Beekbergerbos

Zonsopkomsten, vergezichten... al je landschapsfoto's kun je hierin kwijt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
maximus
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 305
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2009 16:52
CONTACTCOLON

Vlak onder Apeldoorn ligt het Beekbergerbos: lang lang geleden een van Nederlands laatste oerbossen, ontgonnen tot landbouwgebied en nu in bezit van natuurmonumenten die het weer langzaam wil omtoveren in een nieuw ´oerbos´. Er is wat afgegraven waar kwelwater weer tevoorschijn komt en er loopt een wandelroute doorheen.

Dit ligt niet heel ver van de snelweg en zonsondergang en naar-huis-rijdt-tijd ongeveer gelijkvallen kan ik dat mooi combineren.
Helaas was de zonsondergang niet zo spectaculair als gehoopt (linksonder is wel wat oranje-achtigs te zien, maar de band met bewolking was te sterk om de hemel in vuur en vlam te zetten).

Deze foto is een HDR van 3 belichtingen, met photoshop geblend om wat meer detail in de schaduwen en hooglichten te behouden. Daarnaast heb ik met split toning de lichte kleuren een wat oranjerige gloed meegegeven en de donkere kleuren een iets blauwere gloed, ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!

AfbeeldingBeekbergerwoud by ThijsK2012, on Flickr
It's not the quality of the pots that makes food taste good
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

De oranje gloed over de foto is niet geheel mijn smaak, maar de compositie vind ik mooi.
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

jonggolde schreefCOLONDe oranje gloed over de foto is niet geheel mijn smaak, maar de compositie vind ik mooi.
ook mijn gedacht,
grt,bouk.
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Mijn smaak is het wel, past bij deze foto.. mooi hoor!
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar