Ultieme urbex-locatie

Hier kun je tips en ideeën uitwisselen voor mooie locaties.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Op de site van Zoom.nl kwam ik een artikel tegen over een ultieme urbex-locatie: de oudste en grootste raketlanceerplaats te wereld, het Kosmodroom van Bajkonoer in Kazachstan. Vanaf deze locatie werd de eerste satelliet, de Spoetnik, de ruimte in geschoten en vertrok de eerste mens in de ruimte, Joeri Gagarin.

Check hier het artikel. Ik zie de foto's van degenen die er even geweest zijn graag verschijnen ;-)

Afbeelding
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

is dit zo'n site waarvan je 'lichtreflecterend' terugkomt?
mij niet gezien... ook niet in Ukraine
Apple fan, Canon volger...
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Als het goed is niet :D er werken nog steeds mensen. Al zegt dat in die contreien niet alles ;-)
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
hegemanjelle
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 23 Nov 2012 17:57

Er werken nog wel mensen? Zie alleen in de laatste foto dat er iemand is, maar volgens mij is die gewoon daar voor de foto gaan staan.
Denk niet dat deze facility ook nog maar iets actief is.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ja hoor, de basis is nog steeds in gebruik. Dit zijn oude hangars, waar zo te zien niet zoveel meer gebeurt ;)
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Martijn2
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 22 Mei 2015 16:03

Klopt in de loodsen eromheen schijnt nog gewoon gewerkt te worden. Hier wordt echter niks meer mee gedaan.

Deze shuttle zou voor trainingsdoeleinden zijn. Een echte shuttle is al weg gehaald.
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

ze weten wel hoe ze hun nationale geschiedenis moeten bewaren daar, wat een bende :(

Michiel>=-
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
Gebruikers-avatar
Ferry Passchier
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 329
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2015 13:39
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Maar...de belangrijkste vraag is: kom je hier gemakkelijk in, en wat als je wordt gesnapt?
Want ondanks dat het niet om de hoek is zou ik hier graag naar toe gaan als ik weet dat ik dan rustig door die ruimtes kan dwalen. Wat ontzettend vet zeg!
Gebruikers-avatar
Fuse
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 95
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2015 20:00
WoonplaatsCOLON Heerlen
CONTACTCOLON

Heb ik net gister deze video op Red Bull TV gezien, hoe hebben zij daar binnen gekomen. Ongelofelijk.

Baikonur Cosmodrome is echt in het "Middle of nowhere" en die is actiev, volgende lancering is op 23.09.2016
Daar kom je niet zo makkelijk in,als je wordt daar gespot, heb je zeer grote problemen. Cosmodrome ligt in Kazakhstan maar behoort aan Russland en is en is een onderdeel van de verdediging complex van de Russische Federatie, en Baikonur stadt zelf vroeger was "gesloten" en mag je binnen/buiten rijden alleen met speciale vergunning, mensen die wonen daar mogen niet naar buitenland reizen.
Deze oude loods in principe zijn "Top Secret" en ik ben echt verbaast hoe gemakkelijk deze fotos zijn door www geplaats.
- Trance Is Not Just Music, It's A State Of Mind.
andrejsguscins.com
500px
Instagram
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Nu is mijn Rusisch niet zo best maar ik lees hoor nergens dat ze hier ongeoorloofd binnen waren. Gaan we daarvan uit omdat het Urbex is of kunnen deze foto's ook gewoon in opdracht gemaakt zijn ?

Afgezien van bovenstaande is dit natuurlijk smullen, wat een locatie en wat een onderwerp !
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
Fuse
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 95
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2015 20:00
WoonplaatsCOLON Heerlen
CONTACTCOLON

Ik heb zelf heel veel vragen daar over :)

Hier is link waar kun je tour anvragen als turist

Maar met deze aanvraag kun je niet bijkomen aan deze loods, omdat zelfs mensen uit heel bekende Russische radio toen zij waren daar mochten niet deze loods betreden, zij waren daar tijdens het 55e jubileum van J.Gagarin's start.


Hier zijn wat foto's hoe daar was vroeger:

Afbeelding

Afbeelding

Hellaas deze video van Red Bull TV is niet te vinden op Youtube, maar als iemand interese heef een maakt gebruik van Red Bull TV app daar bij shows is een Urbex en video #4. Unlimited
- Trance Is Not Just Music, It's A State Of Mind.
andrejsguscins.com
500px
Instagram
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

wibo53 schreefCOLONis dit zo'n site waarvan je 'lichtreflecterend' terugkomt?
mij niet gezien... ook niet in Ukraine
Nee, dat is Fukushima :mrgreen:
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar