Gerben's urbexcorner

Urban exploring in al zijn facetten

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
dividedx11
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2016 21:47

Hi iedereen!

Mijn naam is Gerben en ik zal dit topic gaan gebruiken om mijn urbex foto's te delen. Voor meer artikelen kunnen jullie altijd terecht op m'n blog: www.thesecondparty.wordpress.com . Reacties, zowel hier als op m'n blog, zijn altijd leuk :) Laat zeker weten wat je er van vind!

Urbex 28 juli 2016
Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Artikel over onze uitstap: https://thesecondparty.wordpress.com/20 ... juli-2016/
Meer foto's/betere kwaliteit: https://www.flickr.com/photos/gerbenste ... 0940779121
Laatst gewijzigd door 1 op dividedx11, in totaal 16 keer gewijzigd.
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Welkom hier Gerben.

Je foto's zien er goed uit, maar ze komen er nog beter uit als je even een ruimte vrij laat tussen de foto's :wink:
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Inderdaad. Een vrije regel (en liefst nog wat groter, je kunt tot max 1024px) kijkt een stukje lekkerder.

De foto's zijn voor mij teveel getonemapped om me aan te spreken, ik ben meer van de wat meer naturelle HDR.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
P71
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 209
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2015 20:40

Ik mag ook graag naar urbex en HDR foto'skijken. Echter zijn er vele die, zoals Marco al aangeeft, teveel aan de schuifjes zitten, mezelf incl.
EOS 700D # 18-135mm IS STM # 24mm f2.8 # 10-18mm IS STM
dividedx11
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2016 21:47

Voila, wat witruimte toegevoegd :)

Ik snap de commentaar over de tonemapping, maar ik ben daar persoonlijk wel fan van. Ik vind dat het dat beetje extra geeft aan een foto. Daarnaast zijn het ook enkele van m'n eerste HDR foto's dus is allemaal nog een beetje wennen...
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

dividedx11 schreefCOLONIk snap de commentaar over de tonemapping, maar ik ben daar persoonlijk wel fan van. Ik vind dat het dat beetje extra geeft aan een foto. Daarnaast zijn het ook enkele van m'n eerste HDR foto's dus is allemaal nog een beetje wennen...
Dit is inderdaad erg smaakgevoelig er bestaat eigenlijk geen goed of fout bij dit soort bewerkingen alleen als je sterker bewerkt moet je rekening houden met wat meer commentaar hierop. Wat ik altijd belangrijk vind is dat dit soort bewerkingen de foto en het beeld sterker maken. Het mag niet een soort van "kunstje" worden.

Bij deze foto vind ik dit niet overal geslaagd, de eerste vind ik fraai en daar geeft het de foto echt wat extra's. Bij de laatste vind ik het over de top, zoals ik het zie heb je de bewerking over de hele foto uitgevoerd en een extreme lucht hier is best apart alleen maakt het de voorgrond nu ook erg aanwezig en dat vind ik minder fijn kijken.

Groet,

Richard

PS Welkom hier en leuk dat je gelijk foto's deelt.
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
dividedx11
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2016 21:47

Als ik nu terugkijk naar deze foto's (zeker de laatste), vind ik ze ook zwaar overdone, terwijl ik hem eerst echt tof vond. Raar hoe mijn mening erover zo snel kon veranderen, was waarschijnlijk doordat ik HDR net had ontdekt :p
dividedx11
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2016 21:47

Hier enkele recente urbexfoto's:

AfbeeldingAbandoned school 13 by Gerben Steyaert, on Flickr

AfbeeldingAbandoned school 15 by Gerben Steyaert, on Flickr

AfbeeldingAbandoned school 8 by Gerben Steyaert, on Flickr

Meer foto's kan je ervan vinden op mijn Flickr, voor de geïnteresseerden. Ook op mijn fb pagina post ik regelmatig, voor de fans: https://www.facebook.com/MomentsofColour/ .
GSPT1988
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 27 Feb 2017 09:25

zeer mooie lokatie.
P71
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 209
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2015 20:40

Ik zie liever meer omgeving erbij
EOS 700D # 18-135mm IS STM # 24mm f2.8 # 10-18mm IS STM
Gebruikers-avatar
industrial63
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 278
GeregistreerdCOLON 12 Mei 2011 00:21

Sinds lange tijd maar weer eens even hier gekeken op dit forum , zo te zien ligt het urban gedeelte aardig op z'n kont. Vwbt de fotoos in dit onderwerp......too much overdone. 2e serie wat beter qua PP , maar de POV's kunnen mij niet zo bekoren , had in elk willekeurig huis kunnen wezen.....sorry.
GSPT1988
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 27 Feb 2017 09:25

mooie foto's.

Vindt persoonlijk ook mooier als er iets meer ruimte op staat.

Iedereen heeft zen eigen smaak natuurlijk
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar