vervanger voor de EFS 17-85 usm

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Henkk*
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 11 Jun 2015 19:50

Tijdens mijn vakantie vorige week kreeg ik problemen met mijn Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM. Voortdurend error 01. TNa even zoeken op internet blijkt dit bij deze lens heel veel voor te komen. Met name de bekebeling in de lens schijnt niet goed te zijn.
Als vervanger heb ik nu de Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS STM op het oog. Hiervan is de telestand ook nog iets ruimer.
Heeft iemand ervaring met deze lens? Heeft deze lens geen problemen?
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Zie het verzameltopic: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 7&t=102243" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

Met die lens heb ik geen ervaring.

Toen mijn 17-85 mm lens dezelfde problemen had heb ik deze vervangen door een (tweedehands) 15-85 mm. En daar ben ik nog steeds hééél tevreden mee.

Je hoort zo vaak dat die 17-85 kapot gaat dat het Canon zou sieren als ze de eigenaren van die lenzen tegemoet zouden komen. Maar da's dan weer een heel ander verhaal.
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
adderoos
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2012 20:33

..
Laatst gewijzigd door 1 op adderoos, in totaal 7 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Op you tube staat een filmpje aan de hand waarvan je jouw lens zelf kunt repareren. Heb ik ook gedaan en is prima gelukt.
https://www.youtube.com/watch?v=c2xlM7bGHX0

Wel ondertussen foto's maken en onderdelen nummeren.
adderoos
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2012 20:33

Hoi Jonggolde,

Ik heb het filmpje ook gezien, ik ga de lens niet weggooien, op het gemak op zoek naar het onderdeel.
en dan inderdaad zelf op het gemak het onderdeel vervangen, iets voor een donkere regenachtig zondagmiddag.
Ondertussen kan ik de 18-135 van mij vrouw gebruiken daar we toch de luxe hebben van een dubbele set.
De dubbele set wordt hoofdzakelijk gelijktijdig op vakantie gebruikt en dat was het voor ons de afgelopen 2 weken.
Geeft me ook nog wat nadenk tijd of het ook een 18-135 wordt of een andere, maar welke ben ik nog niet uit.

Bedankt voor je reactie,

Ad
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Misschien zit er alleen maar iets los en hoef je niet eens een nieuw onderdeel te kopen. Succes!
adderoos
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2012 20:33

Ik vermoed van niet, de symptomen wijzen op een defect waar de 17-85 last van hebben.
Dank je wel
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar