Tractor pulling

Autosport, motorsport, rallyrijden... alle sportieve prestaties in gemotoriseerde voertuigen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Rudy1981
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 17 Jan 2018 21:47
CONTACTCOLON

Na even de kat uit de boom gekeken te hebben nu maar eens aantal foto's plaatsen die ik in 2016 & 2017 geschoten heb op tractor pulling evenementen.

1. Bone Twister 8000lbs super stock diesel uit de USA. Geschoten in 2017
Afbeelding1238 Bone Twister by Rudy Linthorst, on Flickr

2. Dirtslinger 8000lbs unlimited modified uit de USA. Geschoten in 2017
Afbeelding1287 Dirtslinger by Rudy Linthorst, on Flickr

3. Playing with Fire 20000lbs super semi uit de USA. Geschoten in 2017
Afbeelding1294 Playing with Fire by Rudy Linthorst, on Flickr

4. Beast of Burden 2050lbs mini rod uit de USA. Geschoten in 2017
Afbeelding1114 Beast of Burden by Rudy Linthorst, on Flickr

5. Get a Load of That 8000lbs super stock open uit de USA. Geschoten in 2017
Afbeelding0861 Get a Load of That by Rudy Linthorst, on Flickr

6. Super Rooster 8000lbs super stock diesel uit de USA. Geschoten in 2017
Afbeelding0945 Super Rooster by Rudy Linthorst, on Flickr

7. Gun Powder & Lead 6200lbs light super stock uit de USA. Geschoten in 2017
Afbeelding0790 Gunpowder & Lead by Rudy Linthorst, on Flickr

8. Olden makelaars Zapo 3500kg super stock uit Nederland. Geschoten in 2016
Afbeelding158 Olden makelaars Zapo by Rudy Linthorst, on Flickr

9. Wicked Screamer 2500kg light modified uit Nederland. Geschoten in 2016
Afbeelding056 Wicked Screamer by Rudy Linthorst, on Flickr

10. Swedish Iron Toy 950kg mini unlimited uit Zweden. Geschoten in 2016
Afbeelding188 Swedish Iron Toy by Rudy Linthorst, on Flickr


Het is een hele wilde greep uit wat ik heb.
Ben in 2008 begonnen met het online plaatsen van mijn foto's op Picasa, maar halverwege 2016 werkte dat voor mij niet meer en ben toen overgeschakeld op Flickr.
Ben wel benieuwd naar jullie opmerkingen.
Zowel de positieve als de negatieve, want ik weet dat ik nog lang niet op de top van mijn kunnen zit.
Ik fotografeer al flink wat jaren voornamelijk op tractor pulling wedstrijden in Europa en de USA.
Ik kijk hier om inspiratie op te doen en wat te leren.
Anoniem 3

Het is in ieder geval duidelijk wie het © heeft.....

Als je op FLickr plaatst kun je volgens mij zelf bepalen of de foto's alleen bekeken of ook gedownload mogen worden.
Dan is zo'n overdreven © niet nodig.

Het zijn in ieder geval heftige foto's, maar ik zou me beperken tot het plaatsen van de allerbeste 2 of 3.
Rudy1981
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 17 Jan 2018 21:47
CONTACTCOLON

Heb veel last gehad dat men mijn foto's kopieerden en dan stukken van de foto afsneden in de tijd dat ik ze nog op Picasa zette.
Door onkunde van Flickr ben ik dat blijven doen.
Al heb ik in 2017 wel iets geminderd tov 2016...

Ik zal me eens gaan verdiepen in de (on)mogelijkheden van Flickr.

En plaatsen van. Ja wist niet hoeveel ik moest doen, dus toen maar 10 gedaan.

Thnx!
Ik fotografeer al flink wat jaren voornamelijk op tractor pulling wedstrijden in Europa en de USA.
Ik kijk hier om inspiratie op te doen en wat te leren.
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

Wat ik goed vind is de actie in de foto's, niet te korte ST geeft beweging in de wielen en het opspattende zand. Een aantal foto's staat scheef en her en der is de lucht nogal uitgebeten. 5&6 vind ik de beste. Met wat nabewerking is er nog wel wat meer uit te halen. En ik ga mee met Telescoop wat betreft het plaatsen van de 2 of 3 beste foto's, dat maakt het ook wat makkelijker commentaar te geven.

Michiel>=-
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
Gebruikers-avatar
Edbulk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 375
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2012 23:04
WoonplaatsCOLON Boskoop
CONTACTCOLON

Rudy, even wat opbouwende kritiek.

Even op Flickr gekeken, maar ik zie dat je veel hetzelfde standpunt inneemt met het maken van je foto`s, maak eens meer close-up`s van je onderwerp en het hoeft niet altijd 5.6 of 7.1 te zijn waarmee je schiet, het worden op deze manier teveel kiekjes. Kijk maar even bij je dieren plaatjes, maar met de spullen die je hebt zou je de haren op die beesten kunnen tellen en werkelijk prachtige close-up`s kunnen maken.
Dus meer diversiteit in je materiaal brengen, veel lopen bij de tractoren, helmen, uitlaten, compressoren en rijders zou ik graag zien.
Daarnaast je verdiepen in Photoshop ( paar lesjes van Jeroen volgen )
Voor de rest hebt je de top van het top spul, nu dat knopje nog indrukken op het juiste moment.
Ed
Canon 1D mark III - 300mm f2.8 - 70 -200 f2.8 II - 24-70 f4.0

Website
Facebook
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

+1
Mooi commentaar hierboven.
Tuurlijk is de actie spectaculair, en leg je dat niet verkeerd vast, maar door middel van details,
andere standpunten en meer experiment kun je je verbreden en er meer uit halen.
De watermerken snap ik wel, maar hier op een fotoforum steken die dingen erg in het oog...
Dat is een afweging die je moet maken...
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
Superkiwi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 944
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 21:10
WoonplaatsCOLON Woensdrecht
CONTACTCOLON

Ik ga mee met boven :)
Dat gezegd hebbende weet je de actie prima vast te leggen, met de scherpte (carrosserie) maar zeker ook de onscherpte (achterwielen) waar nodig.
Foto 5 springt er voor mij uit, die heb je heel fraai te pakken met dat opspattende zand.
Kiwi says hi!
Rudy1981
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 17 Jan 2018 21:47
CONTACTCOLON

Dank jullie zover al voor de kritieken.

De foto's komen zo rechtstreeks uit de camera en dat doe ik om zo snel mogelijk mijn foto's op Flickr te kunnen zetten.
De foto's worden door de teams bekeken om dingen uit te halen die ze op video's niet kunnen zien en om te vergelijken met de
data van de dataloggers.
Zodra ik van een team de vraag krijg om de originelen bewerk ik ze, maar die zet ik niet op Flickr.

De uitgebeten lucht let ik zelf niet zo heel veel op, omdat ik liever heb dat de machine er goed belicht opstaat dan de lucht.
Maar ik zal hier op proberen te letten.
De foto's die ik gemaakt heb in de USA waren midden op de dag met een zon die zo goed als recht boven me stond.
Ik maak daar al gebruik van een polarisatie filter om niet te hoog met mijn sluitertijd te moeten, want ik vind dat er snelheid
in de achterwielen moet zitten.

Sinds een paar jaar fotografeer ik manueel en dat is soms best lastig, zeker nu ik sinds een paar maand een nieuwe camera heb.
Dus komend seizoen ga ik weer veel proberen en leren.
Ik fotografeer al flink wat jaren voornamelijk op tractor pulling wedstrijden in Europa en de USA.
Ik kijk hier om inspiratie op te doen en wat te leren.
Gebruikers-avatar
Edbulk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 375
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2012 23:04
WoonplaatsCOLON Boskoop
CONTACTCOLON

Rudy,
Sinds een paar jaar fotografeer ik manueel en dat is soms best lastig,
Manueel zal in een aantal situaties best wel zijn voordelen hebben, geloof het gelijk.

Maar advies, gewoon TV stand, auto iso en je kunt je volledig concentreren op het onderwerp in plaats van met je camera instellingen bezig te zijn, dit geeft zoveel rust en zal je terug zien in je werk en zeker met de 1DX II hoef je over iso en donkere delen geen zorgen te maken.
Succes, Ed
Canon 1D mark III - 300mm f2.8 - 70 -200 f2.8 II - 24-70 f4.0

Website
Facebook
Rudy1981
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 17 Jan 2018 21:47
CONTACTCOLON

Met mijn 1D mark III had op zeker moment het probleem dat ik thuis kwam met donkere foto's, maar als ik naar de EXIF keek dat absoluut niet zou hoeven gezien het best zonnig was die dag.
Leek wel of er met de lichtmeting iets mis ging.
Dus op een gegeven moment iemand gevraagd wat ik kon doen en die zei ga manueel en vanaf dat moment had ik die problemen niet meer en dat zit er nog ingebakken bij mij.
Maar voordat ik die stap zette gingen wel een paar wedstrijden over heen en nu wil ik bijna niet meer anders.

Mijn leidraad is bij sport altijd sluitertijd en daar zoek ik dan een diafragma bij. En zolang de zon constant is is er geen vuiltje aan de lucht, maar desondanks kijk ik regelmatig terug om te kijken
of ik moet bijstellen. Heb genoeg tijd tussen de runs om bij te stellen.
Ik fotografeer al flink wat jaren voornamelijk op tractor pulling wedstrijden in Europa en de USA.
Ik kijk hier om inspiratie op te doen en wat te leren.
Gebruikers-avatar
Edbulk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 375
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2012 23:04
WoonplaatsCOLON Boskoop
CONTACTCOLON

Helder Rudy, zal zeker met tegenlicht te maken hebben gehad, dan is manueel de oplossing.

Dank je voor de reactie. :wink:
Ed
Canon 1D mark III - 300mm f2.8 - 70 -200 f2.8 II - 24-70 f4.0

Website
Facebook
Gebruikers-avatar
RoelofT
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 163
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2018 19:48
WoonplaatsCOLON Sassenheim
CONTACTCOLON

Ik heb dat ook. Komt naar mijn idee dat door het bewegen van de camera en dus continu veranderende achtergrond en mogelijk schaduwplekken de auto instellingen het niet bij kunnen houden en van slag raken.
Gebruikers-avatar
Edbulk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 375
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2012 23:04
WoonplaatsCOLON Boskoop
CONTACTCOLON

Roeloft,

We hebben het niet over auto instellingen, maar alleen over de iso automatisch zetten. De rest zijn instellingen handmatig. Of begrijp ik je verkeerd.

Ed
Canon 1D mark III - 300mm f2.8 - 70 -200 f2.8 II - 24-70 f4.0

Website
Facebook
Gebruikers-avatar
RoelofT
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 163
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2018 19:48
WoonplaatsCOLON Sassenheim
CONTACTCOLON

Ik bedoelde dat als er instellingen zijn die automatisch gedaan worden zoals de ISO en ik geloof in de Tv stand ook de diafragma is die duk bezig met die instellingen als je de camera met het model mee beweegt. Schaduwplekken, de verschuivende achtergrond doet continu andere meetingen geven op de sensor en kan het zijn dat wanneeer je de foto maakt hij net even verkeerde waardes geeft
Gebruikers-avatar
Edbulk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 375
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2012 23:04
WoonplaatsCOLON Boskoop
CONTACTCOLON

Roeloft,

Komt misschien wel eens voor, persoonlijk niet veel last van. Camera is snel genoeg.

Ed
Canon 1D mark III - 300mm f2.8 - 70 -200 f2.8 II - 24-70 f4.0

Website
Facebook
Gebruikers-avatar
RoelofT
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 163
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2018 19:48
WoonplaatsCOLON Sassenheim
CONTACTCOLON

Ik deed voorheen alles met een 600D, Het raceseizoen gaat pas in April weer beginnen, dan ga ik wel zien hoe de 80D er mee om gaat
Gebruikers-avatar
Edbulk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 375
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2012 23:04
WoonplaatsCOLON Boskoop
CONTACTCOLON

Met een 80D zal dat een stuk beter gaan.
Canon 1D mark III - 300mm f2.8 - 70 -200 f2.8 II - 24-70 f4.0

Website
Facebook
Rudy1981
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 17 Jan 2018 21:47
CONTACTCOLON

Edbulk schreefCOLONHelder Rudy, zal zeker met tegenlicht te maken hebben gehad, dan is manueel de oplossing.

Dank je voor de reactie. :wink:
Ed

Sorry voor de late reactie, maar het was de laatste dagen een beetje hectisch voor mij.
Waren een aantal zaken die meer aandacht vroegen dan hier antwoorden.

Ja als ik terug denk en de situatie voor de geest haal had ik inderdaad te maken met tegenlicht.
En nu ik dat manueel enigszins onder controle heb vind ik het fijner dan of Av of TV te fotograferen.
Waarom zul je nu denken nou je hebt zelf meer controle over je licht en bent dan totaal niet afhankelijk van hoe de camera er
over denkt als je de machine volgt tijdens de run.
De ISO waarde heb ik eigenlijk altijd zelf gekozen, omdat ik ook daar liever zelf controle over houd.
Ik fotografeer al flink wat jaren voornamelijk op tractor pulling wedstrijden in Europa en de USA.
Ik kijk hier om inspiratie op te doen en wat te leren.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar