[VerzamelTopic]EF 70-200 f/2,8L IS II USM

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Laatst gewijzigd door 4 op boels069, in totaal 5 keer gewijzigd.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Lake Success, N.Y., January 5, 2010 – Canon U.S.A., Inc., a leader in digital imaging, introduces the new EF 70-200mm f/2.8L IS II USM lens. Arguably the most popular focal range in Canon's telephoto arsenal and a staple lens for any professional photographer, the EF 70-200mm f/2.8L IS II USM lens provides the focal length, maximum aperture and zoom power for capturing everything from fast-action sports to studio portraits. Built for the professional, the body structure of the new EF 70-200mm f/2.8L IS II USM lens has been enhanced to provide better durability and strength without a significant increase in weight. Canon has improved optical performance on the new EF 70-200mm f/2.8L IS II USM lens by redesigning the internal elements, incorporating a fluorite element and a fifth UD element. The use of the fluorite element and five UD elements helps to minimize secondary chromatic aberrations and produce better image quality with improved contrast and resolution through the entire zoom range; the end result is an optically precise lens worthy of becoming the leader of Canon's L-series lenses.


Along with its redesigned optical elements, the new lens design features improved AF speed due to a new focusing algorithm and has reduced the minimum focusing distance to 3.9 feet (1.2 meters) through the entire zoom range, allowing photographers to capture tighter portraiture shots in a small studio space. The previous lens model's minimum focusing distance was 4.6 feet (1.4 meters), whereas now photographers can stand nearly 8 inches closer to their subject and achieve sharp focus and tight crops. Canon has also enhanced the Image Stabilization allowing it to compensate for shutter speeds up to four steps slower than 1/focal length, a one step improvement over the previous lens model.

"Canon's core has always been our optics, and we are constantly challenging ourselves to produce better and more advanced optical systems for our customers. The new EF 70-200mm f/2.8L IS II USM lens incorporates the best advancements in Canon lens technology from the past few years and packages it into what we believe will be the most popular lens for professionals and advanced photographers," stated Yuichi Ishizuka, senior vice president and general manager, Consumer Imaging Group, Canon U.S.A.

The enhanced magnesium alloy barrel design of the EF 70-200mm f/2.8L IS II USM lens features added strength with a minimal 20-gram increase in weight compared with the previous model (1490g vs. 1470g) and retains Canon's protective seals and fittings providing dust and water resistance for those photographers working in adverse conditions. A new bayonet mount on the front of the lens includes a locking mechanism to ensure the supplied lens hood remains securely in place. Other noticeable improvements include a wider focusing ring, and sleeker design by reducing the thickness of any protruding elements such as the switch panel. The new lens is also compatible with Canon's existing EF1.4X II and EF2X II Extenders as well as EF Extension Tubes and the 77mm Close-Up Lens 500D.

Pricing and Availability
The Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM lens is supplied with a detachable tripod collar, a reversible bayonet mount lens hood and a lens pouch. The new lens is scheduled to be delivered to U.S. dealers in April, price to be determined.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Mijn fiets spoort beter dan ik.
Anoniem 4

Kijk, dat is nou leuk nieuws aan het begin van een nieuw jaar. Ben benieuwd naar de prijs en of deze nieuwe loot aan de 70-200 stam de Canon EF 70-200 f/4L IS USM in kwaliteit kan verslaan. Dan ga ik misschien een overstap overwegen. Eerst nog even sparen. :wink:
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Inderdaad een goed begin van het jaar.
price to be determined.
Deze jongen zal toch wel een 1700 euries moeten gaan kosten vrees ik... :o
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Ben benieuwd hoeveel mensen er weer overstappen omdat ze met het vorige model toch wel last hadden van onscherpte :twisted:

Da catagorie 'fotografen' die ik het meest waardeer om hun reductie van mooi spul 1 jaar na lancering van een nieuw product :)

Jeroen die dit een een gewone progressie vind en hem graag wil hebben maar waarschijnlijk zelfs over 2 jaar tevreden zou zijn met het huidige model :)
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
MaestroNL
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1303
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2008 11:04
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep (Haarlemmermeer)

Don't hold your breathe ;) Ik ben uiterst tevreden met de mijne en die gaat voorlopig echt niet weg. 8)

Ik ben wel benieuwd naar de testen vwb de verschillen van de beide objectiefjes!
Gebruikers-avatar
EOSKOP
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3273
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2006 19:00
WoonplaatsCOLON Dordrecht

Voor hen die de Engelse taal niet beheersen(zoals ik) :?

In lijn met de traditie van objectieven uit de L-serie zorgt de EF 70-200mm f/2.8L IS II USM ook in de meest extreme situaties voor perfecte optische resultaten. Naast dat het is voorzien van een vernieuwd intern optische systeem, is het objectief volledig opnieuw ontworpen op basis van feedback van gebruikers. Dit maakt het objectief net zo robuust en betrouwbaar als de hoge optische kwaliteit.

De EF 70-200mm f/2.8L is beschikbaar vanaf eind februari 2010 en heeft als adviesprijs € 2969,-.

“Fotografen van Reuters hebben de EF 70-200mm f/2.8L IS USM een aantal jaren gebruikt en dit objectief bood fotografen een grote mate van flexibiliteit,” zegt Reuters Production Editor Kevin Coombs. “De brandpuntafstand, de lichtsterkte en de Image Stabilizer dragen allemaal bij aan dit ‘werkpaard-objectief’. Je treft dit objectief dan ook aan in de cameratas van veel professionele fotografen. Ik kijk uit naar de verbeteringen die de EF 70-200mm f/2.8L IS II USM biedt.”

Superieure kwaliteit, superieure prestaties
Het optische systeem van de EF 70-200mm f/2.8L IS II USM is opnieuw ontworpen en bestaat uit 23 elementen in 19 groepen om echt indrukwekkende resultaten te leveren. In het midden van de lensstructuur wordt een hoogwaardig fluoriet element gebruikt, dat samen met niet minder dan vijf UD (Ultra-low Dispersion) elementen een drastische reductie van chromatische aberratie over het gehele zoombereik oplevert. Voor contrastrijke opnamen met van hoek-tot-hoek een haarscherpe beelddefinitie.

Het snelle AF-systeem sluit naadloos aan bij de mogelijkheden van de onlangs geïntroduceerde EOS-1D Mark IV en EOS 7D digitale SLR camera’s. Het nieuwe model heeft ook een ring-type USM AF motor, die een nieuwe, snelle CPU combineert met een geoptimaliseerd AF-algoritme om zowel sneller als stiller scherp te stellen.

Een gereduceerde minimale scherpstelafstand van 1,2 meter en een verbeterde 0,21x vergroting stelt fotografen in staat dichter bij onderwerpen te komen zonder dat het nodig is van objectief te wisselen – een groot pluspunt voor nieuwsfotografen die onder hoge tijdsdruk staan en flexibiliteit nodig hebben. Een Image Stabilizer met vernieuwd mechanisme geeft een voordeel van 4-stops en verkleint daarmee de kans op beeldonscherpte wanneer de camera in dynamische omgevingen wordt gebruikt.

Verbeterd ontwerp, zeer gebruiksvriendelijk
Naast een nieuwe constructie aan de binnenzijde is ook de buitenzijde van de EF 70-200mm f/2.8L IS II USM vernieuwd om de bediening van het objectief te verbeteren. De dikte van de uitstekende delen en de hoogte van de schakelaars zijn sterk verminderd, zodat ze niet per ongeluk kunnen worden in- of uitgeschakeld en de visuele uitstraling van het objectief is verbeterd. De rubberen scherpstelgrip is opnieuw ontworpen en verbreed; het fijnmazige profiel vereenvoudigt het handmatig scherpstellen.

Omdat het deel uitmaakt van de L-serie, is de EF 70-200mm f/2.8L IS II USM volledig weersbestendig en daarmee ideaal voor gebruik onder alle weercondities. De vatting, de schakelaar voor de scherpstelling en de scherpstelring zijn volledig stof- en vochtbestendig uitgevoerd, zodat geen vocht of stof de camera of het objectief kan binnendringen wanneer het objectief wordt gebruikt in combinatie met een weersbestendige EOS body. Het objectief is ontworpen om bestand te zijn tegen intensief dagelijks gebruik in een professionele omgeving, zodat het een duurzaam en betrouwbaar objectief is dat dag-in-dag-uit door professionele fotografen kan worden gebruikt.

Hoge kwaliteit L-serie accessoires
De EF 70-200mm f/2.8L IS II USM wordt geleverd met diverse accessoires, zoals de nieuwe ET-87 zonnekap en de ring-type statiefgondel B (W). Standaard is ook de nieuwe LZ1326 lenskoker voor snel en gemakkelijk gebruik wanneer gebruikers onder tijdsdruk van objectief moeten wisselen.

Compatibiliteit met een assortiment optionele Canon accessoires stelt gebruikers in staat de EF 70-200mm f/2.8L IS II USM te combineren met Lens Extender EF 1.4x II, Lens Extender EF 2x II, Tussenring EF 12 II, Tussenring EF 25 II en 77mm filters.

Bron: Canon Nederland


Dat is even sparen
:cry:
Laatst gewijzigd door 1 op EOSKOP, in totaal 5 keer gewijzigd.
Adobe CS 5 - Lightroom 4
Gebruikers-avatar
MaestroNL
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1303
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2008 11:04
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep (Haarlemmermeer)

:lol: da's 2,5 x zo duur als de huidige ;)
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

De NL versie komt bij mij, zoals gebruikelijk, niet via RSS binnen. :wink:
http://www.canon.nl/About_Us/Press_Cent ... elease.asp
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Pieterr schreefCOLON Deze jongen zal toch wel een 1700 euries moeten gaan kosten vrees ik... :o
EOSKOP schreefCOLONDe EF 70-200mm f/2.8L is beschikbaar vanaf eind februari 2010 en heeft als adviesprijs € 2969,-.
Gelukkig heb ik meer verstand van verzekeringen. ;-)
Gebruikers-avatar
ThomasR
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2009 13:13
WoonplaatsCOLON 's-Gravenhage

Ik ben benieuwd naar het verschil, maar ik hoop dat de 'oude' wat in prijs zakt, want dat verschil zal ik nog wel niet merken. :)
EOS 40D + BG-E2N | 17-85 | 580EXII
Gebruikers-avatar
peter b
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 557
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2008 19:07
WoonplaatsCOLON almere

MaestroNL schreefCOLON:lol: da's 2,5 x zo duur als de huidige ;)
Niet overdrijven hé, de huidige kost € 1499 maar nog altijd het dubbele pffffffffff

Maar dat zal wel gaan zakken in de loop van het jaar. :wink:
[size=59][color=blue]Canon EOS 7D+bg | EF-S 10-22mm | EF-S 17-55mm f2.8 IS | EF 24-105 f4.0 IS | EF 70-200mm f2.8 IS | EF 300mm f4.0 IS | EF 100mm f2.8 macro | 580EX II | Canon 1.4x | Manfrotto tripod[/color][/size]
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Kwestie van het afremmen van de vraag?
En eerst de persagentschappen voorzien (tegen een vriendelijk prijsje)?
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
MaestroNL
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1303
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2008 11:04
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep (Haarlemmermeer)

peter b schreefCOLON Niet overdrijven hé, de huidige kost € 1499 maar nog altijd het dubbele pffffffffff

Maar dat zal wel gaan zakken in de loop van het jaar. :wink:
Was inderdaad even iets te enthousiast met rekenen. Ik kocht die van mij voor 1389,00....

Maar als ik eens even in de prijslijst kijk bij Canon kost de huidige EF 70-200mm 1:2,8L IS USM € 2,426.00 (adviesprijs).

En als je dat bekijkt valt het prijsverschil van 273 euro nog mee.... ;)
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Tussen adviesprijzen en winkelprijzen zit vaak een behoorlijk verschil in ja, maar ik verwacht dat hij het eerste half jaar niet veel onder de 2000 euro komt. Er zijn genoeg mensen die perse het nieuwste willen hebben, en het liefste gelijk bij introducering dat ze er dat voor over hebben.
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Dat wordt weer geduld uitoefenen :lol:
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

MTF grafieken:
http://forums.dpreview.com/forums/readf ... 966&page=2
Als ik 'em node zou willen hebben zou ik niet wachten op tests van de gerenomeerde sites. :wink:
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Jan Vos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2008 20:49
WoonplaatsCOLON Hoogkerk

Jan we weten dat je Canon aandelen hebt. :lol: :lol:
Vulpes Pilum Mutat, Non Mores.
Gebruikers-avatar
r.muusers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2009 10:39
WoonplaatsCOLON Haarlem

Mooi dan wordt de eerste versie ws. goedkoper :) ff wachten met upgraden van de F4IS dus :D
50D | 10-22 | 17-55 | 50 1.8 II | 100-400
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar