Welk objectief?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Dus die kennis heeft als de happy few op deze aarbol al uitgebreid en getest met beide om te kunnen bepalen dat de 5d3 opeens niet meer geschikt is voor sport..?
Sorry hoor...

Succes met wachten en de aankoop van je nieuwe gear in ieder geval.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Als ik moest kiezen tussen een 5D mk3 of een 7D mk2 dan zou ik zeker voor de full frame gaan tenzij je veel langs een sportveld gaat staan.
RonRDK
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 22 Sep 2014 20:37
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

Frank64 schreefCOLONDus die kennis heeft als de happy few op deze aarbol al uitgebreid en getest met beide om te kunnen bepalen dat de 5d3 opeens niet meer geschikt is voor sport..?
Sorry hoor...

Succes met wachten en de aankoop van je nieuwe gear in ieder geval.
Je hoort mij nergens zeggen dat ze hem in handen hebben gehad, ze zijn puur op de specs afgegaan.
Ook zeg ik niet dat de 5d3 niet geschikt is voor sport, maar als je het aantal frames per seconde bekijkt tussen die twee :wink:

@PHD: Ik sta idd het meeste langs de sportvelden dus vandaar ook deze keus. Af en toe eens een portretje maar daar kwam ik met mijn (vorige) kit ook goed mee uit de bus. (PENTAX K5)
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Ik begrijp de TS volkomen. Is precies het dilemma waar ik ook mee worstel. Gelukkig voor mij kwam de aankondiging van de Canon 7D Mark II dan ook precies op tijd.

De specs en de reviews die ik altijd met een korreltje zout lees maken het toch wel duidelijk, dat mijn 40D mijn 2e body wordt. Maar ik twijfel ook nog over welk ander objectief erbij!

Het geld is ook niet het grootste probleem alleen er is een limiet, die ik me zelf opleg en dat doet de TS kennelijk ook.

Helaas vind ik, dat er op dit Forum vaak heel erg slecht gelezen word. Het enige, dat ik gelezen heb, is dat in sommige reviews te lezen is, dat de nieuwe Camera de 1D en 5D III op eet. Zeker ook niet, dat de TS schrijft, dat ze niet goed zouden zijn voor sport Fotografie!

Vr. gr.

Roel J.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

@ Roel: wat maakt dat je voor de 7D2 zou kiezen boven (bijvoorbeeld) de 70D + een mooi nieuw objectief?
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Marco, puur een emotionele beslissing! Zeker niet rationeel. Ik heb veel previews gelezen. Zit nu te wachten op een goede review!
Ook wil ik de Camera in mijn handen gehad hebben. Ik houd niet van een lichte Camera. Goed geseald is belangrijk evenals de stroom voorziening. Ben zelfs blij, dat er geen kantelbare achterkant is en heel te vreden met het ontbreken van WI-FI. Aantal pixels ruim voldoende en dubbel card slot erg belangrijk. Moet nu nog uitkijken naar een of twee objectieven. Denk dan wel over L objectieven.
Maar de definitieve keuze wordt pas in de winkel in Urk gemaakt.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Helder! En herkenbaar: ik vind "de feeling" van een camera minstens zo belangrijk als wat er allemaal wel of niet opzit. Als ik m niet lekker beet kan houden, laat ik m liggen.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Is nog een 1D Mark 1V te koop:

http://www.cameranu.nl/nl/c14732/occasi ... demo/canon


Vr. gr.

Roel J.
Sunnyboy
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4426
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2007 13:11

Roel waarom zou je een tweedehands 1D MKIV kopen voor 2500 euro als je een nieuwe 7D MKII kan kopen waarvan ze zeggen dat de AF snelheid beter en secuurder is?
Natuurlijk eerst zien en voelen maar de 7D MKII is zeker het wachten waard.

Ik twijfel namelijk ook tussen de 1D MKIV en de 7D MKII :mrgreen:
RonRDK
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 22 Sep 2014 20:37
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

Hahaha, we vragen naar een objectief keuze en zoetjes aan veranderd het in camera keuze.
Alle fora zijn hetzelfde. :wink:

Weer on-topic:
Ik neem de 24-70 is voor mij de beste keus met de doeleinde die ik voor ogen heb, en de "problemen" met de 24-105 die ik gelezen heb in dit topic.
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Sunnyboy schreefCOLONRoel waarom zou je een tweedehands 1D MKIV kopen voor 2500 euro als je een nieuwe 7D MKII kan kopen waarvan ze zeggen dat de AF snelheid beter en secuurder is?
Natuurlijk eerst zien en voelen maar de 7D MKII is zeker het wachten waard.

Ik twijfel namelijk ook tussen de 1D MKIV en de 7D MKII :mrgreen:

Alleen wanneer je bepaalde objectieven hebt, die minder geschikt zijn vanwege de crop factor. :mrgreen:
En de prijs totaal onbelangrijk is! :lol:

Nee, ik wacht de komst van de 7D MK II af. En kijk dan wel naar de geschikte objectieven.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar