Welke lens bij Canon 70D

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
postcrossing
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2015 12:08

Binnenkort wil ik de Canon 70D aanschaffen.

Ik heb nu nog de 400D en heb daarbij de volgende lenzen:
Canon 18-55 (kitlens)
Canon 50mm 1.8
Canon 70-300 IS USM

De 70-300 is geweldig, maar omdat ik tegenwoordig ook heel vaak landschappen fotografeer of tijdens stedentrips gebruik ik de 70-300 weer minder want wisselen blijft er nogal eens bij.
Ik wil dus meer een lens waarbij ik meer bereik heb dan die 55, maar die wel begint vanaf circa 18.
Ik heb de Canon EF-S 18-135mm F/3.5-5.6 iS STM gezien, en ik wil ook een beetje rond die prijs blijven zitten <400.

Ik zag ook nog de Tamron 28-75mm F/2.8 SP Di Canon maar ik ben bang dat ik dan mezelf weer teveel beperk, al is de 2.8 wel prachtig!

Oja, aangezien de 70D kan filmen, moet ik daar nog ergens rekening mee houden met de lens? Zo wil ik wel voor de 18-135 IS STM gaan ivm de stilte :)

Suggesties?
Gebruikers-avatar
evelakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 668
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2012 14:03
WoonplaatsCOLON wijchen
CONTACTCOLON

Gewoon doen die lens krijg je geen spijt van. En vaak een leuke package deal.
postcrossing
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2015 12:08

De deal is nu beter als je gebruik maakt van canon tegoed + cashback! :D

Maar geen suggesties?
Aerowswift
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 240
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2012 21:33
WoonplaatsCOLON Veghel

Naar mijn mening heb je het antwoord zelf al gegeven.
De USM versie van de 18-135 was al geweldig en de STM schijnt nog iets beter te zijn.
Het is een heerlijke licht all-round lens en de ST motortjes zijn vreselijk stil dus deze hoor je niet meer op de film terug.
En als kit lens is deze goedkoper dan dat je de body en lens los koopt.
Dirkjan82
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2014 16:59
CONTACTCOLON

Met de 18-135 heb ik zelf geen ervaring, maar ik kan me heel goed voorstellen dat het een leuk objectief is als walk-around lens en als filmlens. Zelf heb ik de 24-105 van Canon. Voordeel van die is dat die over het hele bereik op f4 zit, dus met het diafragma vol open kun je tijdens het filmen rustig zoomen zonder dat het diafragma mee veranderd (de 70D kan gelukkig focussen bij live view en tijdens filmen, echt een geweldig voordeel). Nadeel is dat je soms wat groothoek en soms een beetje bereik kan missen. En hij is twee tot drie keer zo duur.

Bij filmen wissel ik hem vaak af met de Tokina 12-24 f4. Lastig is dat ik soms van groothoek naar tele wil en dus eerst lenzen moet wisselen en dat dus niet in 1 shot kan doen. Afhankelijk van wat je filmt is dat wel/niet een belemmering. Als ik bij live muziek een heel nummer in beeld wil hebben zit ik dus dat hele nummer ook vast aan 1 van de twee lenzen met bijbehorende voor- en nadelen.
adderoos
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2012 20:33

De 18-135 is een fijne lens, zeker de STM versie.
Gewoon doen, ga je geen spijt van krijgen.

Ad
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar