Prison 19

Urban exploring in al zijn facetten

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
katjang
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 08 Mrt 2012 00:05

Eenmaal aangekomen op bestemming gingen we vol goede moed onze weg naar binnen om deze locatie te betreden.
Toen we eenmaal binnen waren hadden we meteen een "wow" gevoel, vonden het echt geweldig uitzien.
we pakten meteen onze camera's en gingen aan de slag.

Na enige tijd kwamen we ook steeds meer fotografen tegen.
hebben sowieso een stuk of 6 gezien.

Maar na een tijdje hoorde we ook een groepje onze richting oplopen met veel kabaal.
Ze zagen er niet zo vriendelijk uit... ze liepen op ons af en 1 had een stalenpijp in de hand.
Dat was wel even een adreline momentje, het was een motorbende.

Toen ze heel dichtbij waren begonnen ze aardig te groeten en een praatje maken hahah.
Helaas konden we niet echt goed duits dus een goed gesprek zat er niet in.

Hun gingen verder hun gang en wij ook.
Maar even later kwamen we ze weer tegen en ze waarschuwde ons dat politie op het terrein was.
ze stonden bij de uitgang te wachten en 2 andere agenten liepen rond.

Hun waren helemaal gestresst en ze renden allemaal verschillende kanten op.
ze raakten elkaar kwijt.

Wij bleven heel erg stilletjes en gingen verder foto's maken, maar we bleven op onze hoede.
Af en toe kwamen we nog 1 van de motorbende tegen en ze vroegen steeds of we 1 van hun mannetjes gezien hadden.

Maar we zagen ze 1 voor 1 sluipend het terrein verlaten.

Gelukkig kwamen wij de politie helemaal niet tegen dus geen last van hun gehad :D

Maar hierbij mijn kijk op deze locatie.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding


Gehele serie is hier te zien:

https://www.facebook.com/media/set/?set ... fe6c7ac084" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Svennie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 830
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2011 19:23
WoonplaatsCOLON Alkmaar
CONTACTCOLON

Spannend verhaal, foto 1 en 4 vind ik het gaafst. Ik zou wel nog even de perspectief correctie erover heen gooien waar dat lukt, de scheve muren en palen storen mij.
P71
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 209
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2015 20:40

Gave platen en lokatie!

Alleen staan ze allemaal een beetje scheef ...
EOS 700D # 18-135mm IS STM # 24mm f2.8 # 10-18mm IS STM
katjang
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 08 Mrt 2012 00:05

Bedankt.
Ja ik zie het, zal voortaan ook de foto's maar even recht trekken in lightroom.
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Tip: fotografeer "rechtdoor." Dan is het meeste wat recht moet zijn ook recht. Nadeel kan zijn (zoals bij 2) dat je dan de trap niet af kunt kijken.
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Flevospotter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 165
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2013 19:01
WoonplaatsCOLON Almere-Stad
CONTACTCOLON

Hoi Katjang,

Ik wil mijn fotografische horizon verbreden en ook Urbex opnemen in mijn bezigheden met de camera. Ik heb al heel wat platen van Prison 19 zien langskomen, maar hier schrok ik even van. Blijkbaar is de locatie in een maand tijd behoorlijk achteruit gegaan. Heeft het in jouw ogen nog zin om er tijd in te stippen om te onderzoeken waar deze locatie is? Ik ben nog nooit ergens op locatie geweest en weet ook niet in welke hoek ik moet zoeken anders dan ik weet dat het in Duitsland is.
Regelmatig op het juiste spoor...
EOS 6D: Tamron 24-70 f2.8 . Canon 70-200 f2.8L IS II USM . Canon 50mm f1.8 . Samyang 14mm f2.8 . Tamron 150-600 (BigRon)
EOS M3: 22mm f2
flickr
katjang
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 08 Mrt 2012 00:05

Dag Flevospotter,

Sommige locaties gaan snel achteruit, maar ik vind het persoonlijk bij deze wel mee vallen.
Maar licht er maar net aan, wat jij ook mooi vind. Vind jij het al te getrashed en ga je meer voor een schonere locatie. Dan zou ik verder zoeken.

Tevens heb ik gehoord dat ik 1 van de laatste ben die daar is geweest.
Omdat het nu beter beveiligd is.

Maar of dat echt zo is? Dat weet ik niet uit eigen ervaring.
Gebruikers-avatar
corne
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 27 Mrt 2016 15:35

hoi,
mooie foto's heb je er geschoten!
wij zijn er vandaag ook wezen kijken,
via de achterkant naar binnen gegaan, over het hek geklommen maar voor we aan de binnen kant van de muur konden komen hadden we helaas al politie bij ons staan,
we hebben €180.36 per persoon af mogen tikken en toen konden we vertrekken,
waar we gezien zijn weten we niet en kunnen we ook niet verklaren,
aan de achterkant zijn we door de struiken naar binnen gegaan en hier heeft naar ons id niemand ons gezien.
(het zit de laatste maanden niet mee, bij chateau noisy vorige week ook al gepakt na 3 uur)
Anoniem 3

corne schreefCOLONhoi,
mooie foto's heb je er geschoten!
wij zijn er vandaag ook wezen kijken,
via de achterkant naar binnen gegaan, over het hek geklommen maar voor we aan de binnen kant van de muur konden komen hadden we helaas al politie bij ons staan,
we hebben €180.36 per persoon af mogen tikken en toen konden we vertrekken,
waar we gezien zijn weten we niet en kunnen we ook niet verklaren,
aan de achterkant zijn we door de struiken naar binnen gegaan en hier heeft naar ons id niemand ons gezien.
(het zit de laatste maanden niet mee, bij chateau noisy vorige week ook al gepakt na 3 uur)
Van mij had het een veelvoud daarvan mogen zijn.
Blijf gewoon van andermans terrein af.
Van mij mag dit op het forum onder dezelfde regels als "nestfotografie" vallen.
Dus: not done.
Crew: doe je best.
Anoniem 3

O ja, en nog trots zijn op je overtredingen.
Net zo iets als 180 rijden, joepie, waar 100 is toegestaan.
Tja als ik gepakt word, jammer, maar IK vond het leuk. Wat de eigenaren/medeweggebruikers ervan vinden zal mij een zorg zijn.
Disgusting.
Gebruikers-avatar
Svennie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 830
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2011 19:23
WoonplaatsCOLON Alkmaar
CONTACTCOLON

Jeetje Gabriel, wat mopper je toch vaak over Urbex. Laat iedereen zijn ding doen. Dat pand staat zwaar te vervallen. Als iemand nou foto's wil maken laat hem. Dacht dat dit een foto Forum was en geen Forum over wat wel en niet mag. We vallen er toch niemand mee lastig? Miss zijn dit soort opmerkingen ook wel een reden dat het met eosdigitaal minder gaat.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Dit onderwerp is momenteel onderwerp van bespreking bij de mods, we komen hier op terug. Tot die tijd beëindig ik de discussie hier, voor zover het niet over de foto's of de locatie zelf gaat.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

Voor mij foto 1 en 2. De overige zijn wat 'gewoon' vind ik.
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

1 en 5 vind ik mooi, de rest is wat"gewoontjes".
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Achter de schermen is dit onderwerp besproken. Besloten is om het urbex-gedeelte van het forum gewoon open te laten zonder nadere restricties. Of men zich al dan niet aan de regels houdt, is primair de eigen verantwoordelijkheid van de fotograaf. Dat geldt bij urbex, maar ook bij iedere andere tak van sport.

Nestfotografie is de enige uitzondering op dit principe, nestbewoners kunnen zichzelf niet verdedigen. Pandeigenaren wel.

Daarnaast is urbex op de diverse fotofora gewoon een gewaardeerd onderdeel, wij zien geen reden om daar een uitzondering op te zijn.

En zoals altijd: als een thema je niet aanspreekt, bezoek het dan niet of reageer niet.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Svennie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 830
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2011 19:23
WoonplaatsCOLON Alkmaar
CONTACTCOLON

Thanx Marco voor de duidelijkheid.
MichielBroerse
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 928
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2012 09:32

Duidelijk beleid waar ik het wel mee eens kan zijn.
Iedereen is uiteindelijk zelf verantwoordelijk voor wat hij wel of niet doet.

Deze serie spreekt me minder aan dan andere die ik soms zie.
Ik mis iets dat een beetje over the top is ofzo...
Het is niet mijn tak van sport hoor, zou het daar in tegen wel graag een keer mee maken, lijkt me echt spannend!
Anoniem 3

Bij deze schrijf ik me uit als lid van EOS-digitaal.
Dat komt door de slappe houding van de mods ten opzichte van het thema Prison 19.
Ik heb niets tegen Urbex-foto's, als ze op een legale manier verkregen zijn.
Als wettelijke overtredingen, van welke soort dan ook, zelfs door mods goedgepraat worden, pas ik voor deelname aan zo'n forum.

Ik groet u allen zeer en wens u veel succes.
Gebruikers-avatar
frank
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1454
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2004 22:02
WoonplaatsCOLON Waalre

telescoop schreefCOLONBij deze schrijf ik me uit als lid van EOS-digitaal.
Dat komt door de slappe houding van de mods ten opzichte van het thema Prison 19.
Ik heb niets tegen Urbex-foto's, als ze op een legale manier verkregen zijn.
Als wettelijke overtredingen, van welke soort dan ook, zelfs door mods goedgepraat worden, pas ik voor deelname aan zo'n forum.

Ik groet u allen zeer en wens u veel succes.
Jezusmina, mag ik hier even smakelijk om lachen?

gr
Frank
Gebruikers-avatar
Ferry Passchier
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 329
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2015 13:39
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

telescoop schreefCOLONBij deze schrijf ik me uit als lid van EOS-digitaal.
Dat komt door de slappe houding van de mods ten opzichte van het thema Prison 19.
Ik heb niets tegen Urbex-foto's, als ze op een legale manier verkregen zijn.
Als wettelijke overtredingen, van welke soort dan ook, zelfs door mods goedgepraat worden, pas ik voor deelname aan zo'n forum.

Ik groet u allen zeer en wens u veel succes.
Urbexers zijn doorgaans juist heel erg geënt op het zo voorzichtig mogelijk betreden van vervallen locaties en proberen deze juist zo goed mogelijk te beschermen. Codenamen zodat de locatie niet online te grabbel ligt is daar één van de voorzorgsmaatregelen van. De regel dat je niks kapot maakt, verplaatst of veranderd is een tweede. Gewoon fotograferen zoals men het aantreft. Ik vind de vergelijking met het te hard rijden dan ook kant noch wal raken; hier breng je namelijk niemand mee in gevaar, behalve misschien jezelf.

Dat jij daar een andere mening over hebt is je goed recht, maar ga mensen hier niet de les lezen aan de hand van jouw persoonlijke moraal.

OT:
Ik ben het eens met de commentaren voor wat betreft de rechte lijnen. Vooral in dit soort foto's vind ik dat persoonlijk erg belangrijk en geeft het de foto een meer statig aanzien.
Ook had ik hier en daar voor een andere uitsnede gegaan.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar