Delft of omgeving: (groeps)portret

Hier kun je tips en ideeën uitwisselen voor mooie locaties.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Beste EOS-sers,

Volgend jaar klauter ik samen met zeven anderen aan het roer van de studentenvereniging waar ik al een aantal jaren rondloop. Traditiegetrouw wordt er ieder jaar, aan het begin, een fotosessie ingepland. Daarvoor ben ik op zoek naar fotolocaties in (de omgeving van) Delft. Zelf hebben we al 'n rijtje (zie onder), maar mogelijk zien we (zeker buiten de geijkte studentengebieden) het een en ander over het hoofd.

- Michiel de Ruyterweg / de Vries van Heystplantsoen (oude faculteit Scheikunde)
- Oude Kerk
- Prinsenhof
- Oostpoort
- TU Delft Library

Dank voor alle aanvullingen,
Bram
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
IngridM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 359
GeregistreerdCOLON 25 Mei 2006 12:32
WoonplaatsCOLON Delfgauw

Ja oostpoort inderdaad.

Als je de natuur op wilt zoeken is de Delftse Hout leuk of misschien het nieuwe stuk Balijbos naast de Delftse Hout, daar is zelfs al een voorgebouwde trap rondom een meertje gemaakt.

Het marktplein van Delft/stadhuis ?
Blij met mijn 60D, 70-200 f/4 L lens en de 24-105 f/4 L :-)
Moofnor
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 22 Mei 2012 15:18

Botanische tuin zou je ook kunnen kijken, gratis toegang als student.
Bovenop de nieuwe kerk is misschien ook wel leuk, met uitzicht over Delft. Gaat je wel geld kosten waarschijnlijk.

Je gaat vast niet vertellen welke vereniging?(A)
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Dank voor jullie reacties. De Delftse Hout is mij inderdaad ook bekend, maar dat nieuwe stuk minder. Nu ik erover nadenk: de brug (één van de bruggen?) die in de Delftse Hout ligt is een oud lustrumcadeau van onze vereniging. Letterlijk en figuurlijk een leuk bruggetje! Botanische tuin kwam eveneens voorbij. Nieuwe Kerk nog niet (in ieder geval niet daarboven op), dus die gooi ik nog even in de groep.
Moofnor schreefCOLONJe gaat vast niet vertellen welke vereniging?(A)
D.S.V. Sint Jansbrug ;)
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
Bagtjuh
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2333
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2005 15:25
WoonplaatsCOLON Veenhuizen

Gelukkig ben je geen koorbal :mrgreen:


Maar waarom niet op een hele mooie oude locatie?

Hal standhuis en dan binnen tegen de wand aan van het "oude Delfland"
Zo maar een idee hoor.


Het ronde bruggetje bij knus in de Delftse Hout is ooit door de vereniging geschonken aan de gemeente delft.
Hij lag tijdens een lustrum over de O-D heen toen.
Lijkt me wel een mooie plek nu.
Only after the last tree has been cut down.....only when the last river has been poisoned........only when the last fish has been caugth......only then you will find out that money can not be eaten......Lets all take care of mother earth!!
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Ha Bart, ook weer terug hier?

Stadhuis stond al op ons lijstje, maar dit detail nog niet. Die komt erbij! Nieuwe Sint Jansbrug bedacht ik me toevallig 'n paar dagen geleden ook. Zeker met het zomerse groen moet dat ook wel fraaie platen opleveren.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
Bagtjuh
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2333
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2005 15:25
WoonplaatsCOLON Veenhuizen

Ik terug in Delft??

Voor 24 uur op zijn hoogst :mrgreen:


Maar zeker met het groen in de buurt van knus moet er toch iets moois te maken zijn.

Of even wachten tot je in het najaar zit.
Dan met wat mist en de opkomende zon boven de kreek......
Only after the last tree has been cut down.....only when the last river has been poisoned........only when the last fish has been caugth......only then you will find out that money can not be eaten......Lets all take care of mother earth!!
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Nee, terug op EOS-D ;).
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
Bagtjuh
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2333
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2005 15:25
WoonplaatsCOLON Veenhuizen

Ha.

Ik was niet weg hoor,kijk alleen niet zo vaak. :wink:
Only after the last tree has been cut down.....only when the last river has been poisoned........only when the last fish has been caugth......only then you will find out that money can not be eaten......Lets all take care of mother earth!!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar