Vakantielens 18-200/250

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Geerhard
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2013 09:37

Hallo, deze zomer hoop ik met onze dochter op therapie te gaan in curacao en wil ik graag een vakantielens 18-200/250 aankopen. Het waait daar altijd en om stof en andere zaken in je camera te voorkomen wil ik niet steeds van lens wisselen en dus een zogenaamde vakantielens erbij kopen.
Kan iemand mij een lens adviseren want zelf heb ik hier geen idee van wat nou een goede aankoop zou zijn.
Alvast bedankt.
Geerhard
Gebruikers-avatar
leike
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 131
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2008 12:01
WoonplaatsCOLON Zaltbommel

Hoi.
Ik heb laatst de Tamron 16-300mm F3.5-6.3 PZD gekocht en wat ik tot nu toe kan zeggen is dat ie heel goed bevalt.
Van groothoek tot tele... super bereik. Past alleen op een APC camera en niet op een FF.
Ze geven ook aan dat de lens stofdicht is..
Het is de ideale walk-arround lens.

Kijk anders even voor wat gegevens en referenties op google.
camera en lenzen...statief en flitser...vrouw en 2 katten...
Lid van de Orde van de Gulden Snede.
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Van Tamron komen wel meer goede berichten, de 18-270 schijnt ook een prima lens te zijn.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Zelf heb ik de "oude" versie van de 18-270mm gehad. Beviel me altijd prima. Ik neem aan dat je de beperkingen van zo'n allround objectief kent. Ik vond dat in de praktijk erg meevallen.
Ik begrijp de reden voor de keuze voor een dergelijk objectief en het zal je prima bevallen.
Hier kun je meer info vinden: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 17&t=86945 en ik zou je willen adviseren om er de div. reviews op DPreview, Photozone, Lenstip ook op na te lezen.
Dit objectief kost nieuw rond de 350 euro. Ik weet niet wat je budget is.
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

woody111 schreefCOLONVan Tamron komen wel meer goede berichten, de 18-270 schijnt ook een prima lens te zijn.

Ik heb een aantal keren met deze lens mogen werken en vanuit die ervaring kan ik bovenstaande stelling volledig beamen!!!
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Geerhard
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2013 09:37

Hallo allemaal,
wat ik nog niet had vermeld is dat ik een 1100D body heb. Ik heb inmiddels een test gelezen waar de tamron, sigma en canon naast elkaar gehouden zijn. Ze bleken zeer dicht bij elkaar te liggen, alleen op de verste zoom bleek de canon beter te zijn. Natuurlijk vind ik de mening van de gebruikers zoals jullie het belangrijkst en zal daar ook mijn keus van laten afhangen.
Als jullie weten waar ik goede revieuws kan vinden hoor ik het graag buiten de al gemelde site.
Gr,
Geerhard
Amberes
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 241
GeregistreerdCOLON 19 Sep 2013 10:46

Wel opletten met reviews ... kijk al zeker naar de testdata want vaak staan er nog oudere versies van lenzen tussen. De ene Tamron 18-270 is de andere niet bijvoorbeeld.

En tussen 200 mm en 300 mm ligt ook heel wat verschil, eigenlijk kom je altijd zoom tekort.

Keuzes ?

Recent : Sigma 18-300 ' C ' uit de Contempory reeks, prijs rond de 560 euro

Tamron 16-300mm F/3.5-6.3 Di II VC PZD Macro Canon, prijs rond de 599 euro

Tamron 18-270mm F/3.5-6.3 VC Di II PZD voor Canon, prijs momenteel sterk verlaagd : 399 euro

En vergelijk die 3 all-in-one lenzen met de Canon EF-S 18-200mm iS F/3.5-5.6, prijs rond de 500 euro maar daar moet je nog een zonnekap bijkopen, ook 40 euro als je origineel Canon wil.

Ga naar een dealer en test daar de lenzen ter plekke, neem een laptop mee voor groter beeld of zelfs een tablet, vergeet het kleine schermpje op je camera.

Toch nog altijd véél beter : het perfekte lichtgewicht zomersetje voor Canon : 10-18 STM, 18-55 STM en 55-250 STM. Maar ja, dat wisselen ...

Of : je koopt een superzoom camera genre Panasonic DMC-FZ200 voor een prijsje rond de 350 euro. zie de link hieronder voor wat info :

https://www.youtube.com/watch?v=ixhKr3i ... 63dkQ6MZsg" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
evelakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 668
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2012 14:03
WoonplaatsCOLON wijchen
CONTACTCOLON

Ik heb de Sigma 18-200 os HSM II leuke lens met goede resultaten. Vergeet niet een polarisatiefilter erbij te kopen.

Meeste van deze foto's zijn geschoten met deze lens. En nu rond de 270-299 euro.

https://www.flickr.com/photos/93073382@ ... 454638864/
Geerhard
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2013 09:37

Oke...wordt zeker prijstechnisch gezien dan een keus tussen een tamron en sigma. Ik neem er sowieso een polarisatiefilter bij omdat mijn dochter ook veel in het water is tijden de therapie en ik dus op die manier heel goed de spiegelingen kan weg nemen. Ik blijf zeker openstaan voor aanbevelingen hierin en hoop dat ik de juiste keus kan maken....
maximus
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 305
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2009 16:52
CONTACTCOLON

Geerhard schreefCOLONOke...wordt zeker prijstechnisch gezien dan een keus tussen een tamron en sigma. Ik neem er sowieso een polarisatiefilter bij omdat mijn dochter ook veel in het water is tijden de therapie en ik dus op die manier heel goed de spiegelingen kan weg nemen. Ik blijf zeker openstaan voor aanbevelingen hierin en hoop dat ik de juiste keus kan maken....
Misschien een leuke tip voor erbij: koop een wegwerp-waterdichte camera. Kost een tientje ofzo, maar je kan dan ook wat foto's in of (half) onder het water maken. Heeft natuurlijk niet de kwaliteit van je eigen camera, maar wel een heel ander standpunt wat dan juist weer een leuke aanvulling is op de andere foto's!
It's not the quality of the pots that makes food taste good
Kanon111
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 133
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2014 13:39

16-300 van Tamron een dag mogen testen. Natuurlijk in de uiterste standen wat op aan te merken, maar ik was aangenaam verrast door de egelijkheid en scherpte!
Ik sprak tijdens die dag iemand die de lens al had gekocht en op vakantie in Noorwegen had gebruikt. Hij had schitterende fot's gemaakt en had geen moment spijt van zijn aankoop.
En dan heb ik nog helemaal niet over de prijs in vergelijking met lenzen van Canon!
Geerhard
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2013 09:37

Oke, dank jullie voor de tips en aanbevelingen. Zal eens op zoek gaan naar de Tamron, heb vernomen dat je bij kamera expres hele goede gebruikte lensen kunt kopen. Iemand daar ervaring mee?
Gr,
Geerhard
Gebruikers-avatar
leike
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 131
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2008 12:01
WoonplaatsCOLON Zaltbommel

Hoi.
Ik heb de 16-300 van Tamron laatst gekocht en heb er al mee gestoeid en moet zeggen dat hij als walk-arround lens mij heel goed bevalt. Natuurlijk heb je je wel bij de uiterste standen wat vertekening, maar daar kun je iets aan doen. Verder is het een prettige lens met een groot bereik op de Canon 7D Mii, zeker als je op vakantie gaat en je wilt niet te veel lenzen meenemen of wisselen.
Een aanrader.
Kijk ander even hier https://www.flickr.com/photos/131613374@N06/ ik heb er een paar van gisteren op gezet..

Groet
Leo
camera en lenzen...statief en flitser...vrouw en 2 katten...
Lid van de Orde van de Gulden Snede.
adderoos
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2012 20:33

Hoi,

Vorig jaar hadden we de Sigma 18-250mm gekocht op de Canon 70D, deze lens met veel plezier gebruikt een mooie foto's er mee gemaakt.
Kort na de zomer vakantie kwam de Sigma 18-300mm, we hadden zoiets laten onze 18-250mm inruilen en voor iets meer gaan.
We zijn in de winter de Sigma 18-300mm gaan gebruiken, best veel donkere omstandigheden of bewolking.
We waren niet tevreden over de resultaten, samen met de winkel waar wij de 70D en de Sigma's hebben gekocht op zoek gegaan naar een oplossing.
De 70D is gekalibreerd, het resultaat werd wel beter, maar nog niet top, de laatste weken wat zonnig weer, maar ook dan vonden we de foto's niet mooi.

Vandaag uiteindelijk de Sigma 18-300mm ingeruild voor de Canon 18-135mm en de Canon 70-300mm, wel een duurder geheel maar we hopen betere resultaten.
Vanmiddag gelijk wat foto's gemaakt en het maken van de foto's is al een verschil, veel soepeler werking van de lens, AF werkt ook zoals het hoort.
De resultaten zijn ook gelijk veel beter, ondanks dat het niet echt helder was op het moment van maken.

Zojuist ook de foto's bekeken die we door de tijd hebben gemaakt met de Sigma lenzen en wat opvalt is dat er veel licht nodig is om mooie foto's te maken.
Dat we wel enthousiast waren over de Sigma 18-250mm, kwam door het mooie weer wat we hadden op onze vakantie, dus veel zonlicht.

Al met al een een ervaring die we je niet wilde onthouden, maar ook misschien handige info voor andere lezers.

Ad
Geerhard
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2013 09:37

Hallo, goed te horen dat er ook mensen zijn die goede ervaringen hebben met sigma lensen,
zijn er mensen die mij hun ervaringen kunnen vertellen over gebruikte lensen die ze bij kamera-expres hebben gekocht? Als ik op hun site kijk scheelt dat toch best wel wat op,een nieuw prijs...
ik hoor het graag..
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Ik denk dat het niet uitmaakt waar je je lenzen tweedehands koopt, zelf goed kijken en proberen. Je hebt waarschijnlijk ook nog een paar maanden garantie, dus ik denk dat je daar rustig kan kopen
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Geerhard
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2013 09:37

Hoi..gewoon proberen maar lijkt me de beste oplossing. Zal het zeker gaan doen, als het goed is mag je hem binnen een aantal weken terug sturen als je niet tevreden bent.
Gr,
Geerhard
Liesbethvist
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2012 09:46

Ik heb onlangs een Tamron 16-300 gekocht, speciaal voor mijn vakantie naar Bonaire en dat is mij uitstekend bevallen. Als je wat foto's wilt zien neem dan een kijkje op mijn website http://www.fotoliesbeth.nl" onclick="window.open(this.href);return false; Ik heb de lens gebruikt icm een canon 7d mark ii ook in combinatie met een polarisatiefilter, die heb je daar zeker wel nodig, succes met je keuze en alvast een fijne vakantie!
gr.
Liesbeth
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar