Nieuw op het forum - eerste shot

Van de f-jes tot de eredivisie, alle prestaties vanaf het voetbalveld

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
markvanbraam
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2013 22:13
WoonplaatsCOLON Purmerend

Roel Jansen schreefCOLON
markvanbraam schreefCOLONHoe bedoel je zijn eerste schot? van mijzelf of het schot van mijn zoontje..? :)
Van beide! :)
Niet zijn eerste schot nee :) Voetbalt sinds zijn 3e...volgend jaar waarschijnlijk eerste jaar bij de F-jes. is nu 5.
En mijn...tja...9000e foto denk ik....waarvan er 6000 onscherp zijn..valt dus nog een hoop te leren. Heb voornamelijk moeite met het feit dat de foto's niet altijd even helder en scherp zijn. Trainingen van hem zijn altijd op zondagochtend 9 uur. Dan is het qua belichting wat lastiger.

De specs van de foto zijn overigens:

ISO 320
90 mm
F/4
Sluitertijd 1/200
Canon EOS 5D Mark III, EF 70-200mm f/2.8L, EF 24-105mm f/4L IS USM, Canon EF 50mm f/1.4 USM
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Mark,
Aan de spullen zal het m.i. niet liggen. Maar de 70-300 is zonder gebruik van een statief niet de beste keuze. Mijn ervaring met de70-300 is prima objectief maar er hoort een statief onder. Het probleem is waarschijnlijk, dat je niet te dicht bij kan komen wanneer er getraind wordt. De combinatie van camera en lens is te zwaar voor het uit de hand fotograferen. Zeer recentelijk met de 70-300 in de Amsterdamse waterleiding duinen, met die lens op mijn 40D geprobeerd tegen beter weten in op 100 mm-200 mm te schieten, nee dus...
Gebruikers-avatar
Edbulk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 375
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2012 23:04
WoonplaatsCOLON Boskoop
CONTACTCOLON

Mark,
Aan de spullen zal het m.i. niet liggen. Maar de 70-300 is zonder gebruik van een statief niet de beste keuze. Mijn ervaring met de70-300 is prima objectief maar er hoort een statief onder. Het probleem is waarschijnlijk, dat je niet te dicht bij kan komen wanneer er getraind wordt. De combinatie van camera en lens is te zwaar voor het uit de hand fotograferen. Zeer recentelijk met de 70-300 in de Amsterdamse waterleiding duinen, met die lens op mijn 40D geprobeerd tegen beter weten in op 100 mm-200 mm te schieten, nee dus...
Nee, hier ligt het niet aan, eerst even de sluitertijden omhoog naar min 1/640 - 1/1000 en je concentreren op het te schieten object, het gewicht van 1050 gram staat zeker niet in de weg om uit de hand te fotograferen. Voor de rest de tips van de anderen en natuurlijk http://www.fotojeroen.nl/fotografietips ... grafie.php

Ed
Canon 1D mark III - 300mm f2.8 - 70 -200 f2.8 II - 24-70 f4.0

Website
Facebook
markvanbraam
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2013 22:13
WoonplaatsCOLON Purmerend

Thnx voor de tips! Aanstaande zondag kunnen we weer.
Canon EOS 5D Mark III, EF 70-200mm f/2.8L, EF 24-105mm f/4L IS USM, Canon EF 50mm f/1.4 USM
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Hallo Mark,

Ik begrijp, dat je zeker niet met een statief voetbal fotos gaat maken maar het betreft hier de lens.

http://www.natuurfotografen.org/afbeeld ... rafie-1jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Overigens hier een zeer goede beknopte cursus fotografie 98 pagina’s echt subliem.
Kwam deze tegen voordat ik op dit Forum kwam. Dus niets tegen Jeroe, goede adviezen maar deze zag ik eerder en is wat completer als cursus..
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar