Canon 24 -105 f4 L USM IS

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Nirona.
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 351
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2014 20:57

Graag wil jullie laten weten dat ik een nieuw objectief hebt aangeschaft de Canon 24 -105 f4 L USM IS. Het weer moet eerst
beter worden. Maar de 1 ste test opnames al gedaan en dat ziet er goed uit, IS doet wonderen in het grotere brandpunt bereik.
tevens kun je dan een paar stops naar een lagere sluitertijd maken.

Graag hoor ik ook ervaringen van andere die dit objectief bezitten, ik heb hem nieuw gekocht met 5 jaar garantie, ik las wel hier en daar
reviews dat de AF en diafragma na 3 jaar wel eens problemen geven meestal bij intensief gebruik.
Wie het kleine niet eert is het grote niet weerd.
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Heel goed dat je hem met 5 jaar garantie hebt gekocht. Heel verstandig !!! Ik heb zelfs bij zeer weinig gebruik het diafragma moeten laten vernieuwen. Veel plezier met jouw nieuwe aanwinst!
Gebruikers-avatar
Nirona.
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 351
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2014 20:57

jonggolde schreefCOLON Ik heb zelfs bij zeer weinig gebruik het diafragma moeten laten vernieuwen.
Dank je, had je dit objectief ook nieuw gekocht zo ja hoe lang heeft die het goed gedaan?
Wie het kleine niet eert is het grote niet weerd.
Martin2016
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2016 22:27

Ik heb ook dat objectief al een jaar of 9 en nieuw gekocht. Nooit geen problemen gehad. Ik gebruik hem middelmatig denk ik. Goed om te weten. Geeft de camera een storing als het diafragma stuk is?
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Error 1. Maar als je hem nieuw gekocht hebt dan hoef je niet veel zorgen te maken. Hoewel nooit officieel kenbaar gemaakt, heeft canon de kabel van het diafragma verbeterd.
Ik heb 'm zelf ook gehad en het aan zich een prima objectief. Maar hij bleef steeds in de tas. Op F/4 niet de scherpste, lichtsterk en last van paarse randjes ;) . Ik heb deze dus weer verkocht. De doortekening van de 24-105 is 12,8Mp. Op jouw 5D komt die dus goed uit de verf. Wanneer je later zal upgraden naar een nieuwe camera zal je zien dat het toch een wat ouder objectief is.
Groet,
Bas
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Gebruikers-avatar
Nirona.
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 351
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2014 20:57

Beasar schreefCOLONError 1. Maar als je hem nieuw gekocht hebt dan hoef je niet veel zorgen te maken. Hoewel nooit officieel kenbaar gemaakt, heeft canon de kabel van het diafragma verbeterd. Bas
Ik ben er wel tevreden mee de 24 -70 2,8 heb ik verkocht.Het klopt idd dat Canon niks toegeeft op een kinderziekte en of de QC betreffende camera's en objectieven.ik heb door zelfonderzoek de pijn van voorgaande 24 -70 2,8 zachtheid in 24 mm gevonden, Canon wist dat natuurlijk al lang dat de pijn daar zat maar zij zwijgen daarover..of gaven de tip Objectief en camera opsturen en dan gaan wij ermee aan de slag .De nieuwe Canon 24 -70 UMS L- II daarop zit een optie en is het gewijzigd en zal dit probleem verleden tijd zijn.
Wie het kleine niet eert is het grote niet weerd.
Martin2016
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2016 22:27

Beasar schreefCOLONError 1. Maar als je hem nieuw gekocht hebt dan hoef je niet veel zorgen te maken. Hoewel nooit officieel kenbaar gemaakt, heeft canon de kabel van het diafragma verbeterd.
Ik heb 'm zelf ook gehad en het aan zich een prima objectief. Maar hij bleef steeds in de tas. Op F/4 niet de scherpste, lichtsterk en last van paarse randjes ;) . Ik heb deze dus weer verkocht. De doortekening van de 24-105 is 12,8Mp. Op jouw 5D komt die dus goed uit de verf. Wanneer je later zal upgraden naar een nieuwe camera zal je zien dat het toch een wat ouder objectief is.
Groet,
Bas
Sinds vorige week ben ik de blije eigenaar van een 6d (nieuw met dubbele korting, MM + cashback :D) . Inderdaad op f4 niet superscherp. Het is ook een zwaar objectief. Ik reis namelijk graag.
Gebruikers-avatar
Nirona.
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 351
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2014 20:57

Heb de 24-105 f4 nu goed uitgetest, valt mij niks van tegen .Er is wel een nadeel, in de lage brandpunten gebieden is er soms teveel CA aanwezig maar dat is zo weg te poetsen in PS.verder is het grotere bereik 105mm tov 70mm ook wel fijn en IS ook niet te vergeten, dat werkt super en scheelt weer wat stops.
Wie het kleine niet eert is het grote niet weerd.
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Nirona. schreefCOLONHeb de 24-105 f4 nu goed uitgetest, valt mij niks van tegen.
Dat zei je 16 januari ook over de door jou, net aangeschafte 24-70 f/2.8 mkI. Die heb je inmiddels weer verkocht ivm onscherpte. De 24-105 is ook een ouder ontwerp. En als ik door de regels heen lees, ben je toch een beetje teleurgesteld in deze L lenzen.
Waarom heb je niet gekeken naar een modernere lens. De 24-70 II is natuurlijk heel erg duur. Maar waarom niet de niet meer weg te denken nieuwe Tamron 24-70 F/2.8 met stabilisatie. Die kost de helft en is super scherp. Maar je moet uiteindelijk natuurlijk zelf de keuzes maken. Ook ik leer met vallen en opstaan... ;)
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Gebruikers-avatar
Nirona.
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 351
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2014 20:57

Beasar schreefCOLON Waarom heb je niet gekeken naar een modernere lens. De 24-70 II is natuurlijk heel erg duur.
Dat ik pech heb gehad met de 24 -70 2,8 is niet meer terug te draaien. De genoemde 24-70 II is mij idd veel te duur.
Ik heb nu een nieuw objectief 24 -105 f4 met 5 jaar garantie en dat voelt goed. :)


NB: En idd al doende leert men, ik koop nimmer meer een 2e hands objectief die ik niet eerst uitgeprobeerd hebt op de camera. :) .
Wie het kleine niet eert is het grote niet weerd.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar