Canon 28-200mm. en externe microfoon voor filmen

Waar moet je op letten, wat kun je erbij gebruiken: al je vragen over het filmen met een DSLR.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
sanne-203
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2013 15:42

Hallo,

Voor mijn minor aankomend jaar wil ik gaan filmen met mijn Canon 600D. Ik heb hier eerder wat mee geëxperimenteerd, maar ben nooit serieus aan het filmen geweest met een DSLR. Nu heb ik bij mijn camera een Canon 28-200mm. f/3.5-5.6 lens. Heeft iemand ervaring met filmen met deze lens? Of weet iemand of deze lens geschikt is om mee te filmen?

Daarnaast vraag ik me af of iemand ervaring heeft met een externe microfoon in combinatie met een DSLR, het liefst voor een redelijke prijs. (<€100?) Ik wil vooral omgevingsgeluiden opnemen, maar zou het erg fijn vinden als hij ook geschikt zou zijn voor eventuele interviews.

Alvast bedankt!

Sanne
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Rode VideoMic kost €99.
http://www.adorama.com/alc/0012876/arti ... -AdoramaTV" onclick="window.open(this.href);return false;
Anoniem 4

Ietsje meer € 107,00 bij Nederlands bedrijf uit voorraad leverbaar. Informatique is een prima en betrouwbaar bedrijf.
http://www.informatique.nl/556636/rode-videomic.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Voor een beginnend filmer lijkt mij ieder objectief een goed begin. Kijk wat je ermee kunt en leer de tekortkomingen kennen.
Dat zal je helpen bij de eventuele keus van een ander objectief speciaal voor filmen.
Gebruikers-avatar
Ardeo
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 25 Mei 2014 09:27

Is met deze microfoon ook het probleem van left only (monogeluid) opgelost?? Ik had mijn eigen pioneer microfoon aangesloten, maar bij montage is het geluid dan mono. Dus ik denk dat ik ook een andere microfoon aan dien te schaffen voor mijn 600D.
Juniorreporter; EOS 7D Mark II, EOS 600D, EF-S 18-55 IS II, EF-S 55-250 mm F/4 - 5.6 is STM, Speedlite 320 ex, Manfrotto Compact Action, filter kits en zonnekap, Rode Video Mic, Ledgo Led lamp, Crumpler fullphoto Jackpack, Sevenoak schouderstatief.
Gebruikers-avatar
Googempie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 172
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2009 19:53
WoonplaatsCOLON Omg Eindhoven

Een gewone microfoon is altijd mono. Een video microfoon is soms ook stereo uitgevoerd. De rode microfoon werkt prima op onze dslr. Op mijn 5d vult hij beide kanalen het kan zijn als je de video importeert dat je in je programma moet kiezen voor een mono audiospoor ipv stereo.

hier is de mark II van rode te koop voor een leuke prijs: http://www.bax-shop.nl/camera-microfoon ... EaU9fD_BwE" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Ardeo
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 25 Mei 2014 09:27

bedankt voor je reactie Canon shooter!
Juniorreporter; EOS 7D Mark II, EOS 600D, EF-S 18-55 IS II, EF-S 55-250 mm F/4 - 5.6 is STM, Speedlite 320 ex, Manfrotto Compact Action, filter kits en zonnekap, Rode Video Mic, Ledgo Led lamp, Crumpler fullphoto Jackpack, Sevenoak schouderstatief.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar