Berkheide, Katwijk

Zonsopkomsten, vergezichten... al je landschapsfoto's kun je hierin kwijt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
2011*Alwin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 413
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2014 04:14
WoonplaatsCOLON Nijmegen

Berkheide is een duingebied tussen Katwijk en Wassenaar in. Ik was daar vanochtend en heb deze foto gemaakt met de TS-E 24 mm II. Dit is de foto rechtstreeks uit de kamera.

1.
AfbeeldingBerheide,Katwijk NL by 2011*Alwin, on Flickr

Vorig jaar was ik ook al eens op die plek en heb daar toen 2 gemaakt met de 17-40 L. Het lijkt misschien HDR, maar alleen de verzadiging en helderheid (?) zijn opgevoerd.

2.
AfbeeldingBerkheide, Katwijk, the Netherlands by 2011*Alwin, on Flickr

En nog eentje van vorig jaar met de 17-40 L met een wat andere uitsnede.

3.
AfbeeldingBerkheide, Katwijk, the Netherlands by 2011*Alwin, on Flickr

En omdat ik er zo verzot op ben, 1 nog een keer als pseudo-HDR.

4.
AfbeeldingBerkheide, Katwijk NL, pseudo-HDR by 2011*Alwin, on Flickr

Alwin.
Gebruikers-avatar
RDF
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 671
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2014 20:22
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Foto 2 en 4 vind ik de mooiste. Foto 3 is wat te donker en te blauw, je witbalans staat hier te koel denk ik. Foto 1 is wat vlakjes en had wel wat bewerking kunnen gebruiken, deze mist nu contrast.
Er zitten wel twee sensorvlekjes op foto 4 en erg veel ruis in de lucht. (rechts tussen de wolken en de struiken)
Gr,
Remco.

Flickr
2011*Alwin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 413
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2014 04:14
WoonplaatsCOLON Nijmegen

Dank voor je reaktie, Remco.

Van 1 heb ik nu een aangepaste versie gemaakt met meer contrast, helderheid en verzadiging. Het ziet er wel mooier uit, maar voert denk ik te ver om die hier ook te plaatsen. Beetje vermoeiend voor de ogen voor jullie, om steeds verschillende versies van dezelfde foto te zien. De hier geplaatste 1 komt wel het meest overeen met hoe het daar in werkelijkheid was ...

Ik heb gemerkt dat bij pseudo-HDR's ruis niet te vermijden is voor foto's gebaseerd op RAWs van de 5D2, in het bijzonder in het blauwe kanaal. Ik vind het niet storend voor publicatie op het web. Ik ben er zelfs wel mee in mijn nopjes hoeveel detail en dynamiek mijn HDR programma uit een enkele RAW van de 5D2 weet te persen. O ja, ik zou nog ruisreductie kunnen toepassen. Kun je nagaan, dat heb ik niet eens gedaan. [edit: o toch wel ruisreductie toegepast: stond op +39 in Lightroom]
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

vind de laatste de mooiste/beste.
grt,bouk.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar