Landgoed "Nieuw Leeuwenstein", Noordwijk

Zonsopkomsten, vergezichten... al je landschapsfoto's kun je hierin kwijt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
2011*Alwin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 413
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2014 04:14
WoonplaatsCOLON Nijmegen

Vandaag gemaakt op bovengenoemde locatie. Gemaakt met de 6D en de 100-400 mm I. De eend van foto 1 ook maar bij dit topic gehouden, want ze horen bij het landgoed.

1.
AfbeeldingLandgoed "Nieuw Leeuwenstein", Noordwijk, the Netherlands by 2011*Alwin, on Flickr

2.
AfbeeldingLandgoed "Nieuw Leeuwenstein", Noordwijk, the Netherlands by 2011*Alwin, on Flickr

3.
AfbeeldingLandgoed "Nieuw Leeuwenstein", Noordwijk, the Netherlands by 2011*Alwin, on Flickr

met vriendelijke groet, Alwin.
maximus
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 305
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2009 16:52
CONTACTCOLON

Ik vind ze eerlijk gezegd niet heel geweldig.

1) ik vind het te weinig eend en te veel water. Er liggen allemaal troepjes in het water, dat leidt erg af. Ofwel je had de eend groter in beeld moeten brengen (aan de exif te zien zat je al aan de 400mm bij de foto), door te wachten dat de eend wat dichterbij zwom, ofwel het water had iets spectaculairs moeten reflecteren. Ik kan me voorstellen dat als je in het water een kleurijke reflecte had gezien van een herfstachtig bos, waar die eend doorheen zwom, dat dat er wel cool uit ziet.

2) Ik vind dit een rommelige foto, wat is hier nu het onderwerp? (De rietstengels, dat is duidelijk, maar mooier was geweest als je er 1 of 2 geisoleerd had). Ook vind ik hem iets te donker

3) Ook deze vind ik vrij rommelig. Rechts onder is nog een stukje van een boom te zien, er liggen veel takken over en weer, ook hier mis ik weer wat je met de foto wilt laten zien: Het zal wel niet om de reflectie gaan, want daar staat maar een klein stukje van op, maar ook de boom zelf staat er niet echt op. Probeer het is op een mistige ochtend: de mist verbergt dan al veel rommel in de achtergrond, waardoor het een rustige foto wordt.

Sorry dat ik er zo weinig positiefs in zie, maar volgens mij moet je in staat zijn om veel meer uit dit gebied te halen :D Ben je bekend met het principe van 'working the scene'? Hier een verhaaltje (in het Engels) van Scott Kelby daarover: http://www.peachpit.com/articles/article.aspx?p=1845769" onclick="window.open(this.href);return false;
It's not the quality of the pots that makes food taste good
2011*Alwin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 413
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2014 04:14
WoonplaatsCOLON Nijmegen

Dank je Maximus voor je commentaar.

Ik vind de foto's wel mooi, anders had ik ze niet geplaatst.

1. In dit bosgebiedje is een meertje met een fotografiewand: een houten wand met gaten erin waar fotografen hun foto's kunnen maken, zonder de vogels teveel af te schrikken. Het overgrote deel van de vogels was ver weg. Af en toe zwom er eentje dichter bij. De vogel op deze foto bijvoorbeeld. En dan heb ik de foto nog sterk gecropt. Een spectaculaire weerspiegeling van een herfstbos was er niet. Je moet roeien met de riemen die je hebt nietwaar? Zowiezo maak ik gewoonlijk foto's van landschap of architectuur, dus ik ben allang blij dat ik eens een keertje een foto van een vogel heb.
2. Een goed idee, om een foto van veel dichter bij nog te maken. Dit is ook en sterk gecropte foto.
3. Ik woon niet zo dicht in de buurt dat ik op een mistige dag even langs fiets voor nog een foto. Maar je zult gelijk hebben dat de foto wat rommelig overkomt, maar het is dan ook geen studio-foto, waar je de omstandigheden volledig in de hand hebt. De reden dat ik dacht dat deze foto zou werken, is dat het een mooi licht was. Het was buiten het bos met genoeg licht bedoel ik. Ik hoopte nog op een mooie weerspiegeling van de boom in het water. En ik hoopte dat het roodbruine bladerdek op de grond tezamen met de groene blaadjes die nog aan de boom waren een leuke herfstfoto zou opleveren.
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

vind de tweede erg mooi.
grt,bouk.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ik vind de tweede ook wel mooi, hoewel'ie wat onnatuurlijk overkomt qua licht. Voor wat betreft de eerste en de derde foto ga ik mee met Maximus.

Voor wat betreft de eerste: als je al blij bent dat je een eend zo vast kunt leggen, zou je ook eens gewoon naar een stadspark of een sloot in de buurt kunnen fietsen. Alle gelegenheid om eens te spelen met standpunten, om zo te zien wat wel werkt. Deze foto is voor mij niet meer dan een registratie, maar geen mooie foto.

Bij de derde foto vraag ik me nog steeds af wat je nu precies wilt laten zien. Wat is je onderwerp? Het mooie licht? Dat komt er voor mij niet uit. Ook de herfstsfeer komt niet tot zijn recht. Misschien moet je je meer focussen op één kleiner onderwerp, en dan bekijken hoe je dat in de context van de omgeving kunt laten zien. Nu zie ik niet veel meer dan een rommelige foto, zonder blikvanger.

Gewoon blijven oefenen ;)
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

1 en 2 vind ik mooi, 3 zou ik weglaten. Vind het licht op het eendje fraai en ook de weerspiegeling in het water.

Michiel>=-
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

Ik vind nr 1 en 2 ook helemaal niet verkeerd. Alleen bij nr 3 ben ik het met bovenstaande reacties eens.
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Erwin S
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1486
GeregistreerdCOLON 18 Aug 2006 21:22
WoonplaatsCOLON Waalwijk

Hoi Alwin,

1 leuke plaat , idd veel rommel op het water. de eend trouwens is een Slobeend ( vrouwtje ), toch rode lijst soort :wink:

2 mooie kleuren en leuk gedaan en gezien.

3 sluit ik me bij de andere aan.

Gr
Erwin.
Zien zegt meer dan 1000 woorden.

Website : http://www.erwin-stevens.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Twitter : https://twitter.com/#!/Erwin_Stevens" onclick="window.open(this.href);return false;
Facebook : https://www.facebook.com/erwinstevens3" onclick="window.open(this.href);return false;
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Nr1: leuke foto, mss iets meer croppen, waardoor de aandacht nog meer op de eend wordt gevestigd en waardoor de rommel in het water wegvalt.

Nr2: Vind dit wel een mooie foto. Goed gezien. Mss volgende keer iets je diafragma nog meer open, als dat mogelijk is, waardoor de achtergrond nog iets onscherper wordt.

Nr3: Doet afbreuk aan je 2 voorgaande foto's. Behoorlijk rommelig.


-Jeffry
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
2011*Alwin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 413
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2014 04:14
WoonplaatsCOLON Nijmegen

Bouk, Marco, Mike, Kiran, Erwin en Jef, bedankt voor jullie commentaar.
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Ik sluit mij volledig aan bij het commentaar van Maximus.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar