sigma 150-600 contemporary

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
cornelus079
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1665
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2004 10:04
WoonplaatsCOLON Maastricht
CONTACTCOLON

Ben nu vrij geregeld aan het oefenen met deze lens. Is toch wat anders dan een gewone of macrolens.
Je moet er goed op letten dat je het focusberijk goed heb ingesteld anders weigert de camera af te drukken. Is wel wennen als je snel wilt zijn. Nu nog leren (uit het bolleke) bij welk diafragma ik nog een goede sluitertijd heb.
De lens had eigenlijk maar één nadeel en dat snap ik niet van de leverancier. De draagband van zowel de lens als de lenscase zijn te kort om schuin over de schouder te dragen. Dat heb ik moeten aanpassen. Een beetje meer band had op de kosten van deze lens toch niks extra's gekost.
Het is wel vreemd dat ik deze lens in Duitsland, waar hij tot voor kort veel duurder was, nu goedkoper heb kunnen aanschaffen dan in NL met Pay back.

Met vriendelijke groeten,

Gerard
Gerard.
De natuur verveelt nooit! http://fotogerard.jalbum.net/
Canon EOS 7D, Tamron 17-50/2,8 XR DI LD + 28-75/2,8 XR DI LD, Canon 100mm 2.8 Macro USM, Sigma 150-600C, Canon 70-300 IS USM, speedlite 420 EX, 580EX, Ringlite 14EX
Gebruikers-avatar
evelakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 668
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2012 14:03
WoonplaatsCOLON wijchen
CONTACTCOLON

cornelus079 schreefCOLONBen nu vrij geregeld aan het oefenen met deze lens. Is toch wat anders dan een gewone of macrolens.
Je moet er goed op letten dat je het focusberijk goed heb ingesteld anders weigert de camera af te drukken. Is wel wennen als je snel wilt zijn. Nu nog leren (uit het bolleke) bij welk diafragma ik nog een goede sluitertijd heb.
De lens had eigenlijk maar één nadeel en dat snap ik niet van de leverancier. De draagband van zowel de lens als de lenscase zijn te kort om schuin over de schouder te dragen. Dat heb ik moeten aanpassen. Een beetje meer band had op de kosten van deze lens toch niks extra's gekost.
Het is wel vreemd dat ik deze lens in Duitsland, waar hij tot voor kort veel duurder was, nu goedkoper heb kunnen aanschaffen dan in NL met Pay back.

Met vriendelijke groeten,

Gerard
Vind het ander wel een beetje misleidend van Sigma en de geautoriseerde dealers, de prijs verhogen met 140 euro (1139 bij de dealers) en met cashback (140 euro) is die dan 1000 euro maar gemiddeld wordt
die al aangeboden voor 960 euro door diverse partijen. Als de cashback wegvalt eind Januari gaan ze zeker richting de 1000 euro bij de Sigma dealers.
Tadango
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2014 09:38

Is de cashback dan niet mogelijk bij niet-dealers? Doen ze daar echt zo moeilijk om? Redcoon heeft hem voor een leuke prijs en met cashback denk ik er over na, anders. niets...
ajbeefde
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 221
GeregistreerdCOLON 20 Dec 2014 10:40

Tadango schreefCOLONIs de cashback dan niet mogelijk bij niet-dealers? Doen ze daar echt zo moeilijk om? Redcoon heeft hem voor een leuke prijs en met cashback denk ik er over na, anders. niets...

Volgens mij is van belang dat de lens via het officieel kanaal (Sigma Benelux) is binnen gekomen.

Cashback heb je dan binnen een week, na aanvraag, op je rekening. Althans dat was bij mij het geval :wink:
Canon 70D // EF 50mm f/1.4 USM // EF 100mm f/2.8L Macro IS USM // EF-S 24mm f/2.8 STM // EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM // Sigma 18-300mm F3.5-6.3 DC Macro OS HSM "C" // Sigma AML 72-01 // Canon Speedlite 430 EX // FalconEyes SSK-2150D
Tadango
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2014 09:38

ajbeefde schreefCOLON
Tadango schreefCOLONIs de cashback dan niet mogelijk bij niet-dealers? Doen ze daar echt zo moeilijk om? Redcoon heeft hem voor een leuke prijs en met cashback denk ik er over na, anders. niets...

Volgens mij is van belang dat de lens via het officieel kanaal (Sigma Benelux) is binnen gekomen.

Cashback heb je dan binnen een week, na aanvraag, op je rekening. Althans dat was bij mij het geval :wink:
Dus navragen bij de shop of deze via Benelux geïmporteerd is. Is bij redcoon niet zo..... Jammer. Wie weet is er een MM met een op voorraad. Icm met hun btw actie dan erg leuk. Eens shoppen....
Gebruikers-avatar
cornelus079
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1665
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2004 10:04
WoonplaatsCOLON Maastricht
CONTACTCOLON

Klopt, Kan mijn in Aken gekochte lens, hier 25 km vandaan, nog niet eens registreren in NL.
Dat noemen we dan "EU"!!

Met vriendelijke groeten, Gerard
Gerard.
De natuur verveelt nooit! http://fotogerard.jalbum.net/
Canon EOS 7D, Tamron 17-50/2,8 XR DI LD + 28-75/2,8 XR DI LD, Canon 100mm 2.8 Macro USM, Sigma 150-600C, Canon 70-300 IS USM, speedlite 420 EX, 580EX, Ringlite 14EX
Gebruikers-avatar
evelakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 668
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2012 14:03
WoonplaatsCOLON wijchen
CONTACTCOLON

En hup hij schiet weer terug naar de 999 euro na de cashback actie bij de officiële Sigma dealers .
Dus een cashback actie van ....... :(
Tadango
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2014 09:38

Ik heb de 70-300 L en twijfel om deze te vervangen voor de Sigma 150-600 C. Beetje meer bereik lijkt me fijn maar de L is wel lekker compact en scherp en daardoor ook binnen nog erg leuk. Heeft iemand toevallig beiden? Ben wel benieuwd hoe ze zich verhouden qua scherpte edg. Heb geen budget om de Sigma erbij te nemen op dit moment.....
Gebruikers-avatar
cornelus079
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1665
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2004 10:04
WoonplaatsCOLON Maastricht
CONTACTCOLON

Halo Tadango,

Ik heb geen 70-300L maar slechts de gewone. De sigma 150-600C heb ik nu ruim 5 maanden. Hij bevalt mij uitstekend. In het begin was het aanpassen en proberen. Bijzonder dat je de focusafstand moet instellen was wennen. De prestaties vind ik bijzonder goed. Ik fotografeer meestal uit de hand en krijg uitstekende resultaten. Soms gaat het wel eens mis maar dan blijk ik vaak zelf weer de schuldige door bijv. te lange sluitertijd. Opnames heb ik door de forum problemen nog niet geplaatst. Dat is zo heb ik zojuist begrepen voorbij. Binnenkort zal ik dan ook enkele opnames plaatsen.
M.vr.gr. Gerard
Gerard.
De natuur verveelt nooit! http://fotogerard.jalbum.net/
Canon EOS 7D, Tamron 17-50/2,8 XR DI LD + 28-75/2,8 XR DI LD, Canon 100mm 2.8 Macro USM, Sigma 150-600C, Canon 70-300 IS USM, speedlite 420 EX, 580EX, Ringlite 14EX
Gebruikers-avatar
cornelus079
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1665
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2004 10:04
WoonplaatsCOLON Maastricht
CONTACTCOLON

Hier: https://www.eosdigitaal.nl/forum/viewto ... 6#p1303616 heb ik een aantal opnamen geplaatst genomen met de 150-600C.
M.vr.gr. Gerard
Gerard.
De natuur verveelt nooit! http://fotogerard.jalbum.net/
Canon EOS 7D, Tamron 17-50/2,8 XR DI LD + 28-75/2,8 XR DI LD, Canon 100mm 2.8 Macro USM, Sigma 150-600C, Canon 70-300 IS USM, speedlite 420 EX, 580EX, Ringlite 14EX
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar