Afscheid - overstap naar Fuji X-E1 + X-T1

Als Canon fotografen kijken we natuurlijk ook weleens bij de buren. Hier kunnen daarom alle andere merken camera's besproken worden..

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Wees niet getreurd, ik trek me niet zo heel veel aan dergelijke kritiek en quasi leuk religieus geleuter.
Ik probeer alleen duidelijk te maken wat mijn overwegingen zijn geweest en omdat Canon voor mij idd niet zaligmakend is kijk ik ook regelmatig aan gene zijde.

Ik had de afgelopen jaren een soort haat-liefde verhouding met Canon, aan de ene kant mooi spul, kwalitatief, degelijk, maar aan de andere kant teleurgesteld in de beperkte ontwikkelingen en matige landschapsobjectieven. Eigenlijk was ik nooit echt tevreden met de apparatuur die ik had, ik ben echt heel veel geswitcht van de ene lens naar de ander. De 24-70 heb ik 2x gehad, de 17-40 ook 2x, tussendoor nog de 35 1.4 en 24 1.4, daarna weer terug naar zoom, uiteindelijk de 16-35, maar geen van allen kon mij echt bekoren. Als landschapsfotograaf zocht ik een lens in de trend van de Nikon 14-24, maar had niet direct behoefte aan een overstap naar dit merk om dezelfde reden als bij Canon. Alleen de onbetaalbare 17mm TS heeft de kwaliteit die ik als landschapsfotograaf wil zien. Ik ken ook al genoeg fotografen die om die reden wel de overstap naar Nikon hebben gemaakt, niet vanwege de camera, maar vanwege de betere landschapslenzen. De 16-35 II die ik had was het beste wat ik bij Canon als zoom kon krijgen, maar eerlijk gezegd presteerde ook deze onder de maat, de hoeken zijn veel te soft en knijpen naar f/16 is noodzakelijk om er nog wat van te maken. Contrast en kleur zijn fantastisch, maar de scherpte vond ik erg matig. Ook field curvature is deze lens niet vreemd, als je hyperfocal focussed, zeg 2 meter op f/11, dan is de voorgrond goed scherp, maar naar achteren toe krijg je een verloop van scherp in het midden en soft naar buiten toe. Om dit te voorkomen moet je focussen op de achtergrond, maar dat gaat weer ten koste van de scherpte op de voorgrond. En zo was ik altijd aan het stoeien met de meest gunstige settings. Was ik meer aan het testen en pixel-peepen dan aan het fotograferen, lenzen aan het calibreren omdat ook front/backfocus een issue is bij veel objectieven, zeker bij zooms. Kortom altijd compromissen en altijd uitkijkend naar een mogelijke opvolger die hopelijk beter zou zijn.

Ik heb nu 3 primes en 2 zooms (de 10-24 komt in april uit) en die zijn stuk voor stuk fantastisch, zowel optisch als qua bouw. Geen plasic, maar alles metaal en toch heel licht (gemiddeld 300gr). Ik hoef me niet meer druk te maken op welk diafragma ik het beste kan zitten, of welk brandpunt ik het beste kan vermijden, iets dat ik met een aantal Canon objectieven dus wel had. De Fuji's zijn zonder na te hoeven denken op elke stand goed. Je hebt geen front/backfocus issues, maar dat komt omdat je met contrastdetectie AF werkt (vergelijkbaar met live view op de Canon). Als ik er al een onscherpe foto bij heb zitten, dan heb ik zelf iets stoms gedaan of is het beweginsonscherpte , maar verder is het dus altijd spot-on. Het aantal keepers is daarmee ook behoorlijk toegenomen. De bokeh van alle objectieven die ik nu heb is geweldig, zelfs de zooms hebben een heerlijk zachte onscherpte en een bijna 3D gevoel. Ik weet niet of dat een eigenschap is van mirrorless of echt te wijten is aan de kwaliteit van het Fuji glas, maar ik word hier wel vrolijk van.

Wat ik verder verdomd handig vind is dat Fuji (maar volgens mij doet Olympus dat ook) lensprofiles meestuurd in haar RAW bestanden, zodat Adobe weet welke correcties moeten worden uitgevoerd. Deze zijn in LR en PS ook niet uit te zetten (in andere software wel). Hierdoor zijn de ingelezen RAW's direct vrij van distortion, CA en vignetting en vergelijkbaar met de kwaliteit die de in-camera converter doet met de JPEG's. De nieuwste modellen (X-T1) heeft nu ook LMO (Lens Modulation Optimizer) die ervoor zorgt dat de gevolgen van diffractie bij kleinere diafgragma's wordt gecorrigeerd, waardoor de JPEG's er altijd haarscherp uitrollen, ook bij f/16. De kwaliteit van de JPEG die uit deze camera's komt is zelfs zo goed, dat de noodzaak je foto's in RAW te ontwikkelen steeds minder wordt. Een goed belichte foto met de juiste filmsimmulatie die geen verdere nabewerking nodig heeft is zelfs van hogere kwaliteit dan ik met LR of PS voor elkaar kan krijgen. Nog niet eerder heb ik zulke perfecte jpeg's uit een camera zien komen. Veel Fuji fotograferen schieten dus ook standaard in jpeg, maar ik doe nu beiden. De jpeg is direct bruikbaar, wat me enorm veel tijd in nabewerking scheelt en de RAW's schiet ik ernaast als back-up/negatief. Deze gebruik ik alleen wanneer ik flink aan de schuifjes wil trekken.

Opvallend is dan meteen de hoeveelheid dynamiek in de RAW's. Een ogenschijnlijk zwaar overbelichte foto is met 2 stops in de highlights gewoon nog terug te halen met alle details. Idem met de donkere delen. Heb je wel eens geprobeerd een iso200 CR2 met 2 stops te pushen, je krijgt dan foeilelijke kleurruis en als je nog een stapje verder gaat zelfs een raar ruitpatroon te zien die met noise reduction niet meer te redden valt. De Fuji RAW is met gemak 3 stops te pushen zonder kleurruis en met slechts weinig luminatieruis die makkelijk te corrigeren is. Een beetje vergelijkbaar met wat we van de D800 sensor hebben gezien.

Als Canon met een vergelijkbare mirrorless systeem was gekomen met net zulke mooie objectieven als Fuji nu doet (en dan ook meteen goed, zonder MK1, 2 en 3) dan was ik wellicht bij Canon gebleven. Maar volgens mij zit er bij de grote SLR fabrikanten een commercieel belang achter dat ze weerhoud mirrorless serieus te introduceren, ze zouden daarmee hun eigen spiegelreflex markt om zeep helpen. Of dat een slimme zet is betwijfel ik, want de concurrentie timmert wel hard aan de weg en ik lees steeds meer en meer verhalen van fotografen die de overstap naar mirrorless hebben gemaakt of dat momenteel serieus overwegen. Ik geef het nog een jaar of twee en dan is het wel gedaan met dit segment, iig voor de consumentenmarkt. Wellicht dat sportfotografen nog behoefte hebben aan aan een zeer robuuste en snelle spiegelreflex, maar verder zie ik er de voordelen niet meer van. Voor landschap-, reis-, straat-, studio- en architectuurfotografie heb je toch niet perse een snelle camera nodig met een spiegel en 12 beelden per seconde? Trouwens, de Fuji X-T1 is met z'n 8fps en snelle predictive AF ook niet onverdienstelijk.

Feitelijk maakt het me geen moer uit met welk merk ik werk, als ik er maar een goed gevoel bij heb en gek genoeg is dit de eerste keer dat ik zo enthousiast ben over een camera en alles wat daarbij hoort. Niet alleen de apparatuur, maar ook de hele filosofie achter dit merk, de klantenbinding en service. Ik las van de week een stukje over de firmware filosofie van Fuji, zij vinden dat bestaande klanten met oudere apparatuur net zoveel recht hebben op nieuwe functionaliteit als nieuwe klanten met de laatste modellen. Dus wat zij doen is (waar mogelijk) de oudere modellen voorzien van de nieuwste ontwikkelingen die wordt toegepast in de nieuwe modellen. Hierdoor blijven ook de oudere modellen up-to-date, terwijl ze weten dat het commercieel niet slim is, maar ze vinden het behouden van hun klanten belangrijker dan de mensen dwingen tot nieuwe aanschaf.

De X-E1 was samen met de X-Pro1 een van de eerste Fuji's met verwisselbare objectieven. De AF was sloom en handmatig focussen was lastig. De nieuwere modellen kregen snellere AF door verbeterde software en focus peaking om handmatig te kunnen focussen. Deze verbeteringen zijn onlangs ook beschikbaar gekomen voor de X-E1, waardoor de AF nu prima werkt en snel genoeg is en het handmatig focussen een eitje is. Veel bezitters van de X-E1 waren hier erg blij mee waardoor de overstap naar de X-E2 niet perse noodzakelijk werd. Fuji wist dat dit het gevolg zou zijn, maar vond het toch belangrijker om de bestaande modellen op te waarderen en zo haar klanten tevreden te houden.

Met alle respect voor de andere merken, maar ik heb dat daar nog niet mogen meemaken. Van Canon heb ik in nieuwe firmware alleen bugfixes gezien, maar nooit nieuwe functionaliteit. Magic Lantern moet eraan te pas komen om functionaliteit toe te voegen waar veel klanten om vragen, maar waar canon dus niets mee doet. Ze gaan prat op de video kwaliteit (en terecht), maar focus peaking is echt teveel gevraagd. En hoe moeilijk is het om softwarematig zaken als time-lapse, HDR, uitgebreide bracketing etc toe toe voegen? Magic Lantern heeft bewezen dat het met de 5D2 allemaal kan, maar Canon doet er niets mee. Je moet naar de 5D3 om een aantal zaken wel geregeld te krijgen.
Dit soort zaken irriteert me, omdat de techniek het prima aankan, maar de wil er bij Canon blijkbaar niet is en ze alleen gefocussed zijn op de concurrent en de verkoopcijfers. Voor een slordige 3K mag je je dan gelukkig prijzen met een nieuw model waar deze "snufjes" dan wel (gedeeltelijk) inzitten.

Zoals ik in mijn vorige lange verhaal al schreef maakt de apparatuur een hele snelle ontwikkeling door en word Fuji daarbij geholpen door professionele fotografen over de hele wereld. De pre-production modellen worden een paar weken beschikbaar gesteld en vervolgens worden alle bevindingen meegenomen in de uiteindelijke productie versie. Ook de opmerkingen in de fora, regelmatige pol's die worden gehouden en kritiek uit de media wordt zeer serieus naar gekeken. Ik vind dit erg verfrissend en je hebt meer het idee dat je betrokken bent de totstandkoming van de apparatuur waar je zelf mee werkt.

Het is dus niet alleen het "geloof" in een merk of het gras dat aan de andere kant altijd groener is. Het is voor mij simpelweg het opsommen geweest van een aantal factoren die mij ertoe heeft doen besluiten naar iets anders uit te kijken. Lichter en compacter was de eerste en belangrijkste reden, verder kwaliteit, ontwikkeling, filosofie, objectieven, gevoel, ergonomie etc.

Het is mij er dus ook niet om te doen om Canon af te kraken en als schroot neer te zetten, want het is zonder twijfel gewoon geweldig materiaal en ik heb er de afgelopen 7 jaar dan ook veel plezier aan gehad en duizenden geweldige foto's mee gemaakt, maar wel met gemengde gevoelens.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

jans1960 schreefCOLONIk zag anders nogal wat verzoeken van andere gelovigen binnen deze kerk waarin men uitdrukkelijk TS verzocht om toch vooral te blijven en verslag te doen van zijn ervaringen.
Kruisbestuiving? Verdraagzaamheid binnen de Canon kerk ? Nieuwsgierigheid naar het onbekende? Vrijheid van meningsuiting? Hallelujah
Ik sluit me hierbij aan.

Als Arnold in ieder topic op dit forum gaat verkondigen dat de betreffende foto met zijn Fuji beter zou zijn geworden, ja, dan hebben we een issue. Maar dat is absoluut niet het geval. Op uitdrukkelijk verzoek van mede-forum-leden deelt Arnold zijn ervaringen met een ander systeem in dit specifieke topic, en dat vind ik (terwijl ik alleen maar Canon-spullen heb) behoorlijk interessant. Als Fuji en de verhalen erover je niet boeien, dan sla je dit topic toch gewoon over?
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Perfect verwoord!
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Gebruikers-avatar
jans1960
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 630
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2009 10:56
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

Wijs gesproken Marco, 100% mee eens.
Fujifilm X-T1, Fujifilm X-E2, Fujifilm XT2, Fujifilm X-T20, 10-24mm F4, 16-55mm F2.8, 18-55 F2.8, 50-140mm 2.8, 35mm F2.0, 23mm F 2.0, 56mm F1.2, 90mm F2.0, 60mm F2.4 macro, Lensbaby Velvet 56mm 1.6, 2.0 & 1.4 convertor.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Gelukkig was Marco me voor, want hij heeft het vast beter verwoord dan ik had willen doen toen ik zojuist de reacties zat te lezen :D
Hoewel dit nog altjid een Canon forum blijft, hoeven we de andere merken niet te kleineren of angstig weg te duwen en is er ook gerust alle vrijheid om dergelijke ervaringen te melden, zeker binnen 'Off-topic'!
Gebruikers-avatar
Bavarian
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 169
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2013 12:46

Ook de laatste aanvulling heb ik weer met genoegen gelezen. Wel is het nu allemaal erg positief, maar de praktijk moet het nog leren.
Ik hoop dan ook dat de serie wordt voortgezet. In je Canon-tijd ben je ook over de Canon apparatuur heel eerlijk, kritisch geweest.
Ik mag aannemen dat dat hier met Fuji ook zo zal zijn en daarom kijk ik uit naar het vervolg.

Voor de gelovigen: dit topic staat in Off-Topic > Off-Topic. Meer Off-Topic kan haast niet, geloof het of niet.
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Uiteraard probeer ik wel objectief te blijven en als ik zaken heb die me tegenvallen zal ik dat ook zeker melden.
Tot nu toe erg positief met wat kleinigheden of dingen die ik anders zou hebben gedaan, maar die heb je bij elk model wel, maar verder niet noemenswaardig.

Ben blij dat de meesten ook openstaan voor dit soort dingen, ook al is en blijft dit nog steeds een EOS forum.

Wordt vervolgd....
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

Blijf vooral je bevindingen met ons delen.

Na mijn "ongelukje" merk ik dat het sjouwen met een 5D3 + 70-200 (of met een zakje met meerdere lenzen) teveel energie van me vergt. Hopelijk komt er een tijd dat dit wel weer gaat. Ben namelijk erg tevreden over de kwaliteit die deze combi levert.
Maar merk dat ik steeds meer naar de Canon G1X grijp. Toch wat handiger en minder belasting. Kan zo in de jaszak

Ben dus benieuwd naar je ervaringen. Misschien kun je een keer een RAW ter download aanbieden.
Kan ik eens rommelen met bewerken. Kijken wat er als eindresultaat uit te persen is.
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
Gebruikers-avatar
Jaap Koole
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1308
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2013 13:18
WoonplaatsCOLON Bleiswijk

Geelduikbootje schreefCOLONBlijf vooral je bevindingen met ons delen.
Mee eens!
Groeten, Jaap
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Ik ben blij dat je je ervaringen met ons blijft delen Arnold. Ik lees ze met veel genoegen.
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Graag gedaan.

In het kader van de spanningen rondom de Krim een paar plaatjes tijdens de carnavalsoptocht in mijn woonplaats.

Geschoten met de 23mm f/1.4

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Meer carnaval met dit objectief: Carnaval Bemmel 2014

Inmiddels wel 1 irritant dingetje ontdekt en dat is de dedicated videobutton.
De exposure compensation dial is wat stijver dan de vorige X modellen, deze dial kon je bij de X-E1, X-E2 en X-Pro1 met je duim bedienen, maar bij de X-T1 lukt dat niet meer en heb je duim en wijsvinger nodig. Wanneer je aan de belichtingscompensatie dial draait raak je met je wijsvinger soms per abuis dit videoknopje, waardoor de video opname direct wordt gestart. Ik heb deze klacht al meer gelezen en er wordt gesmeekt om deze button met een volgende firmware uit te kunnen zetten.

Zeker vanwege het feit dat de codecs voor video niet helemaal van deze tijd zijn en deze X-T1 meer een serieuze fotocamera is dan dat er mee gefilmd gaat worden. De videokwaliteit en functionaliteit laat t.o.v. de Canon's duidelijk te wensen over. Zo is er bijvoorbeeld geen 24p (alleen 720p of 1080p in 30 of 60 fps) en is het rolling shutter effect storend wanneer je pannings doet. Video is echt nog onderontwikkeld bij Fuji, zo kun je alleen de AF uit zetten, maar verder is handmatig ingrijpen niet echt mogelijk. Hij filmt met een vaste sluitertijd, dus ook deze is niet te beïnvloeden. Filmen vanaf statief levert wel redelijk goede beelden op, dus voor natuur best aardig.

Voor de serieuze videograaf die met de fotocamera meer wil doen dan alleen foto's schieten dus geen echte aanrader.
Een echte videocamera is dan beduidend beter of je moet een Panasonic of Sony fotocamera overwegen waar video duidelijk beter geïmplementeerd is.

Aan de andere kant betekend een dedicated videobutton wellicht dat Fuji voornemens is video in de toekomst serieus aan te pakken. Fuji heeft met voorgaande modellen al laten zien dat ze met nieuwe firmware tot veel in staat is. Alle onvolkomenheden op het gebied van video zijn vooral software gerelateerd en zaken als een fatsoenlijke codec, 24p en de mogelijkheid video volledig handmatig te bedienen is een kwestie van firmware.

Inmiddels heeft de X-T1 al de nodige awards in de wacht weten te slepen en hij is nog geen twee weken op de markt.
Afbeelding

Voor wie geïnteresseerd is, een kersverse en uitgebreide review van CameraLabs

Resumerend:
The Fujifilm X-T1 is an outstanding camera, boasting superb image quality, a fantastic viewfinder and continuous autofocus which actually works, letting you successfully capture subjects in motion. It’s one of the best cameras around at this price point whether mirrorless or DSLR and one I can highly recommend. The X-T1 certainly delivers one of the most satisfying and enjoyable experiences at its price point, or indeed at price points twice as much. I’m confident it’ll delight both high-end enthusiasts and pros, the latter possibly buying it as a backup to a top-end DSLR and who’ll almost certainly end up using it more and more as time goes on. The Fujifilm X-T1 is very deserving of our Highly Recommended award.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Leuke om je ervaringen te horen, ziet er allemaal erg mooi uit. (ga bijna twijfelen :wink: )

De voorgaande discussie doet mij erg denken aan de onderwerpen die je vaak bij de rijdende rechter voorbij ziet komen. Het gaat nergens over maar ze doen mij altijd licht grinniken. Waar maken we ons druk om 8) (+1 voor de reactie van Marco)

Groet,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Het prachtige weer van gisteren gaf me de gelegenheid om de 55-200 op de XT1 eens goed uit te proberen en waar kun je dat beter dan in de dierentuin?
Dus lekker een dage rondgelopen in Ouwehand Rhenen en er heerlijk op los geschoten.

Kleine impressie, de rest staat hier: http://www.flickr.com/photos/avanwijk/s ... 063761643/" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Gebruikers-avatar
jans1960
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 630
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2009 10:56
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

Mooie serie
Heerlijk scherp en mooie kleurweergave.
Moment in #3 goed gevangen, foto #4 is mijn favoriet

groeten,
Jan
Fujifilm X-T1, Fujifilm X-E2, Fujifilm XT2, Fujifilm X-T20, 10-24mm F4, 16-55mm F2.8, 18-55 F2.8, 50-140mm 2.8, 35mm F2.0, 23mm F 2.0, 56mm F1.2, 90mm F2.0, 60mm F2.4 macro, Lensbaby Velvet 56mm 1.6, 2.0 & 1.4 convertor.
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Inderdaad dit wat er nu gebeurt kan niet!

Jan Boels heeft volkomen gelijk!

Dit is gewoon niet netjes! Not done voor de platen schieters! Denk even na,een nieuw lid net een nieuwe Canon Camera gekocht!
Leuk voor hem om te lezen niet? perfecte info over zijn nieuwe aanwinst waar hij toch zo blij mee was! En lekker kort gehouden ook!

En je dan te verschuilen achter een paar andere mensen hier is ook not done. Je gaat naar een ander merk, dat is jouw keuze en een zeer uitgebreid waarom, is niet noodzakelijk en zeer persoonlijk en hou het zo! Er is nog altijd een PB mogelijk voor een gelijk gestemde die verdere informatie nodig heeft! Maar boven al het is echt niet netjes zo Canon af te kraken op hun beleid ten faveure van een ander merk, dat je nog maar heel kort in bezit hebt genomen.
Laatst gewijzigd door 1 op Roel Jansen, in totaal 9 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Kan arnold ook wat compacter zijn? Ik heb geen zin om hele boeken te lezen op een forum...
Terwijl ik normaliter graag meedenk en tolerant probeer te zijn stoort me dit toch wel...
Apple fan, Canon volger...
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

@Roel Jansen:
arnold_w is een goede fotograaf, een vakman.
Dit soort moois had hij ongetwijfeld ook kunnen maken met Canon, Nikon, enz. spullen van vergelijkbare prijs/kwaliteit.
Hij kennelijk blij met de nieuwe spullen :lol:

Mijn persoonlijke voorkeur gaat dan wel uit naar een forum dat strikt gewijd is aan Canon EOS, dit topic is wel toegestaan door de mods en dus niet in strijd met de regeltjes.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

boels069 schreefCOLONdit topic is wel toegestaan door de mods en dus niet in strijd met de regeltjes.
Zo is dat. We gaan deze discussie dus ook niet nogmaals starten.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

wibo53 schreefCOLONKan arnold ook wat compacter zijn? Ik heb geen zin om hele boeken te lezen op een forum...
Terwijl ik normaliter graag meedenk en tolerant probeer te zijn stoort me dit toch wel...
Dan sla je dit topic toch over?
Om zo in het algemeen te roepen "kan Arnold ....." vind ik not done.
Je zou je mening of verzoek beter via een PB rechtstreeks richting Arnold kenbaar kunnen maken. Wel zo netjes.

Arnold: ik lees je belevingen en ervaringen graag :-)
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Geelduikbootje schreefCOLON
Arnold: ik lees je belevingen en ervaringen graag :-)
Thanks

Het staat hier niet voor niets in off-topic en als je mijn geleuter niet wilt lezen, je bent tot niets verplicht.
Ik weet het, soms ben ik wat lang van stof, de een vindt dat leuk, de ander niet. Val je onder de laatste categorie, dan skip je dit topic toch gewoon!

Uiteindelijk gaat het om het resultaat, ongeacht met welke apparatuur het is gemaakt.
Laatst gewijzigd door 1 op arnold_w, in totaal 9 keer gewijzigd.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar