Verdediging onder druk

Van de f-jes tot de eredivisie, alle prestaties vanaf het voetbalveld

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
kaboke
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 10 Mrt 2014 06:23

Wat vinden jullie hier van gisteren op de match van mijn zoon wat beelden gaan schieten verdediger in het zwart is mijn zoon


Afbeelding


Canon 7D
70-200 mm F2.8 L is usm
70mm
1/1600 sec F 2.8 Iso 500

Mvg
Kathleen
Canon 7D , Canon EFS 17-55mm F2.8 , Canon EF 70-200mm F2.8 L is usm , Canon EF 100mm F2.8 L Macro , Canon speedlite 580 EXII
kaboke
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 10 Mrt 2014 06:23

95 keer bekeken en geen enkele reactie er zijn maar 2 mogelijkheden ,ofwel is de foto zo slecht dat niemand commentaar durft geven ofwel is de foto zo goed dat iedereen sprakeloos is .

Mvg
Kathleen
Canon 7D , Canon EFS 17-55mm F2.8 , Canon EF 70-200mm F2.8 L is usm , Canon EF 100mm F2.8 L Macro , Canon speedlite 580 EXII
Gebruikers-avatar
Panther1881
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 399
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2011 06:50
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Tja, net de juiste mensen moeten maar eventjes kijken hè. Met een pakkende titel zoals die van jouw trek je in ieder geval wel aandacht zoals je ziet :)
Heb geen verstand van voetbal of het fotograferen hiervan dus dan ben je al vaak wat terughoudend in het geven van commentaar, zeker als eerste. Maar goed bij deze.
Ik vind het jammer weinig expressie te zien bij de spelers. Je ziet niet veel van de gezichten/ogen en verder dan opperste concentratie kom ik niet. De speler in het geel kijkt wel heel mooi geconcentreerd naar de bal. Ik vind dat de onderwerpen mooi los komen van de achtergrond... op de eene speler in het zwart erachter. Die leidt wel af, helemaal omdat ie ook nog eens een tong uitsteekt. Die speler erachter betrekt de twee hoofdrolspelers van je foto wel in een gebeurtenis buiten de foto (het voetbal spel), maar ik had die speler dan liever op een andere plek in het beeld gezien. Ik vind de plaatsing van de bal wel mooi in de hoek. De bal is ook scherp en dat legt ook mooi een aandachtspunt daar neer helemaal omdat de aanvaller ook naar de bal kijkt en laat tevens ruimte in de rest van het beeld voor het plaatsen van de spelers wat je dan ook heel aardig doet.

Tussen twee haakjes, volgens mij komt die speler in het zwart in de achtergrond helpen. Dus zo 'in het nauw' zit die verdediger niet ;)
Ducttape is like the force, it has a light and a dark side and it holds the universe together...

Panther Pictures
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Het eerste, dat mij opviel is dat de speler in het zwart de schoenen van de speler in het geel aan heeft! :shock:


Zelf heb ik ook gevoetbald en daarom kijk ik graag naar deze foto’s! Maar eerlijkheid gebiedt me ook te zeggen, dat ik heel zelden echt goede voetbal foto’s van amateur fotografen heb gezien. Ik denk maar dat is mijn vermoeden, dat met name dat je bijna geen andere hogere of betere standplaats kan innemen. Gewoon blijven fotograferen is leuk voor later!

Vr.gr.

Roel Jansen
MvdE
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 602
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2013 19:18

Ik was een van de kijkers, zonder te reageren. Ik heb niet zoveel met voetbal, heb er geen verstand van en kan (wellicht daardoor) ook de foto's niet zo goed beoordelen. Ik kijk dan wel weer graag wat anderen ervan vinden. Ook om er iets van te leren.
Gebruikers-avatar
RReuser
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 548
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2013 11:35
WoonplaatsCOLON Land van Maas&Waal
CONTACTCOLON

MvdE schreefCOLONIk was een van de kijkers, zonder te reageren. Ik heb niet zoveel met voetbal, heb er geen verstand van en kan (wellicht daardoor) ook de foto's niet zo goed beoordelen. Ik kijk dan wel weer graag wat anderen ervan vinden. Ook om er iets van te leren.
Tja, dat geldt ook voor mij ;)
Groet, Richard



Life is like a camera.
Just focus on what's important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don't turn out – take another shot.

http://www.flickr.com/photos/totallybananas/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Zie hem nu voor het eerst.
oh en er zijn vast wel een boel webbots die deze foto al wel "gezien" hebben...

Zelf zou ik denk ik voor een andere compositie / crop gekozen hebben.
Vierkant is in deze zo "statisch".
Door wat meer zichtbaar te maken, in de richting van de actie, komen de foto's vaak mooier uit.

Verder is er nog iets in de foto wat hem saai maakt... waar jij overigens niet veel aan kon doen...
Ik zie 2 spelers met hun armen in hun zij en een derde speler die aan komt sjokken om heel misschien als het niet teveel moeite kost en hij op tijd is ook aan de actie mee zou kunnen gaan doen...
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
Panther1881
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 399
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2011 06:50
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Ruim 160 keer bekeken, 3 onderbouwde reacties. Kathleen, wat vind je d'r van? Kun je je vinden in de reacties?
Ducttape is like the force, it has a light and a dark side and it holds the universe together...

Panther Pictures
kaboke
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 10 Mrt 2014 06:23

Ik kan mij daar zeker in vinden Het is daarvoor dat men hier foto's post he om van te leren , compositie moet beter, spelers moeten meer expressie tonen en een klein deel van de reacties hebben eigenlijk niks te zien met de kwaliteit van de foto .

Mvg
Kathleen
Canon 7D , Canon EFS 17-55mm F2.8 , Canon EF 70-200mm F2.8 L is usm , Canon EF 100mm F2.8 L Macro , Canon speedlite 580 EXII
margosubnel
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 112
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2013 08:45

jammer dat ik je foto nu pas zie. Ik was namelijk op zoek naar voetbalfoto's . Die maak ik het liefste. Er is maar weinig van te vinden op deze site. Op Facebook heb je wel sport sites waar je je foto kan plaatsen en waar je ook advies krijgt. Je camera heb je goed ingesteld ( ik heb ook een 7D en 70/200 2.8 lens), ik zet altijd op TV (nog 1/1000) voorkeur, beeldstijl landschap, vind ik de kleuren mooier, daglicht instelling altijd, 1 foucuspunt en AI servo. Stablisatie uit want dat heeft geen zin bi j hoge sluitertijd (hebben ze mij verteld). zelf op een krukje gaan zitten, ik heb sinds kort een visserskrukje. Iets meer uitsnijden. je horizon is recht, je ziet vaak dat die scheef is.. De foto is gewoon goed. weet zeker dat de spelers er blij mee zijn.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar