Omgeving Brouwersdam.

Hier kun je tips en ideeën uitwisselen voor mooie locaties.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Edwin010
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2013 10:33
WoonplaatsCOLON Vlaardingen
CONTACTCOLON

Morgen wl ik een dagje Brouwersdam doen om vogeltjes te schieten.

Iemand die tips heeft voor leuke plekjes in de buurt van Brouwersdam waar te fotograferen valt en niet alleen voor spotters met grote kijkers is?
Sharky
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 262
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2009 11:24

Kijk op vogelkijkhut.nl in die omgeving of waarneming.nl
Maar geweer thuis laten svp :D

Gr. Jan
Gebruikers-avatar
Edwin010
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2013 10:33
WoonplaatsCOLON Vlaardingen
CONTACTCOLON

Dank je, maar die websites ken ik. Gaat om plekjes waar zeg maar meerdere soorten tegelijk te vinden zijn nu, ipv half zeeland door rijden en dan alleen meeuwen gezien te hebben of eerst waarneming.nl uit mijn hoofd te leren als een boek.

Geweer heb ik heul niet, dus die gaat niet mee! :mrgreen:
Gebruikers-avatar
Nettie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 994
GeregistreerdCOLON 08 Aug 2005 13:06

Als op de brouwersdam bent heb je veel mogelijkheden. Ik kijk ook altijd even of het hoog of laagwater is. Met laagwater zijn de 3 teensteenlopertjes altijd aan het zoeken tussen de kijken. Bij de water in en uitlaat kan je vaak zeehondjes en allerlei eenden soorten vinden. Het een en ander is ook afhankelijk hoe druk het op de brouwersdam zelf is.
Ik zou zeggen ga opzoek en je vind vaak wel vogels maar je moet er wel moeite voordoen. het zijn tenslotte dieren en die laten zich niet leiden.
Als ik naar de brouwersdam ga raadpleeg ik altijd waarnemingen. nl is vaak een handige bron
-------------------------------------------------------
Nee ik heb geen onderschrift waar al mijn fotogear in genoemd is !!!
Gebruikers-avatar
Edwin010
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2013 10:33
WoonplaatsCOLON Vlaardingen
CONTACTCOLON

Dank je. Ik heb waarneming ook al zitten uitpluizen, maar het nadeel daarvan is dat het merendeel met scopes de branding af turen op zoek naar soorten. Dat zijn niet echt afstanden die ik redt met mijn 400mm.
Gebruikers-avatar
Nettie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 994
GeregistreerdCOLON 08 Aug 2005 13:06

Edwin010 schreefCOLONDank je. Ik heb waarneming ook al zitten uitpluizen, maar het nadeel daarvan is dat het merendeel met scopes de branding af turen op zoek naar soorten. Dat zijn niet echt afstanden die ik redt met mijn 400mm.
Maar er scharrelt genoeg rond zo langs de kustlijn, alleen moet je er wel de tijd voor nemen. ik kom vaak genoeg wat tegen.
Hopelijk zijn de weersverwachtingen een beetje gunstig voor je
-------------------------------------------------------
Nee ik heb geen onderschrift waar al mijn fotogear in genoemd is !!!
Gebruikers-avatar
Edwin010
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2013 10:33
WoonplaatsCOLON Vlaardingen
CONTACTCOLON

Daarom wil ik ook morgen, er schijnt zon te komen! Ik ga gewoon wat plekken af, en kijk wel wat ik tegen kom. Gelijk een beetje onderzoeken wat leuke plekken zijn voor volgende keer!
Gebruikers-avatar
Nettie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 994
GeregistreerdCOLON 08 Aug 2005 13:06

heb je nog leuke resultaten van vandaag. Het was een mooie dag
-------------------------------------------------------
Nee ik heb geen onderschrift waar al mijn fotogear in genoemd is !!!
Gebruikers-avatar
Edwin010
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2013 10:33
WoonplaatsCOLON Vlaardingen
CONTACTCOLON

Helaas bij Brouwersdam zelf geen uitzonderlijke soorten gezien, wel de gebruikelijke Steenlopertjes, scholeksters en rotganzen. Nieuw voor mij was wel de middelste zaagbek bij de Brouwersdam, en in de omgeving van de Plompetoren de Torenvalk, kleine zilverreiger en tureluurs mee kunnen pakken.

Toen we aankwamen was het laag water, maar was de vloed net ingezet, tegen de middag was er niets meer te vinden op de oevers. Volgende keer kijk ik eerst even hoe de waterstand is. Mooiste is natuurlijk als de eb ingezet wordt en alle schelpdiertjes en krabbetjes vrij komen te liggen. Maar goed, een heerlijke zonnige dag met vogels en foto's, dus weer met een tevreden gevoel thuis.
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Edwin010 schreefCOLONMaar goed, een heerlijke zonnige dag met vogels en foto's
Foto's .... zien ! :)
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar