Gezocht: Vervallen gebouwen/fabrieken etc.

Hier kun je tips en ideeën uitwisselen voor mooie locaties.

ModeratorCOLON Global Moderators

Gebruikers-avatar
Edbulk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 375
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2012 23:04
WoonplaatsCOLON Boskoop
CONTACTCOLON

:wink: Precies!!
Canon 1D mark III - 300mm f2.8 - 70 -200 f2.8 II - 24-70 f4.0

Website
Facebook
Gebruikers-avatar
Voordonkerthuis
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 27 Feb 2013 21:43
WoonplaatsCOLON Oosterhout

Beste Shooter, rijdt hier eens naar toe http://www.landschaftspark.de/der-park
even een stukkie rijden maar dan heb je keuze te over; neem vooral een groothoek en een pola mee.
Ik ben daar ooit terecht gekomen via een duikclub en heb in die Gasometer gedoken en de rest van de dag foto's gemaakt op het terrein.
Echt een aanrader - geen entree.
Schrootschieten en foto's trekken.
Fabblok
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 13 Jun 2013 11:42

Ik weet dat het compleet uit de buurt is, maar ik ken een vervallen hout fabriek (die is door faillisement overnacht gesloten). Ik ken het omdat ik er zelf op vakantie ben geweest, nee niet in de fabriek, maar in het dorpje Morbach. Als je vanuit Morbach naar het noorden rijdt, en er bij Hundheim af gaat, kom je als eerst langs een ruine van een oude Burcht en dan in Hinzerath zelf ligt de fabriek.
Ik heb net even op google-maps gekeken, maar het lijkt erop dat het gebied van de fabriek tot een zonnenenergie centrale is omgebouwd, het fabrieks gebouw staat er nog wel (op google maps). Het mooi van dit pand vond ik toen ik er was, dat de kantoren en alles nog gewoon oude documenten hebben liggen in de kasten en zo. Ik moet wel bekennen dat ik daar 5 jaar geleden ben geweest. Ik weet niet hoe de stand van zaken nu zijn...
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Ik ben een tijdje geleden met een aantal leden van dit forum naar Landschaftspark geweest. Een echte aanrader, zeker 's avonds. Wat ik miste was toegang tot de gebouwen. Het zou leuk zijn geweest wanneer dit zou kunnen.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
Rob1
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 100
GeregistreerdCOLON 02 Jan 2009 06:46
WoonplaatsCOLON Breda
CONTACTCOLON

Geheimzinnigheid.... ja lastig. Ik kom er vak pas achter dat iets leeg staat als er gesloopt wordt. Maar je wordt er handiger in. Gister en vandaag heb ik in de omgeving wat rond gefietst. 4 locaties gevonden die verder onderzocht moeten worden ;) (en net als de rest hou ik die even voor me zelf)
Inbreken/door de omheining mag niet, maar hoe kom je er dan? Als je even zoekt zijn er al mensen voor je geweest (met of zonder camera) de openingen gemaakt hebben.
Ik denk ook dat je niet te moeilijk moet doen, als je eerst 5 keer "onopvallend" voorbij loopt wordt je zeker en vast gezien. Klim je "gewoon" over het hek dan heeft niemand dat in de smiezen.

Google... ja, dat is niet altijd up to date! Vlak bij mij staat een steenfabriek, (aan het spoor breda <> tilburg bij rijen). Volgens Google maps staat het er allemaal nog. Niet dus! en dat heb ik al vaker gehad.

Wil je "legaal" en veilig fotograferen dan moet je, zo als eerder genoemd, naar Landschaftspark in Duitsland bij Dusseldorf. Supper lokatie! Ben er 2 dagen geweest toen ik net begon met Urbex. Echt mooi, veilig en legaal zodat je je alleen bezig hoeft te houden met je camera en niet met eventuele bewakers :)
EOS 7D mk II, EOS 7D, EOS 30D, Canon EF 50mm f/1.8, Tamron SP 24-70mm f/2.8 Di VC USD, Tamron 15-30mm F/2.8 Di VC USD, Sigma APO MACRO 150mm F2.8 EX OS DG HSM

Visit me at [url]http://www.foto-photo.nl[/url]
Follow me on [url]http://www.facebook.com/foto-photo.nl[/url]
travel57
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 01 Jul 2013 23:11
WoonplaatsCOLON Zaltbommel
CONTACTCOLON

Ik ben laatst als gast met een fotoclub mee geweest naar de Enka fabriek in Ede. Ik als beginner zag er niet direct de charmes van in, maar volgens de kenners was het een toplocatie. Ik heb er natuurlijk ook naar hartenlust op los geschoten met m'n nieuwe EOS 700, en moet zeggen, de plaatjes ervan waren wel apart. Dus misschien de moeite waard om even google te raadplegen of het interessant genoeg is voor je.

Gr Hanny
Nicole30

kan misschien mooie plaatjes opleveren misschien ook niet moet je zelf weten.
er is een oude militaire kazerne in Ede die heet Prins Maurits kazerne in Ede, het heeft wel een beveiligingshokje maar het hek is nu gewoon open gesteld door de veluwse bierbrouwerij die er zaken doet op t moment , dus is het hele terrein open. en dat terrein is best groot en er staan ook enkele monumentale gebouwen. maar de meeste gebouwen die er staan zijn leeg en vervallen.
ik weet dit omdat wij er een loods huren op t moment .
groetjez
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar