5D mark III snel focussen tijdens filmen.

Waar moet je op letten, wat kun je erbij gebruiken: al je vragen over het filmen met een DSLR.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Hallo,

Op het www kwam ik de tip in onderstaande link tegen. In deze tutorial wordt gesuggereerd dat je ook tijdens het filmen snel kunt focussen door bepaalde instellingen te doen. Mooi! Dat wil ik wel.
Alle stappen uitgevoerd en als ik in live view focus gaat dit inderdaad erg snel. Maar als ik begin met filmen en van een bepaald object naar een object iets verder weg ga en opnieuw probeer te focussen komt gewoon het groene blokje weer in beeld en duurt het weer net zolang als voorheen om te focussen. Kan iemand met een 5D3 dit bevestigen? Of doe ik iets fout... :shock:

Linkje: http://blog.planet5d.com/2013/03/secret ... on-hdslrs/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ben benieuwd!

Groet!
Dward
Gebruikers-avatar
Ton Canon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 987
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:20
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Dward, uit de eerste volle alinea "You probably know[...]" kun je opmaken dat het om in focus blijven tijdens zoomen gaat en dus niet bij pannen of tilten.
Bij duurdere filmcamera's kun je een zoombereik instellen waarbinnen de focus tijdens filmen scherp moet blijven. Daar is het een soort vervanger voor bij dslr.
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Oke, zo had ik het niet begrepen. Dan blijft de vraag of het nu de bedoeling is dat je de AF knop ingedrukt houdt tijdens het zoomen.

Groet!
Dward
Gebruikers-avatar
Ton Canon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 987
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:20
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Ik heb geen ervaring met de 5DMKIII, maar in de tekst staat 'hold UNTIL the rectangle turns green'. Daaruit maak ik op dat je hem niet de hele tijd ingedrukt hoeft te houden. Kwestie van uitproberen lijkt me?
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar