TT Assen 2015 vrije training/quali

Autosport, motorsport, rallyrijden... alle sportieve prestaties in gemotoriseerde voertuigen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Lukas
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2013 12:19

Vorig weekend wezen fotograferen bij de TT in Assen. Geprobeerd om zoveel mogelijk verschillende foto's te krijgen met verschillende compositie's maar vanaf het talud of tribune ben je redelijk beperkt. Er zijn maar een paar plekken waar je redelijk dicht bij de baan kunt komen zonder dat er hekwerk voorstaat. Alle foto's komen onbewerkt vanaf de camera. Heb ze enkel verkleind voor dit forum.

Gebruikte apparatuur: Canon 50D Sigma 50/500

Valentino Rossi uit accelererend vanaf De Bult.
ISO 200
F9
1/400

48550

Jorge Lorenzo locatie de Bult.
F8
ISO 320
1/400

48551

Valentino Rossi uitkomend Ramshoek.
Vanaf die plek heb ik met het oefenen tijdens andere dagen op Assen waarbij minder bekende races werden gehouden eens wat foto's geschoten vanaf de tribune dat ze de hoek om komen vanuit de Ramshoek richting GT bocht. Is eens wat anders, je ziet de fotograven allemaal op dezelfde locaties staan.
F8
ISO 250
1/400

48548

1 van 2 dames in de Moto3. Maria Herrera. Op dezelfde plek als de vorige foto.
F8
ISO 640
1/500

48547

Onder het motto eens wat anders, Julian Simon Moto2 locatie Meeuwenmeer. Op volle snelheid denderen ze door Meeuwenmeer. Op 1 bepaald punt huppen ze over de kerbstones en sommige coureurs komen met het kontje los van het zadel. Zo ook Julian Simon. Foto is niet 100% scherp maar gezien de afstand die je van de baan af staat en de snelheid waarmee ze langs komen rijden neem ik met iets minder ook wel genoegen.
F8
1/500
ISO 250

48552

Canon 50D, Canon 70-200 2,8, Sigma 50/500.
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Met veel plezier naar gekeken. Ik vind het pannen bij de laatste foto het best tot uiting komen.
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

mooie actieplaten! Vind alleen de kleuren wat flets, daar valt in de nabewerking nog wel wat uit te halen!

Michiel>=-
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
Gebruikers-avatar
evelakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 668
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2012 14:03
WoonplaatsCOLON wijchen
CONTACTCOLON

Mooie serie, staat je witbalans wel goed denk dat je kelvin waarde omhoog moet ze zien er wat geelachtig uit.
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Onbewerkt uit de camera gaf je al aan... met een beetje nabewerken kunnen dit echt topfoto's worden!
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Lukas
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2013 12:19

Dank voor de reacties!

@Davevdrh: Kan dat met Paint Shop Pro X5? Het wat donkerder of lichter maken is geen probleem maar dat zal je wel niet bedoelen waarschijnlijk.
Canon 50D, Canon 70-200 2,8, Sigma 50/500.
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Hi Lukas,

Tegenwoordig wordt er vaak gebruik gemaakt van Lightroom of Photoshop maar Paint Shop Pro zou zo te zien aan de omschrijving ook moeten kunnen hoor (ik ken deze zelf niet).
Belangrijkste / basis dingen zijn instellingen voor: Witbalans, Contrast, Belichting, Hooglichten, Schaduwen en wellicht verscherping en ruis.
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Mooie foto's.
Met 500mm heb je denk ik redelijk wat plaatsen waar je kan gaan staan,
Bijv. Stekkenwal uit, of de gt uit vanaf de hoofdtribune.
Bij de bult heb je aan 200mm meer dan genoeg.
Bij stekkenwal uit moet je door het hek schieten maar daar zie je niets van.
Het blijft leuk op het circuit.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Lukas
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2013 12:19

Ik ga mijn best eens doen met PSP X5. Computeren is nou niet echt een hobby van me, kom er vaak met vierkante ogen en koppijn achter vandaan. Dus probeer zoveel mogelijk een mooie foto te maken met de camera zonder dat er wsat aan gebeuren moet.

@woody111: Met een 500mm kun je op best veel plekken terecht maar door het hek is niet mijn sterkste kant. Heb het op de bult op de donderdag door het hek geprobeerd maar dat was geen succes. Maar goed dat ik 'savonds naar huis ging op de foto's uit te zoeken want anders waren er amper mooie geweest. Ben daarom op de bult gaan staan en dan heb je die 500mm ook wel nodig. Ik wil zo min mogelijk croppen dus probeer ze vol in beeld te krijgen maar dat lukt met auto's met een 200 mm wel maar met motoren niet. Dan ben ik die 500 wel nodig.

Ramshoek is mooi en Meeuwemeer met dat hupje ook.
Canon 50D, Canon 70-200 2,8, Sigma 50/500.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar