Welke professionele camera om mee te filmen EN fotograferen?

Waar moet je op letten, wat kun je erbij gebruiken: al je vragen over het filmen met een DSLR.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
StudioC
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 21 Jun 2016 02:01

Hallo,

Sinds kort heb ik het plan opgevat om in de toekomst evenementen (sport, theater, bruiloften etc) zowel te filmen als te fotograferen.

Wat video betreft:

>Resultaten bij voorkeur in professionele beeldkwaliteit.
>Doeleinden: YouTube-filmpjes op het wereldwijde web en filmpjes op CD/DVD.

Wat fotograferen betreft: ik zoek allereerst een goede video-camera die OOK goede foto's kan maken..

Welke CANON-camera is bij uitstek geschikt om professionele foto-opnamen EN video-opnamen te maken?

MvG
Freddy
StudioC
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 21 Jun 2016 02:01

Inmiddels ben ik voorzien van een Canon 80D met 18-135mm NANO lens.

Als je echt 4K wilt gaan filmen dan komen gelijk extra dure lenzen om de hoek kijken die je niet voor onder de 500 euro kan krijgen. Meeste geld gaat dan in de lenzen zitten.

Daarom heb ik toch maar gekozen voor dit -voorlopig betere- alternatief. Canon lenzen zijn betaalbaar en de camera zelf staat bekend om zijn autofocus.
aflits
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 673
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:33

Voorlopig kan je een goede tijd met jouw alternatief aan de slag, je hebt ook voor het laatste model gekozen.
Succes!
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik zou het echt niet beiden van 1 apparaat meer willen.

Voor het werk doe ik het soms nog wel eens maar als het om kwaliteit gaat niet.
Filmen met een DSLR klinkt heel leuk. Tot een dag als vandaag; warm. De interne temperatuur loopt bij filmen (of standby in live-view) al snel op dat de interne beveiliging er mee kapt en daar sta je dan toch weer een paar minuten op te wachten.
Daarnaast is het filmen met een DSLR bij lange na niet zo handig/snel als met een fatsoenlijke filmcamera. Natuurlijk kost een filmcamera die wat in zijn mars heeft ook goed knaken (reken op richting de 2000 euro) maar dan gaat het ook vele malen makkelijker, sneller en beter dan met een DSLR.

Ik heb onlangs een JVC GY-HM-170 gekocht. Filmt in 4K maar ook 120 fps op full HD. Volledige controle over sluiter en diafragma (wat dan weer iris heet bij het filmen) Daarnaast twee XLR-ingangen en nog een hele berg meer aan opties die je DSLR niet heeft. Of je moet je systeem weer gaan uitbreiden met allerlei toeters en bellen en dan had je net zo goed een videocamera kunnen kopen.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar