mooie plaatsen aan de kust

Hier kun je tips en ideeën uitwisselen voor mooie locaties.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Charelle1988
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2015 18:36

Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier op het forum en heb een vraag.
Welke plekjes in Nederland zijn er waar mooie palen in
Het water staan zoals Zoutelande. Tips zijn welkom. Is om
Te fotograferen met langere sluitertijd. Ik hoor het wel.
Groetjes Charelle
Gebruikers-avatar
Ericszn
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1400
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2010 22:28

Zoutelande is een prima locatie om hiermee te beginnen.
Wat mij betreft 1 van de betere stranden van de Nederlandse kust.
Ik ben zeer benieuwd naar je resultaten :)
[o] = Canon 60D en 400D, Canon 17-85mm, Canon 55-250mm, Tamron 17-50mm, Canon EF 50mm 1:1.8 II
http://donfotografie.nl
fred6
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 297
GeregistreerdCOLON 18 Mrt 2012 21:05

Hallo Charelle,

De paalhoofden vind je op Walcheren vanaf Vlissingen tot aan Domburg (zie ook Google Earth). Kilometers genoeg lijkt me ;-) Ik zou wel rekening houden met de seizoenen i.v.m. mensen die niet in de gaten hebben dat je aan het fotograferen bent met lange sluitertijd en dus pardoes door je foto lopen (wat wel weer een leuk effect kan geven natuurlijk). De plekken tussen de dorpen zijn natuurlijk een stuk rustiger, en tegenwoordig gemakkelijk per fiets te bereiken. Ook zijn de palen hier vaak mooier verweerd.

Een goed statief en afstandbediening is natuurlijk logisch. Het is erg handig als je een stevige plaat kunt meenemen waarop je de poten van het statief zet. De poten van het statief willen nogal eens wegzakken in het zand. Staat je statief echt in het water spoelt het water het zand ook onder je poten weg (die van het statief bedoel ik natuurlijk).
Neem voldoende spullen mee om je gear te reinigen, ook tussendoor. Je hebt het vaak niet in de gaten, maar je filter zit razendsnel onder de spetters. Een plastic hoes om je camera en lens is natuurlijk handig, maar ik vind het zelf niet fijn werken. Het vangt altijd wel wat wind, en die staat er hier altijd... Niet handig bij langere sluitertijd. Liever een keertje vaker poetsen...

Probeer vooral ook overdag te fotograferen als het half bewolkt is en er een briesje staat, als je de wolken lekker wil laten uitrekken.

Ik zelf gebruik meestal de combinatie nd-filter met polafilter. Geeft net wat meer mogelijkheden als de stand van de zon net niet je dat is, enne...altijd de zonnekap erop en bij thuiskomt alles goed schoonmaken. Zout, zand en vocht vindt openingen waarvan je niet weet dat ze er zijn... :twisted:

Voor de rest, goed de getijden in de gaten houden i.v.m. de paalhoogte en je eigen gezondheid natuurlijk!

O ja, als je bent uitgekeken op de paalhoofden liggen er altijd nog wel wat grote keien hier en daar in het water, en de lucht is natuurlijk ook niet te versmaden.

Veel plezier in ieder geval, en natuurlijk ben ik benieuwd naar de resultaten!

(Vlissingen is ook leuk trouwens, :lol: :lol: :lol: )

Groet,

Fred
canon 70d met wat stm en macroglas, allemaal samen in een tas!

"ergens ben ik nergens ben ik ergens anders"
Gebruikers-avatar
D!ck
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 666
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 09:26
WoonplaatsCOLON Assen
CONTACTCOLON

Om even in te haken :)

Zijn deze er ook aan de noordkust. Waddenzee en noordzee? Groningen en Friesland zeg maar
Kritiek graag opbouwend ;)
En wat er (wel) goed gaat hoor ik graag

Eos 80D

kijk ook op http://www.dick-bosman.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar