Youngnuo 35 mm 2.0, chinees brolletje ?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

Heb op MP een lensje aangeschaft voor de fun, een Youngnuo 35 mm 2.0, slechts 50 euro, om eens te proberen op een 6D, lekker licht, stelt scherp als een klein koffiemolentje, kopie van de 50 mm 1.8 II.
Had niet veel verwacht van dit chinees brolletje, maar tegendeel is waar, lensje is qua weergave identiek aan de 50 mm STM van Canon, ok niet een van de beste 50 mm van Canon, maar op 4.0 is dit een goed lensje, de 35 mm in vergelijkbare omstandigheden geeft exact hetzelfde beeld, scherp, contrastrijk, redelijk vlot in auto focus, redelijk stabiel ook.
Om een lang verhaal kort te houden, is dit lensje een aanrader om eens in je tas te hebben, kost nieuw ook niet bijster veel (129,-) en is erg handig als rondwandellensje (leuk woord voor scrabble) in stedelijke omgevingen, voor landschappen niet zo geschikt, centrumscherpte is erg goed, echter de hoeken blijven ietwat achter, vanaf 4.0 komen ze een beetje mee, maar dta is te verwachten van een lens binnen deze prijsklasse.

Had niets verwacht gezien de reviews op internet, maar in de praktijk wat ik tot dusver heb getest erg bruikbaar en best goed eigenlijk.

Dus als je niet teveel gebruik maakt van prime lensjes een aanrader.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
frank
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1454
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2004 22:02
WoonplaatsCOLON Waalre

Closeshooter schreefCOLONkost nieuw ook niet bijster veel (129,-)
Bij Ali Express is hij € 75 incl. verzending. Duurt lang voor je hem hebt maar dat is bijzaak.
De 50 mm 1.8 heb je al voor € 38,76 in huis ;-)

gr
Frank
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Voor het geld werkt het prima. Ik heb de ringflitser van Yongnuo, scheelt ook een slok op een borrel met de Canon-variant.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
RoelofT
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 163
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2018 19:48
WoonplaatsCOLON Sassenheim
CONTACTCOLON

Ik heb de Canon 50mm 1.8 lens, koste me iets van 100 euro. Zag laatst ook op youtube een test van deze vergeleken met de veel duurdere 1.4 versie en bleek dat de 1.8 veel waar voor het geld was. Moet ook zeggen dat die een aardig verschil maakt in scherpte en helderheid tov mijn andere lenzen. En voor het prijsverschil zou ik hem niet eens uit Azië willen halen.

En idd heb ik mijn Travor RF550D ringflitser ook uit Azië maar als ik kijk wat die nu kost is die in Nederland niet veel duurder te vinden.
Tom Tiger
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 76
GeregistreerdCOLON 26 Jun 2006 09:08
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Ik heb de Yongnuo 35mm f2 en ben er tevreden over. Het is net als met de Canon 50mm f1.8. Je neemt hem mee en soms heb je hem nodig. Scherpstellen is niet al te snel maar de kwaliteit is zeker niet slecht.
Al mijn fotos op Flickr

http://www.flickr.com/photos/tomtiger/albums

Had, Eos 300D, Eos 1000D, Eos 40D
Actueel, Eos 70D en 80D, Eos M3
Powershot 220HS
Vintage lenzen en Russische Kameras.
Canon, Sigma, Tamron en Yongnuo Glas.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar