Rotterdam of Den Haag ?

Hier kun je tips en ideeën uitwisselen voor mooie locaties.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
jan.brouwers
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 203
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2005 15:33
WoonplaatsCOLON Heerlen
CONTACTCOLON

Effe aan de mensen uit de regio vragen. ;)
Ik heb nog een treinkaart liggen en wilde deze graag gebruiken om eens wat architectuurplaten te gaan maken.
Mijn vraag is dus wat kan ik daarvoor het best bezoeken, Rotterdam of Den Haag. Ik wil ze niet samen op een dag doen omdat ik me echt op een plaats wil concentreren.
Tips dus meer dan welkom omdat ik toch zo'n 2 a 3 uur enkele reis in de trein zit.
Alvast bedankt en groetjes, Jan.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Tja.... als je een beetje rondzoekt, zie je dat zowel Rotterdam als Den Haag prima steden zijn om architectuur-foto's te maken. Ik zou zelf eens rondkijken welke foto's waar gemaakt worden en dan beslissen waar je heen gaat.

Je zult je toch voor moeten bereiden en bepaalde doelen uitzoeken, want op de gok in de trein stappen en dan maar hopen dat je iets moois tegen komt, gaat niet werken. Je moet ook rekening houden met factoren als drukte op bepaalde tijdstippen, lichtval, zonstand en dergelijke.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Voske
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 235
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2006 19:34
WoonplaatsCOLON omgeving rotterdam

Rotterdam uiteraard, zeker als het donker is.
Kanon111
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 133
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2014 13:39

Rotterdam! Staat bekend om gewaagde architectuur. Maar denk ook eens aan de havens (oud en nieuw).
Maak eens een rondvaart , beginnend bij de Erasmusbrug. Je zult er geen spijt van krijgen.
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Ik denk zeker Rotterdam als je voor de architectuur gaat. Rotterdam is wat grotere en ruimere stad wat het fotograferen van gebouwen wat makkelijker maakt. Den Haag heeft zeker ook mooie stukken maar is veel compacter. Zeker de haven en de bruggen in Rotterdam zijn een aanrader.

Groet,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar