Welke dierentuin voor fotografie

Hier kun je tips en ideeën uitwisselen voor mooie locaties.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Flevospotter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 165
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2013 19:01
WoonplaatsCOLON Almere-Stad
CONTACTCOLON

Hoi allen,

Nu ik de 150-600mm heb komt ook het plaatjes maken in de dierentuin weer wat dichterbij.

Mijn vraag is welke dierentuin hier zeer geschikt voor is. Artis ben ik al in geen 25 jaar geweest, maar zo'n beetje het enige dat ik op flickr tegen kom zijn apen, en die vindt ik nou niet echt bijzonder. Ik ga liever voor de meerkatten (stokstaartjes) en andere dieren met leuke koppies of Wolven en katachtigen.

Vervoer is geen issue zolang het per OV goed bereikbaar is.
Regelmatig op het juiste spoor...
EOS 6D: Tamron 24-70 f2.8 . Canon 70-200 f2.8L IS II USM . Canon 50mm f1.8 . Samyang 14mm f2.8 . Tamron 150-600 (BigRon)
EOS M3: 22mm f2
flickr
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

Bijna elke dierentuin is wel geschikt, voor bepaalde dieren de één wat meer dan de ander.
Ik ben zelf erg gecharmeerd van Ouwehands Dierenpark in Rhenen. De dieren zijn hier bijna overal erg goed op de plaat te zetten en ik vond dat je hier niet zoveel last had van hekwerk, hokken en andere storende factoren. En ook Gaia Zoo in Kerkrade scoort bij mij erg hoog.
Maar Blijdorp en Burgers Zoo zijn ook altijd leuk om te bezoeken.

Blijdorp: http://www.flickr.com/photos/road8/sets ... 590727794/" onclick="window.open(this.href);return false;
Burgers Zoo: http://www.flickr.com/photos/road8/sets ... 879468518/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ouwehands: http://www.flickr.com/photos/road8/sets ... 872832439/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gaia Zoo: http://www.flickr.com/photos/road8/sets ... 417048553/" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door 1 op Road8, in totaal 23 keer gewijzigd.
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Nathalietje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 565
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2011 13:26
WoonplaatsCOLON noord holland
CONTACTCOLON

ik ben zelf grote fan van hoenderdaell is nog een kleine dierentuin maar ik vind het een fotografie mekka
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Ouwehand is ideaal voor fotografie. Erg weinig hekken tussen de dieren en het publiek.
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Flevospotter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 165
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2013 19:01
WoonplaatsCOLON Almere-Stad
CONTACTCOLON

Dat Hoenderdaell spreekt mij wel aan. Ik kende het nog niet.
Regelmatig op het juiste spoor...
EOS 6D: Tamron 24-70 f2.8 . Canon 70-200 f2.8L IS II USM . Canon 50mm f1.8 . Samyang 14mm f2.8 . Tamron 150-600 (BigRon)
EOS M3: 22mm f2
flickr
Gebruikers-avatar
Gorrog
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 112
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2011 10:24
WoonplaatsCOLON Hoorn

Hoenderdaell is wel leuk, maar voor fotografie minder geschikt vanwege de hekken.
Gebruikers-avatar
gjhagen
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 72
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2010 22:56
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

Hier bij ons de Apenheul in Apeldoorn. Bijna geen hekken!!
Gorilla's op een eiland met de 150-600mm geen probleem, toch?

Groet,Gertjan
Gebruikers-avatar
gjhagen
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 72
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2010 22:56
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

Hier bij ons de Apenheul in Apeldoorn. Bijna geen hekken!!
Gorilla's op een eiland met de 150-600mm geen probleem, toch?

Groet,Gertjan
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Ook wanneer je niet van apen houdt is de Stichting Aap vlak bij en erg goed om te fotograferen!
Artis is veranderd en ook makkelijk bereikbaar met het OV.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Road8 schreefCOLONBijna elke dierentuin is wel geschikt, voor bepaalde dieren de één wat meer dan de ander.
Ik ben zelf erg gecharmeerd van Ouwehands Dierenpark in Rhenen. De dieren zijn hier bijna overal erg goed op de plaat te zetten en ik vond dat je hier niet zoveel last had van hekwerk, hokken en andere storende factoren. En ook Gaia Zoo in Kerkrade scoort bij mij erg hoog.
Maar Blijdorp en Burgers Zoo zijn ook altijd leuk om te bezoeken.
En daar sluit ik me bij aan. Ik bedenk me ook gelijk dat het alweer veel te lang geleden geweest is dat ik daar was; tijd voor een hernieuwd bezoek! ;)
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Dirkjan82
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2014 16:59
CONTACTCOLON

Artis heeft een paar mooie plekken om foto's te maken, zoals de vlindertuin en een kleine jungle waar dieren los lopen. Daarnaast zijn er veel dieren achter een gracht of lage muurtjes (zoals de pinguïns, stokstaartjes, wasberen, savannegrazers, leeuwen) en dus zonder tralies ervoor. Bij een aantal dieren, zoals de savanne, heb je dan wel weer bebouwing (zowel van Artis als het omliggende Amsterdam) als achtergrond. Helaas heeft Artis ook nog steeds veel dieren achter tralies, netten of glas (o.a. veel katachtigen, wilde honden, wolven, veel vogels, de meeste reptielen, kleine zoogdierenhuis, insecten) wat fotografie dan weer niet ten goede komt.

Voor zover ik me kan herinneren is Burgers Zoo ook leuk en geschikt. Weinig tralies en een mooie grote jungle en woestijn waar je dieren los hebt lopen of achter lage muurtjes e.d. wat het makkelijk maakt om mooie foto's te maken zonder last te hebben van glas of tralies.

Voor mij alweer meer dan 10 jaar geleden, maar volgens mij is Safaripark Beekse Bergen ook een leuke plek voor foto's.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar