Flowers & Trees 2009

Zonsopkomsten, vergezichten... al je landschapsfoto's kun je hierin kwijt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Heer Gerard, U heeft mijn stem ende respect!
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Leuke discusie en zeker een goed plan om hier een hoekje van te maken. Ben erg benieuwd wat daar gaat komen.

Ik lees het wel een beetje met een dubbel gevoel (mijn gevoel :wink: ) Ik snap wat je schrijft over vervlakking en snelheid van de media maar het klinkt ook een beetje als "vroeger was alles beter" Nieuwe media is snel en de wereld waarin we leven ook dat is voor mij een feit waar je niet omheen kan. Hoe je hier in mee gaat is een keuze. (als lijken keuzes je opgedrongen te worden) Klik je alles aan en wil je overal op reageren, reageer je om te reageren of ga je voor inhoud, dat is een keuze.

De selfie is ook een vorm van je creativiteit uiten net als het fotgraferen van honderden macro's. Ik ben er niet zo van andermans vorm weg te zetten als "niet goed". Laat iedereen doen wat hij wil doen en maak zelf de keuze waar je in mee gaat.
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Anoniem 4

Hartelijk dank voor de instemmende reacties op mijn betoog. Ik hoop dat het gaat leiden tot een forumonderdeel, waarin foto’s kunnen worden geplaatst waarvan de fotograaf vindt dat deze geheel volgens zijn visie/gevoel/emotie/expressie tot een definitief eindproduct is gebracht. Zie het als het tentoonstellen van zo’n foto in een galerie.
Als kijker beoordeel je dan of dat wat de maker heeft willen uitdrukken/overbrengen, ook inderdaad binnenkomt/aanspreekt/emotie op roept of niet. Daar moet dan de discussie over gaan.
Niet over de techniek, de kadrering en/of het gebruik van beeldbewerkingssoftware.
Het beeld is zoals het is, de keuze van de maker.

Het is een andere vorm van het beoordelen van foto’s waar door de maker veel tijd en aandacht is gestoken om tot zo’n eindproduct te komen.
Daarmee zeg ik niet dat het beter is dan andere vormen van fotografie. Ook niet beter dan vroeger. Ook toen al had je “snelle fotografie”, met je rolletje van 36 naar de 1-uur service.
De selfie is helemaal anders, maar ook daar beleeft de maker plezier aan.
Het is niet een kwestie van niet goed, maar van minder duurzaam. Selfies komen maar zelden aan de muur (behalve die van Heleen van Royen, waarvan zelfs behang van is gemaakt - http://www.ad.nl/ad/nl/1022/Celebs/arti ... hang.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false; ).
Deze zijn vooral bedoeld voor gebruik op social media en die zijn heel vluchtig.
Uiteraard is iedereen vrij in het maken van zijn keuzes op fotografisch gebied. Overigens hoeft de ene keuze de andere niet uit te sluiten. Er zullen genoeg fotografen van naam zijn die ook op zijn tijd selfies maken.
Alleen vind ik dat er soms wel heel erg grote risico’s worden genomen om de meest spectaculaire selfies te maken.
http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/ ... date.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/ ... lfie.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.ad.nl/ad/nl/1014/Bizar/artic ... eter.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Nirona.
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 351
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2014 20:57

Hopelijk ebt dit voorstel niet weg en wordt er tzt op EOS ruimte gemaakt waar forumleden idd hun emotie van een opname kunnen weergeven, en idd zoals Gerard al aangeeft zonder dat een opname eerst technisch geperfectioneerd behoeft te zijn met commentaren op onscherpte kadrering dof…..etc zo de opnames vanuit een artistieke expressie te mogen en kunnen plaatsen …daar ben ik wel voor :wink:


In afwachting.
Wie het kleine niet eert is het grote niet weerd.
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Wat mij betreft mag iedereen bij zijn foto zijn emotie kwijt en als hij geen technisch commentaar wil mag dit ook gemeld worden. Laat maar komen die topic's. :D

Achter de schermen zijn we wel aan het kijken hoe we dit idee vorm kunnen geven.
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar