AUWWWW!

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
janpiet
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 286
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2010 21:43
WoonplaatsCOLON regio Zoetermeer

Ofwel, je denkt dat je gek wordt. Klapt ineens je lens met body uit de statief gondel. In een reflex met mijn voet de klap geremd. Helaas... body is ok, lens niet echt....

Heb een vrij slechte middag achter de rug zeg maar.....

28346

Wat glazen, een spiegel, een knopje en nog wat van die spullen om uiteindelijk te kunnen fotograferen.
Gebruikers-avatar
eos2500
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 126
GeregistreerdCOLON 07 Dec 2010 19:50

Dat is erg veel pech hebben!!!
Is het echt niet repareren?
Ik hoop voor jou van wel.
Gebruikers-avatar
janpiet
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 286
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2010 21:43
WoonplaatsCOLON regio Zoetermeer

Dat is een afweging: prijsopgave bij Sigma is €50,- en dan zie ik'm voorlopig niet terug.... Nu 1 ophalen, is met dank aan de opvolger € 585 aftikken. maar reparatie komt ook gauw op 3-400 euro. Tja, wat is wijsheid? Je lens niet laten stuiteren, dát is echte wijsheid zeg maar.....
Wat glazen, een spiegel, een knopje en nog wat van die spullen om uiteindelijk te kunnen fotograferen.
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

ik begrijp dat je niet verzekerd bent?
Gebruikers-avatar
Extra300
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 117
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2010 18:15
WoonplaatsCOLON Wateringen
CONTACTCOLON

Rare vraag...?.... is dit zelf niet meer vast te zetten? Ik zie alleen een losgeschoten bandkabeltje en een afgebroken stukje plastic. Dat afgebroken plastic is erg goed te lijmen.........
450D | EF-S 18-55 IS | EF-S 55-250IS | EF 100 F2,8 macro USM | Metz 48 AF-1
http://degroot.dyndns.org
Gebruikers-avatar
XiaoBianZi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 424
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2007 20:06
WoonplaatsCOLON Veenendaal/Yangshuo

Ik vind het er ook niet al te erg uitzien zo op de foto. Lijkt me eenvoudig te repareren, maar kan natuurlijk zijn dat er meer beschadigd is dan wat je zo op de foto ziet.
The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

dat is idd zwaar kl*te.. :s
daarom kijk ik (sinds ik Quick release plate heb) 6x of deze goed en fatsoenlijk is bevestigd en/of misschien nog beetje losjes zit.. :o :o

en nu?
heb je al iets bedacht of je het zelf gaat repareren of toch maar niet aan wagen??
opzicht.. als je ben aan het denken om zelf een nieuwe te kopen kun je net zo goed eerst proberen te repairen toch? :lol:
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Is de "quick release plate" niet te vergrendelen?
(Helpt natuurlijk ook niet als je vergeet te vergrendelen)
Mijn fiets spoort beter dan ik.
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

De Sigma heeft een statiefgondel die je open kunt klappen. Erg handig, maar wat ik uit het bericht begrijp is het nu eens onverwachts gebeurt. En dat is minder handig :(
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Als dit thuis is gebeurd, dan valt dit toch gewoon onder je inboedelverzekering?
Zou het toch even nagaan, het is geen nalatigheid of opzet, maar een ongelukje, is volgens mij gewoon verzekerd.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Hij lijkt mij nog wel reparabel. En als het niet zo is, dan is er niks verloren.

flatcabeltje terug duwen, kijken of hij het nog (technisch) doet, zo ja.

paar drupjes van die bekende lijm op de afgebroken delen en goed vastdrukken, beetje onder druk laten staan.

Wie weet heb je geluk.

Misschien nog wel beter om de schroefjes los te draaien en de stukjes eerst in het losse deel vast te zetten, kun je meer lijm gebruiken zonder kans dat het op de lens komt. Alhoewel dat laatste wel onlogisch is.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
twistersam

eos4all schreefCOLONDe Sigma heeft een statiefgondel die je open kunt klappen. Erg handig, maar wat ik uit het bericht begrijp is het nu eens onverwachts gebeurt. En dat is minder handig :(
Als de statiefgondel uit zichzelf open klap is deze niet goed gemonteerd geweest. Er zit een dubbele borging op die juist dat moet voorkomen.
Gebruikers-avatar
janpiet
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 286
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2010 21:43
WoonplaatsCOLON regio Zoetermeer

Dank voor jullie medeleven!
En dan maar de antwoorden :-)
verzekerd? Ja, maar niet tegen stuiteren. Dat is geloof ik ongeveer standaard uitgesloten. Zoals jullie begrijpen ga ik een studie kleine lettertjes doen op zoek naar een andere verzekering die dit wel dekt? Het bekende kalf en die diepe put zeg maar.
Wat je zo niet kan zien maar wel gebeurd is: de interne tubus heeft toch een optater gekregen. deuk(je) in de rand, krasjes op de lens enz. Zelf repareren zit er even niet in dus.... Daarnaast: reparatietijd is langer dan de tijd die ik heb. Ik moet morgen weer 'draaien'. Dus morgen op weg naar de opdrachtgever even een andere halen, slikkkkk, en later deze repareren.
Qua controle op de Quick release, de gondel enz. Je moest eens weten hoe zeikerig precies ik ben. Mijn 1e ongeluk in 32 jaar...... Inderdaad kent de Sigma gondel een dubbele vergrendeling. En daar is het misgegaan.....
Hoe dat kan? Ik was bezig met een opdracht waarbij veel gewisseld moet worden van landschap naar portret. En mij dus een paar weken geleden bedacht had dat ik rustig kon draaien als ik in de 1e vergrendeling bleef staan. Dat ging ook geweldig. Tot gisteren. Hoe het nu precies gebeurd is? Ik weet het werkelijk niet, feit is dat dit het resultaat is.
Gr, Jan Piet
Wat glazen, een spiegel, een knopje en nog wat van die spullen om uiteindelijk te kunnen fotograferen.
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Is het niet voordeliger morgen een lens te gaan huren als je deze toch wilt laten repareren..misschien ook een optie.
Wel balen zeg...Geloof dat ik hèèl hard zou gaan huilen als dit met èèn van mijn objectieven zou gebeuren.
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
rboerdijk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 69
GeregistreerdCOLON 01 Jan 2012 22:44

janpiet schreefCOLONverzekerd? Ja, maar niet tegen stuiteren. Dat is geloof ik ongeveer standaard uitgesloten.
Ik zou in ieder geval met je verzekeringsagent praten om te kijken of het niet toch ergens gedekt is. Mijn laptop is eens een keer van de tafel gestuiterd - de buurjongen trok em mee in het voorbijrennen. Is toen via de aansprakelijkheidsverzekering gegaan en netjes vergoed worden.

Blijkbaar kan het meevallen als er een krasje op de lens zit, zie volgende artikel (even rustig de bovenste 2 foto's bekijken, die zijn gemaakt met een lens met een krasje - foto van de lens staat dan als 3e foto):
http://www.lensrentals.com/blog/2008/10 ... -scratches

Ook stukjes stof in de lens hebben nauwelijks effect (afgezien van macro):
http://www.lensrentals.com/blog/2011/08 ... -lens-dust

Waarom niet gewoon proberen, je hebt niet bepaald veel te verliezen ^^

Success!
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Cameraverzekering of inboedel? Een cameraverzekering sluit je juist af tegen dit soort ongevallen, dus als je verzekering dit niet dekt, dat al de sodemieter opzoek naar een andere verzekeraar.

Ik heb mijn hele spul verzekerd via de ANWB (Unigarant). Deze heb ik al een jaar of vier (heette destijds recreatief verzekering) en er 2x gebruik van moeten maken. Een jaar of twee geleden liet ik mijn camcorder van de trap (thuis) vallen, uitklapbaar LCD scherm kapot, werd netjes vergoed. Vorig jaar in Italie mijn flitser op het strand verloren (was uit m'n rugzak gevallen). Ik kwam er eigenlijk pas thuis achter, dus had ook geen aangifte gedaan. Ik had zelfs geen bonnetje meer, omdat de flitser samen met een lens was gekocht en ik de lens onder garantie (en dus met bon) weer had verkocht. Toch is Unigarant overgegaan tot uitbetaling. Geen geneuzel over aansprakelijkheid reisverzekering of geen bewijs, gewoon even een brief geschreven met het voorval en dat vonden ze betrouwbaar genoeg om netjes 200,= terug te betalen.

De verzekering die ze bieden is niet zo heel duur en de voorwaarden gunstig. Je apparatuur is tegen alle mogelijk vormen van schade of verlies gedekt.
Zand, water, vallen, diefstal, verlies etc in binnen en buitenland, thuis en buiten de deur. Voorwaarde is wel dat je de apparatuur hobbymatig en niet professioneel gebruikt. Af en toe een foto opdracht zal geen punt zijn, maar fotojournalisten zullen er niet mee wegkomen, hoewel ik daar in de huidige polisvoorwaarden niets meer over kan vinden, was destijds wel zo.

Voordeel is dat je ook andere appartuur onder kunt brengen, zoals mobiele telefoon, laptops etc.
De verzekering heet Mobiele Apparatuur Verzekering. Als je gespecificeerd apparatuur voor 2000,= opgeeft, dan bedraagt je premie 65,= per jaar, met een eigen risico van slechts 20,=.

Er zullen vast goedkopere verzekeringen zijn, maar ik heb inmiddels goede ervaring met Unigarant. Wijzigingen zijn ook makkelijk door te voeren, verkoop je een item en koop je er iets anders voor terug, dan is een mailtje voldoende. Ook is je apparatuur altijd tegen nieuwwaarde verzekerd. Mocht er met mijn, inmiddels 3 jaar oude 5D mark II iets gebeuren, dan krijg ik gewoon de nieuwwaarde (2400,=) uitgekeerd. Jij bepaald dus voor welk bedrag je de apparatuur wilt verzekeren. Dus ook ook als je een 2e hands objectief koopt voor 800,= (winkelprijs 1100,=) dan betaal je premie voor 800,= en krijg je ook 800,= uitgekeerd bij verlies/total-loss.

Ik betwijfel of andere verzekeraars daar ook zo soepel mee omgaan.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

arnold_w schreefCOLONAls je gespecificeerd apparatuur voor 2000,= opgeeft, dan bedraagt je premie 65,= per jaar, met een eigen risico van slechts 20,=.
Het is in elk geval ook zaak om uit te zoeken wat voor verzekerd bedrag je wilt. Ik ben momenteel verzekerd voor 7700,-, en als ik dat bij Unigarant invul kom ik op een jaarpremie van 250,-, terwijl ik nu op 120,- zit, waarbij professioneel gebruik ook is toegestaan. Wel heb ik een groter eigen risico...

Maar goed.. deze discussies kunnen beter in het verzekeringstopic verder gevoerd worden :)
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Klopt, dacht ik ook al aan toen ik bijna klaar was met typen ;-)

Toch nog even snel een vraagje, waar ben jij verzekerd, zit nml ook ruim aan dat bedrag, maar betaal wel wat minder, omdat ik nog de oude regeling heb en een no-claim van 25%. Geloof dat ik voor 7500,= verzekerd bedrag nu 170,= betaal met ER van 20,=.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

nou vooruit... een laatste offtopic dan maar ;) Ik ben verzekerd via apparatuurverzekering.nl, dit is de verzekering van DSV die voorheen bekend stond als die 'van de omroep'
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Ok, bedankt en dan nu maar weer ontopic.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar