5D mark 3 filmen maar krijg witte flitsen /storing bij film

Waar moet je op letten, wat kun je erbij gebruiken: al je vragen over het filmen met een DSLR.

ModeratorCOLON Global Moderators

pictures and more
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2013 20:22

Hallo,

Ik ben de gelukkige eigenaar van een 5D mark 3 en film daar mee, maar ik krijg witte flitsen door mijn film.
soms na 1 miniuut en soms later, ik gebruik een CF kaart Kingston 133X .

wie weet wat er mis is??

HelllPPPP!!!!!!
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Ik weet niets van filmen, maar ik vermoed dat het nuttig is als je een filmpje ergens neerzet zodat we kunnen zien wat er gebeurt. Het klinkt iig raar. Ik neem aan dat je nog garantie hebt?
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Film je binnen? Let dan even op je sluitertijd ivm de frequentie van de lampen :)
Je vraagstelling mist wat onderbouwing, wat heb je zelf al getest?
Zie je de flitsen:
-al in je live-view tijdens opname?
-ook tijdens afspelen op je camera?
-tijdens direct afspelen op je pc?
-in je editor?
-met een andere geheugenkaart?
-met een andere resolutie/compressie instelling?

En zoals Addy al aangeeft is het wellicht makkelijk om even een voorbeeld filmpje te uploaden.
Je weet niet wat je niet weet ! :D
pictures and more
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2013 20:22

Hallo,

hoe kan ik de filmpjes uploaden op deze site??
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

nee, je kunt hier geen filmpjes uploaden. Maar op youtube of vimeo wel en dan kun je naar hier linken natuurlijk
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
pictures and more
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2013 20:22

Hier een link naar het filmpje met de witte flits storing te zien na 4-514-23 seconden en nog meer door de film heen

wie weet wat dit kan zijn ik film in full HD met canon 5D mark met een 32GB kingston kaart 133X

hier de link die begint na het reclame blokje sorry

http://www.zie.nl/video/ingezonden/Geen ... HvL4.nujij" onclick="window.open(this.href);return false;

Hoor graag of iemand een idee heeft hoe dit komt??
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Kan het niet zijn dat de aanwezige feestverlichting en oma met de compact invloed heeft?
Maak eens een stukje film van gewoon de straat of zo
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
mgifotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 420
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2007 11:37
WoonplaatsCOLON Culemborg
CONTACTCOLON

Kan het een flits zijn van een fototoestel?
Gebruikers-avatar
Mozes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2012 07:43
WoonplaatsCOLON AccountKiller
CONTACTCOLON

pictures and more schreefCOLONHier een link naar het filmpje met de witte flits storing te zien na 4-514-23 seconden en nog meer door de film heen

wie weet wat dit kan zijn ik film in full HD met canon 5D mark met een 32GB kingston kaart 133X

hier de link die begint na het reclame blokje sorry

http://www.zie.nl/video/ingezonden/Geen ... HvL4.nujij" onclick="window.open(this.href);return false;

Hoor graag of iemand een idee heeft hoe dit komt??
Niks om je zorgen over te maken.
is een flitslicht of stroboscoop,
https://www.accountkiller.com/removal-requested" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

^
+1
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Als ik het zo bekijk inderdaad gewoon een flitser van een van de andere aanwezige gasten die afgaat
Afotos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 949
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009 18:38
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Was best lastig, maar door het beeld stil te zetten op ca 17 seconden zie je een witte flits. Apart is dat de flits niet evenredig over het scherm verdeeld is, hoe dat precies zit?
Van de vrouw met de zwart wit grijze kleding zie je duidelijk de schaduw van haar hand op het lichaam, dit duid er wat mij betreft op dat het gaat om flitslicht.
757D + 8-400 mm
pictures and more
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2013 20:22

HALLO ALLEMAAL!!

Ik ben er zelf achter gekomen, zoals er werdt geschreven flistlicht dat is het niet en ook geen stroboscoop, kijk goed naar hoe de structuur van de witte storing flits licht ziet er anders uit.

waarschijnlijk filmt er nog niemand van jullie met een 5D mark 3 maar ik ben er achtergekomen dat het licht aan de CF kaart deze was 133X en je moet bij Full HD 600X gebruiken of een kaart die 90 MB wegschrijft kaart deze schrijft heb er een gekocht probleem opgelost!!


Had toch verwacht dat hier ook pro's of semi pro's op deze site kijken?
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Tja, komt een beetje eigenwijs over.
Teruggaan in de tijd kan niet, maar ga met dezelfde mensen nog maar eens een feestje bouwen en vraag dan of men ook wil fotograferen tijdens het filmen van jou.

Maar het kan natuurlijk ook dat met een 600X het flitsen automagisch wordt gefilterd. :mrgreen:
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Anoniem 4

Fijn dat je er zelluf ben achtergekomen dat het an je kaart licht en niet an flitsligt.
Op dit forum zitten niet veel slimme gasten voor moeilijke vragen als jij stel.
Gaaf fillumpie ken je zo mee naar Cannes. Suck6 hè. :mrgreen:
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Had toch verwacht dat hier ook pro's of semi pro's op deze site kijken?
klopt hoor die zitten er... maar die kopen er gelijk een snelle CF kaart bij 8)
Apple fan, Canon volger...
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Allereerst welkom op het forum en gefeliciteerd met je 5D mark 3. Ik heb me laten vertellen dat het een goed toestel is. :wink:

Ik heb zelf geen 5d en zeker geen mark 3, maar ik weet wel wat ik zie. Het heeft te maken met de flits van een andere camera. Volgens mij is dit het geval: Jou camera merkt dat het licht wordt en begint razendsnel te compenseren met witbalans. (zodat het diafragma de tijd heeft om zich aan te passen) Terwijl hij hiermee bezig is, wordt het weer donker en compenseert de witbalans weer de andere kant op. Wat je ziet is het afbreken tussen de twee compensaties.

Ik heb vroeger een van de eerste digitale videocamera's gehad. Eentje met DV bandjes. Zelfde probleem. Die had nog een bijkomend probleem. Het video bewerkingsprogramma dacht dat de flits het einde van een opname was en knipte het af in een aparte scene. In de nabewerking moest je alles weer aan elkaar plakken. :?

Maar goed, het zou kunnen dat een snellere CF kaart sneller de informatie verwerkt en dat de afbreuk vloeiender en minder blokkerig gaat.

Wat mij overigens op viel is dat de lampen aan de muren knipperen. Is dat met een snellere kaart ook verholpen?
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

pictures and more schreefCOLONHALLO ALLEMAAL!!

Ik ben er zelf achter gekomen, zoals er werdt geschreven flistlicht dat is het niet en ook geen stroboscoop, kijk goed naar hoe de structuur van de witte storing flits licht ziet er anders uit.

waarschijnlijk filmt er nog niemand van jullie met een 5D mark 3 maar ik ben er achtergekomen dat het licht aan de CF kaart deze was 133X en je moet bij Full HD 600X gebruiken of een kaart die 90 MB wegschrijft kaart deze schrijft heb er een gekocht probleem opgelost!!

Had toch verwacht dat hier ook pro's of semi pro's op deze site kijken?
Wil er toch nog even op reageren :P
Flitslicht ziet er toevallig voor het blote oog anders uit maar de flitsen die jij in beeld ziet zijn wel degelijk afkomstig van een andere fotograaf, heel herkenbaar heb dit namelijk ook al regelmatig op video gehad(yep, ook tijdens het filmen met een dslr :P)

Als jij mijn eerder genoemde vragen had beantwoord had je vanzelf gezien of jouw "storing" gerelateerd was aan jouw geheugenkaarten aangezien ik suggereerde om een andere instellingen voor video te gebruiken en hierdoor belast je de geheugenkaart meer of minder.
Daarnaast is je dslr uitgerust met een buffer, mocht je geheugenkaart dit niet kunnen bijwerken dan kan je hooguit dropped frames krijgen(hapering in de video, dus geen witte vlekken!) en als het buffer van de camera vol loopt omdat deze niet snel genoeg kan wegschrijven stopt de opname vanzelf.
Ik kan me wel goed voorstellen dat jij met je nieuwe geheugenkaart thuis even een testfilmpje hebt gemaakt en daar geen flitsen zag en hierdoor de aanname hebt gedaan dat hiermee het probleem is opgelost maar als ik naast je zou staan in een zaaltje krijg je alsnog die witte vlekken in beeld - zelfs als je uncompressed video wegschrijft over je hdmi port- dus geheugenkaart staat er in dit geval los van jouw flitsen in beeld.

Ik mis bij jouw laatste vraag volgens mij een smiley ? ;) Eerder gegeven antwoorden hadden het namelijk wel bij het juiste eind, ongeacht of dit nu pro's waren of niet :P
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Afotos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 949
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009 18:38
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

pictures and more schreefCOLONIk ben er zelf achter gekomen, zoals er werdt geschreven flistlicht dat is het niet en ook geen stroboscoop, kijk goed naar hoe de structuur van de witte storing flits licht ziet er anders uit.
Hoe verklaar je die schaduw van die hand dan?
pictures and more schreefCOLON waarschijnlijk filmt er nog niemand van jullie met een 5D mark 3 maar ik ben er achtergekomen dat het licht aan de CF kaart deze was 133X en je moet bij Full HD 600X gebruiken of een kaart die 90 MB wegschrijft kaart deze schrijft heb er een gekocht probleem opgelost!!
Blijkbaar film jij met twee 5D mark 3's tegelijk. Ik zie graag de 2 filmpjes tegemoet die je tegelijkertijd op een feestje hebt gemaakt, waarbij je de enige variabele de geheugenkaart is. Als op het ene filmpje wel flitsen te zien zijn en op het andere niet en we veronderstellen dat het niet uitmaakt dat de ene camera 10 cm verder op staat kunnen we inderdaad concluderen dat het aan het kaartje ligt.
pictures and more schreefCOLONHad toch verwacht dat hier ook pro's of semi pro's op deze site kijken?
Waaruit maak jij op dat dit wel/niet het geval is?
757D + 8-400 mm
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

pictures and more schreefCOLON.... dat het licht aan de CF kaart ....
Licht aan een cf-kaart kan niet. Licht op een cf-kaart wel. Maar dat is een beetje de middenweg tussen de analoge en digitale fotografie. Vroeger kwam er licht op een gevoelig materiaal (ook wel bekend als de film) en werd je beeld vastgelegd. Tegenwoordig wordt er door een beeldsensor een conversie van het licht naar eentjes en nulletjes gedaan die op de CF-kaart worden weggeschreven. Licht wat rechtstreeks op de CF-kaart komt zal op den duur schadelijk kunnen zijn (mits het maar genoeg licht is, want dat straalt warmte uit en doet je CF-kaart bijvoorbeeld smelten)

:lol: :lol: :lol:
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar