Nieuw op het forum - eerste shot

Van de f-jes tot de eredivisie, alle prestaties vanaf het voetbalveld

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
markvanbraam
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2013 22:13
WoonplaatsCOLON Purmerend

Hallo,

Ik zal mijzelf eerst even voorstellen. Mijn naam is Mark van Braam en ben sinds 1 jaar bezig met hobby fotografie van mijn zoontje bij het kaboutervoetbal. Hij is nu 5 dus dat is het niveau van voor de F-jes. Graag hoor ik jullie kritiek en aanwijzingen om tot nog mooiere foto's te komen.
Deze foto is genomen met mijn EOS 60d en 70-300 lens.

Afbeelding
Canon EOS 5D Mark III, EF 70-200mm f/2.8L, EF 24-105mm f/4L IS USM, Canon EF 50mm f/1.4 USM
Anoniem 3

Ik zou het manneke met bal gecropt hebben.
Dus het ventje links er af.
Arie_Radijssie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 159
GeregistreerdCOLON 11 Jun 2009 23:04
WoonplaatsCOLON Nederland

Welkom,

Ik zou dat ventje eerst ff een FEYENOORD-TENUE aantrekt krijg je al gauw een mooiere foto (o.k. ik weet het FEYENOORD heeft verloren van RKC maar dat terzijde) :D

gr. Arjan
Ik hoop dat ik oud genoeg word om echt veel te fotograferen, hier op dit forum kan ik alvast ontzettend veel leren!!!!!
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Welkom op het Forum.

Dat Ajax pakkie is perfect. Niets meer aan doen. Telescoop z'n raad opvolgen kan geen kwaad.

Groet!
Dward
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Hi Mark,

Welkom op dit leerzame forum.

Inderdaad in de nabewerking zou je wat kunnen croppen.
Wellicht een 1x1 crop waarbij je alleen je zoontje erop houdt en ook de plastic zak rechts kwijt raakt.

Hopelijk is je scherpte goed genoeg, zodat je zijn prachtige uitdrukking op zijn gezicht beter gaat zien na het croppen.
Maar misschien kom je erachter dat de scherpte meer op zijn arm zit dan in zijn gezicht, dat kan ik zo niet zien.

Verder is het slim om je EXIF data bij de foto te laten / erbij te zetten, dan kunnen daar wellicht ook tips over gegeven worden.

Veel plezier hier!
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Welkom!
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Welkom!

Leuke foto heb je geplaatst, met een superfanatieke uitdrukking op het gezicht van je zoontje. En daar gaat het om. Veel van de andere zaken doen er niet toe en leiden wat af. Dus ik ben het met de anderen eens: haal weg wat afleidt en er niet toe doet, maar wees daar zorgvuldig mee. Plastic zak, ander kindje en wat pilonnen kunnen waarschijnlijk zonder al te veel moeite weggehaald worden, en de rest hoort bij het gevoetbal. Verder heb ik het idee dat de foto een ietsepietsie scheef staat, misschien ook nog even naar kijken.

Groetjes,
Elsbeth.
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
markvanbraam
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2013 22:13
WoonplaatsCOLON Purmerend

Hallo iedereen,

Leuk om te horen dat er direct goeie tips voor nabewerking op staan. Ik ben sinds een tijdje in het bezit van CS6 Photoshop maar moet dit nog onder de knie krijgen. Ik zal straks eens een gecropte versie plaatsen met verwijdering van een aantal attributen.

gr.

Mark
Canon EOS 5D Mark III, EF 70-200mm f/2.8L, EF 24-105mm f/4L IS USM, Canon EF 50mm f/1.4 USM
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Ik denk dat Lightroom een stuk makkelijker is om onder de knie te krijgen dan Photoshop. Maar goed, dat is dan toch wel weer even een aanschaf :s
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Welkom,

Idd iets croppen en iets meer kleur erin. Oogt wat grauw nu.

<Jeffry>
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
markvanbraam
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2013 22:13
WoonplaatsCOLON Purmerend

Dit beter mensen?

Afbeelding
Canon EOS 5D Mark III, EF 70-200mm f/2.8L, EF 24-105mm f/4L IS USM, Canon EF 50mm f/1.4 USM
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik zou de volgende keer ook eens gewoon plat op de kont gaan zitten. Misschien wat frisjes (beetje schuim kan helpen).
Maar het geeft wel een lager en daardoor mooier standpunt
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

De update is een stuk beter inderdaad.
Netjes weggewerkt die pilon (pas als je het weet let je erop en zie je de 2 bruine stukjes parallel aan elkaar terugkomen van het clonen vanuit onder zijn voet naar links, ik zou denk ik links de twee bruine stukjes ook nog wegclonen).
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Maar voor hem niet zijn eerste schot?

Originele foto trof me en deed me denken aan mijn trainingen zo’n 60 jaar geleden. Voor mij hoeven dit soort foto’s niet veranderd te worden aangezien een ieder, die zelf gevoetbald heeft met weemoed de emotie van die foto zal herkennen. Hij zelf waarschijnlijk ook wanneer hij voor tig miljoen naar Barça wordt getransfereerd! Voor mij is de geshopte foto redelijk emotieloos.
Laatst gewijzigd door 1 op Roel Jansen, in totaal 26 keer gewijzigd.
markvanbraam
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2013 22:13
WoonplaatsCOLON Purmerend

Hoe bedoel je zijn eerste schot? van mijzelf of het schot van mijn zoontje..? :)
Canon EOS 5D Mark III, EF 70-200mm f/2.8L, EF 24-105mm f/4L IS USM, Canon EF 50mm f/1.4 USM
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Emotieloos Roel?

De foto is alleen bijgesneden niet meer en niet minder. De uitdrukking van het jongende komt zo veel beter tot zijn recht. Ik zie nu de emotie van het jongetje, wat in de 1e foto niet zo opviel vanwege alles eromheen.

Je update is veel beter.

Zoals Jeroen al aangeeft, ga volgende keer lager zitten, op de grond of laag krukje. Het perspectief wordt mooier
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

markvanbraam schreefCOLONHoe bedoel je zijn eerste schot? van mijzelf of het schot van mijn zoontje..? :)
Van beide! :)
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Jef-W schreefCOLONEmotieloos Roel?

De foto is alleen bijgesneden niet meer en niet minder. De uitdrukking van het jongende komt zo veel beter tot zijn recht. Ik zie nu de emotie van het jongetje, wat in de 1e foto niet zo opviel vanwege alles eromheen.

Je update is veel beter.

Zoals Jeroen al aangeeft, ga volgende keer lager zitten, op de grond of laag krukje. Het perspectief wordt mooier
Gaat het niet om. Overigens „redelijk emotieloos“ en niet alleen“ emotieloos“ :).
De eerste foto zou best iets gecropt kunnen worden maar moet m.i. niet ontdaan worden van het waar! Leerde al bij de Mariniers het belang van Wie? Wat? Waar? Hoe? en Waarom? :) :)
En de laatste mis ik bij de tweede foto!
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ik snap wel wat je bedoelt denk ik. De nu weggehaalde voorwerpen gaven meer context aan de eerste foto. De tweede foto is meer een geïsoleerde opname van een voetballend jongetje.

Desondanks: ik vind de update mooier ;)
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

MarcoEOS550D schreefCOLONIk snap wel wat je bedoelt denk ik. De nu weggehaalde voorwerpen gaven meer context aan de eerste foto. De tweede foto is meer een geïsoleerde opname van een voetballend jongetje.

Desondanks: ik vind de update mooier ;)
#1Marco exact!
#2 Prima toch! :mrgreen:
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar