streek Marche zijn we ook een dagje naar het Sibillini gebergte geweest. Dat is veel te kort voor dit mooie gebergte, maar we hebben een prachtige dag op de hoogvlakte gehad. O.a. de onderstaande foto's heb ik hier gemaakt. Mocht je er wat over willen zeggen dan lees ik dat graag ;)

#1
Afbeelding

#2
Afbeelding

#3
Afbeelding

#4
Afbeelding

#5
Afbeelding
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

Prachtige landschapsfoto's weer van jouw hand. Er straalt een zekere rust van uit, mooie kleuren en compo's.
Enige z**kpuntje dat ik heb is het paaltje op foto 1, die zou ik wegshoppen, mijn oog wordt er te snel naartoe getrokken.
Ik heb genoten van je serie.
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
BWK
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 990
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2010 07:08
WoonplaatsCOLON Voorhout

Heerlijke kleuren! mooie foto's.
Polarisatie filter gebruikt?
http://www.barendkoper.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.flickr.com/photos/bwk72/" onclick="window.open(this.href);return false;
Anoniem 4

Monti Sibillini, één van de mooiste gebieden op aarde en de Piano Grande, een enorme vlakte op die hoogte is zo ongelofelijk indrukwekkend.
Ik ben als Italië fanaat natuurlijk bevoordeeld, maar gelukkig sta ik niet alleen in mijn voorliefde voor juist dit gebied in de grotendeels nog ongerepte Marche.
Eigenlijk zou je dit gebied in het voorjaar moeten bezoeken als alle bloemen (klaprozen, korenbloemen, koolzaad) daar in bloei staan. Onze bollenvelden vallen daarbij in het niet.
Een bezoekje aan Castelluccio mag natuurlijk niet ontbreken, hoewel dat tegenwoordig weer heel toeristisch is. Zo’n 15 jaar geleden was het nog echt een uitgestorven dorpje, slechts bezocht door bergwandelaars en bergsporters (paragliding).
Verblijf in Norcia en maak dan een rit naar Castelluccio en vandaar richting Visso en dan via de SS209 weer terug naar Norcia. Zet op de weg tussen Castelluccio en Visso af en toe de auto stil en geniet van de oorverdovende stilte.
Excuus voor mijn enthousiasme, maar dat roept dit soort prachtige foto’s altijd bij mij op.
Ik heb dit jaar Italië moeten overslaan, maar nu ben ik er in gedachten weer even geweest.
Bedankt voor het plaatsen van deze mooie foto’s.
Gebruikers-avatar
kruwt
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 417
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2007 14:33
WoonplaatsCOLON Urk
CONTACTCOLON

Fraaie serie met een goede vlakverdeling wat betreft de kleuren. Mooie kijkplaten.
Mijn website www.kruwt.nl. Meer doen met je foto's. Informatie over stockfotografie en mijn eigen ervaringen daarin. 
Gebruikers-avatar
Oculus Film
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 97
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2010 21:51
WoonplaatsCOLON Delft
CONTACTCOLON

Inderdaad een van de mooiste plekken in Italië; ben er zelf een keer geweest toen er wat mist over de grote vlakte hing, heel mysterieus. Ook leuk, iets verderop: Campo Imperatore, nog een stukje groter en ook erg mooi.
Gebruikers-avatar
D!ck
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 666
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 09:26
WoonplaatsCOLON Assen
CONTACTCOLON

Ik vind foto 3 vooral erg mooi.
Je krijgt er echt een rustig beeld van.
Bij foto 1 ook wel, alleen de strook asvalt geeft nog wel teken van enig leven.

Erg mooi foto's.
Kritiek graag opbouwend ;)
En wat er (wel) goed gaat hoor ik graag

Eos 80D

kijk ook op http://www.dick-bosman.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Bedankt voor de reacties :)

@Roland; je hebt een punt met dat paaltje ;)
@Barend; Nope, geen (polarisatie-) filter gebruikt
@Illuminatus; leuk dat je zo enthousiast bent over dit gebied. Ik deel je enthousiasme voor deze hoogvlakte, ik vond het werkelijk prachtig. En zo te lezen in het voorjaar *nog* mooier dus met de plantjes in bloei. Helaas heb ik er nu maar een (korte) dag kunnen van kunnen genieten, maar misschien dat ik dan in het voorjaar maar eens terug moet gaan voor een wat langere periode!
@Oculus Film; bedankt voor je tip over Campo Imperatore. Mocht ik nog eens teruggaan dan zal ik dat park ook een bezoek brengen! (zulke tips zijn fantastisch natuurlijk)

Kruwt en D!ck ook bedankt voor de reacties :)
Gebruikers-avatar
Moontje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 338
GeregistreerdCOLON 24 Mrt 2013 11:03

Je foto's stralen één en al rust uit. Mooi gedaan.

Gr. Monica
groetjes Monica

flickr | Canon 50D | 15-85 iS USM | 55-250 iS USM | 100 USM 2.8 macro
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

Ik had eerder al enthousiaste verhalen over Sibillini gelezen en dat laat je goed in deze foto's zien.
Zeker nog eens teruggaan en dan beschouwen we dit als heerlijk voorgerecht :wink: .

Gr. Jan
Canon materiaal
Gebruikers-avatar
zweuds
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2949
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2011 09:13
WoonplaatsCOLON Landgraaf
CONTACTCOLON

Mooi verzorgde, uitnodigende reeks.
Groet Peter.
“I walk, I look, I see, I stop, I photograph.”
— Leon Levinstein

https://www.flickr.com/photos/131692809@N07/
Jacques Plafond
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 500
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2009 15:02
WoonplaatsCOLON Baarn

strakke, cleane platen
geeft een goede indruk van de omgeving
lekkere uitzichten :)

groetjes,
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

fraaie landschappen. weer iets om op de lijst te zetten.
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

Heerlijke frisse/heldere en mooie reeks...
Nicole30

mooie serie en mooie kleuren :)
Gebruikers-avatar
Jasmino
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 571
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 10:31
WoonplaatsCOLON Ergens in de buurt van Amsterdam
CONTACTCOLON

Wat een mooie reeks, en prachtige kleuren ook. De lucht ook wel ontzettend blauw, komt op mij wat onnatuurlijk over. Maar ik was er niet bij natuurlijk. Was dat echt of, of heb je die in de nabewerking nog extra benadrukt door bijv. verzadiging?
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Gebruikers-avatar
Effie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 77
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2012 12:05
WoonplaatsCOLON @Home

Met dit soort, stuk voor stuk, fraaie beelden maak je propaganda voor de streek.
Heerlijk!
Canon 60D | EF-S 17-85mm F/4.0-5.6 iS USM | EF 70-200mm F/2.8L iS II USM | 430 EX | Manfrotto 055XPROb & 054Q2 | Löwepro Flipside 400AW
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Bedankt voor de leuke reacties!

@Jasmino; ik heb de RAW's er nog eens op nagekeken omdat Aperture de kleuren altijd al een tikkie mooier maakt na het importeren. Maar de luchten waren gewoon prachtig blauw, en dat is ook op de RAWs goed te zien. De blauwe kleur van de lucht is op 1500 meter hoogte toch wat mooier dan op zee niveau denk ik :)
Gebruikers-avatar
Jasmino
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 571
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 10:31
WoonplaatsCOLON Ergens in de buurt van Amsterdam
CONTACTCOLON

Ja, dat geloof ik ook wel! Ik heb dat geluk volgens mij nog nooit gehad, een wolkenloze lucht in de bergen..... Bovendien is de kleur van het licht ook afhankelijk van de stand van de zon en de luchtdeeltjes, en dat kan aardig variëren. Mooie platen dus!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

mooie reeks met leuke lijnen.
grt,bouk.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar