Help! Filmtips voor vrijdag!

Waar moet je op letten, wat kun je erbij gebruiken: al je vragen over het filmen met een DSLR.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
looydesign
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 131
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2008 11:26
WoonplaatsCOLON Middelharnis
CONTACTCOLON

Mij is gevraagd om aanstaande vrijdag te filmen tijdens het de ceremonie van het huwelijk van een collega.

Hebben jullie buiten een statief om, tips om een fatsoenlijk filmpje te maken?
Ik heb een Canon EOS 70D met 18-55 die ik hiervoor (moet) gebruiken.

Hoor graag van julllie.
CANON EOS 70D | CANON 18-55 IS STM | CANON EF 100-400 f/4.5-5.6L IS | LOWEPRO FLIPSIDE 400 AW | BATTERIJ GRIP | STATIEF | CANON REMOTE | DIVERSE FILTERS

www.facebook.com/looydesignfotografie
www.looydesign.nl
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Niet doen!
Als je hier nog tips gaat vragen en het zo'n belangrijke gebeurtenis is... Zou ik zeggen niet doen...
Tenzij ze allerlei andere fotoFilmers hebben en je extra bent...
Zij verdienen het beste toch?

Film techniesch niet het mooist maar wel leuk voor later: het maken van een paar statieportretten... Het ja- woord en de getuigen... Voor de rest ach kijk maar ... Mensen meer dan dingen in ieder geval...
Apple fan, Canon volger...
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Ik sluit me helemaal bij Wibo aan.
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Filmen met je DSLR is volgens mij echt wel iets wat onder de knie moet krijgen. Het is echt anders als een standaard videocamera. Wat is je ervaring tot nu toe en heb al elders geoefend anders is een bruiloft met vaak beperkingen in tijd, ruimte, licht en bewegingsvrijheid wel een hele uitdaging. Mijn tips :

Zorg dat je verwachtingen bij het bruidspaar goed zijn. Iedereen denkt dat je met een DSLR altijd goed werk maakt want je hebt immers zo'n profesionele, dure en mooie camera. :wink: Zeg duidelijk dat je dit nog nooit eerder gedaan hebt en dat je geen garantie kan geven op het resultaat.
Zorg voor voorbereiding ter plaatse. Als het kan van te voren al een keer op locatie kijken en eventueel een proeffilmpje draaien.
Statief moet je zeker gebruiken, je hebt geen steadyshot stand zoals bij een handycam.
Denk je ook aan de nabewerking/montage (ook hier weer de vraag wat verwacht het bruidspaar)

één keer moet de eerste keer zijn maar zorg voor zowel jezelf als het bruidspaar dat dit duidelijk is en je geen teleurstellingen krijgt achteraf. Even overdoen is geen optie :D

Succes,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
looydesign
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 131
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2008 11:26
WoonplaatsCOLON Middelharnis
CONTACTCOLON

Bedankt voor de reacties! Late reactie maar dit topic was me helemaal ontschoten. Ik heb ook de helft er niet bij gezet in mijn topic start..

Het was ook alleen de bedoeling de camera op statief te zetten en deze gericht op de ceremonie te laten filmen. Dit is prima gelukt en de kwaliteit is ook super geworden. Alleen het geluid?.. tja dit met de interne microfoon wat niet het beste is maar opzich nog wel meeviel na het exporteren van de film.

Het bruidspaar zijn bekenden en hadden een beperkt budget... Foto's zijn overdag door iemand anders gemaakt en tijdens de ceremonie door mij (met een andere camera van een collega).

Uiteraard ga ik bij onbekenden niet fotograferen als ik er nog niks vanaf weet. Ben wel gevraagd door vrienden voor een bruiloft maar dat is pas volgend jaar juni dus daar heb ik nog tijd zat voor om te leren en oefenen.
CANON EOS 70D | CANON 18-55 IS STM | CANON EF 100-400 f/4.5-5.6L IS | LOWEPRO FLIPSIDE 400 AW | BATTERIJ GRIP | STATIEF | CANON REMOTE | DIVERSE FILTERS

www.facebook.com/looydesignfotografie
www.looydesign.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar